در نشست مشترک مسئولان محیط زیست ایران و نخجوان در منطقه آزاد ماکو مطرح شد.

صیانت و حفظ گونه های گیاهی، پرندگان و آبزیان سد و رود ارس در دستور کار جمهوری اسلامی ایران و جمهوی آذربایجان

صیانت و حفظ گونه های گیاهی، پرندگان و آبزیان سد و رود ارس در دستور کار جمهوری اسلامی ایران و جمهوی آذربایجان
کدخبر : 19599

نشست مشترک مسئولان محیط زیست جمهوری خودمختار با مدیرکل و مسئولان محیط زیست و هنگ مرزی آذربایجان غربی در منطقه آزاد ماکو به منظور صیانت و حفاظت از گونه های گیاهی،‌پرندگان، شیلات و آبزیان سد و رود ارس برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی: در این جلسه مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه تالابها و اطراف رودخانه سد ارس در شمال آذربایجان غربی وضعیت زیستی غاز پیشانی سفید در این منطقه از ایران بوده و نیازمند حفاظت هستند گفت: بهره گیری از امکانات حفاظتی جدید، ایجاد ایستگاه پاسگاه محیط بانی، نصب تابلوها و علایم هشدار دهنده و هماهنگی با مرزبانی دو کشور جهت جلوگیری از شکار و صید بی رویه از سایر برنامه هایی است که در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست و پرندگان و آبزیان حاشیه رود ارس بین مقامات ایران و جمهوری نخجوان مورد بررسی قرار گرفت.

مهران نظری افزود: در این جلسه مقرر شد هر دو طرف خواسته هایشان را بصورت کتبی ارائه دهند تا به یک تفاهم مشترک در خصوص اهداف تعیین شده برسند.

وی با بیان اینکه مهمترین تهدیدات گونه های پرندگان و آبزیان این منطقه شامل شکار، تخریب زیستگاه پرنده، از بین رفتن منابع غذایی و تغییر اقلیم است ادامه داد: همچنین کمیته مشترک صیانت از رودخانه مرزی ارس تشکیل می شود.

نظر از توافق طرفین برای پایش کیفی آب رودخانه به صورت مشترک، سرشماری و حلقه گذاری پرندگان جهت مطالعه و حفاظت بیشتر از پرندگان آبزی و کتار آبزی و ایجاد منطقه حفاظتی مشترک در منطقه رود ارس واقع خبر داد.

در این جلسه مسئولین جمهوری نخجوان نیز برای همکاری در خصوص حفاظت و صیانت از محیط زیست حاشیه رود و سد ارس اعلام آمادگی کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه