رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران مطرح کرد؛

شمشیر دو لبه تحریم ها برای صنایع کشور

شمشیر دو لبه تحریم ها برای صنایع کشور
کدخبر : 19237

​رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: رفع تحریم ها برای صنایع کشور می تواند باعث رشد و ضرر شود و نیاز به مدیریت دارد.

ابوالفضل روغنی اظهار کرد: چشم انداز سال جاری در زمینه تولید صنایع روشن است؛ این درحالی است که سال گذشته هم وضعیت تولید بد نبود. چراکه تحریم ها علیرغم تهدید می تواند به فرصت تبدیل شود و در سال گذشته با افزایش نرخ دلار و محدودیت در واردات، تولید در بخش صنعت جان گرفت.

وی افزود: اگر در سال جاری تحرکی در برداشتن تحریم ها انجام شود باز هم می توان از دو بعد تهدید و فرصت به آن نگاه کرد. چراکه اگر با برداشتن تحریم ها مدیریت واردات انجام نگیرد و یا ارتباطات موثر با دنیا شکل نگیرد، تولید در صنایع دچار اشکال می شود اما اگر این وضعیت مدیریت شده پیش برود می توان با ورود تکنولوژی روز و بهره گیری ازکارشناسان به توسعه صنایع یاری رسانید.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران تصریح کرد: امیدواریم تحریم های ظالمانه برداشته شود و با تدبیر و مدیریت بتوان به رشد و ارتقاء صنعت کشور کمک کرد چراکه نفس تحریم برای هر کشوری با ضرر همراه است و با برداشتن تحریم و شکل گیری فضای رقابتی شرایط اقتصادی مطلوب تری برای مردم فراهم می شود.

وی اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه افتخاری فراملی برای کشور  است؛ چرا که با تولید کیفی محصولات فولادی خود در دنیا مطرح است که باید به آن افتخار کرد.

روغنی به رکوردهای سال گذشته شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: این رکوردها دستاورد مهمی است و  باید این شرکت مثل همیشه بیش از پیش به صنایع زیردست در کشور توجه کند.

 

ایراسین

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه