سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت:

اختلاف ۲.۶ میلیون‌ تنی آمار تولید و مصرف در فولاد صحت ندارد

اختلاف ۲.۶ میلیون‌ تنی آمار تولید و مصرف در فولاد صحت ندارد
کدخبر : 19355

سرپرست معاونت امور معادن و امور معدنی وزارت صمت ضمن تکذیب خبر اختلاف ۲.۶ میلیون تنی در آمار تولید و مصرف فولاد گفت: اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تن و مربوط به موجودی انبارهای واحد‌های تولیدی است.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از شاتا، اسدالله کشاورز در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با خبر سراسری اظهار کرد: از اصحاب رسانه درخواست دارم تا پیش از رسانه‌ای کردن اینگونه موارد از مسئولان هم سوال کنند؛ ۲.۶ میلیون تن اعلامی درباره اختلاف آمار تولید و مصرف صحیح نیست.

وی افزود: تولید واقعی شمش فولاد ۲۹ میلیون تن بوده است که به میزان ۲۲.۲ میلیون تن مصرف و میزان صادرات ما حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است . پس اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تن است‌ و کسری که مشاهده می‌کنید گم نشده و به میزان موجودی کف انبار واحد‌های تولیدی مربوط است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بیان کرد: ما در سال ۹۹، در مجموع ۶ هزار تن واردات شمش خام داشتیم که مربوط به اقلام خاص است و امکان تولید آن وجود ندارد؛ صادرات سال ۹۸ هم حدود ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تن بوده است و کاهش آن به دلیل ساز و کار بازار بوده است.

کشاورز افزود: ما مسئولیت تامین واحد‌های تولیدی واقع در زنجیره فولاد را داریم، پس هر واحد تولید فولاد که تولیدات خود را در بورس عرضه کند، می‌تواند مازاد تولید را صادر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای واحد‌های بزرگ، با توجه به میزان تولید، میزان کف عرضه‌ای برای واحد‌های تولید فولادی تعریف شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه