وزیر راه و شهرسازی دردانشگاه علم و صنعت:

ذوب آهن اصفهان در شرایط تحریم، ایران را در جمع تولید کنندگان ریل دنیا قرار داد

کدخبر : 19602

اولین روز از هفتمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل ریلی در مهندسی راه آهن امروز بیست و هشتم اردیبهشت ماه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران، جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی دیگر از صاحب نظران صنعت ریلی ایران و سایر کشورها در محل دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی: اولین روز از هفتمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل ریلی در مهندسی راه آهن امروز بیست و هشتم اردیبهشت ماه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران، جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی دیگر از صاحب نظران صنعت ریلی ایران و سایر کشورها در محل دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. 

محمد اسلامی ضمن تاکید بر  حمایت از تولید  داخل خاطرنشان کرد: باید همه ما متعهد باشیم که صنعت  حمل و نقل  را در کشور توسعه دهیم و این توسعه باید در شان  مردم ایران  باشد.

وی افزود: حمایت از تولید داخل نقش بسزایی در توسعه  راه آهن  دارد،زیرا تفاوت در دانش و  فناوری  شکل می گیرد و برای  توسعه پایدار  راه آهن نیاز به حمایت از تولید داخل داریم.

اسلامی تصریح کرد : نیازمند تحول فکری و عملی در توسعه زیر ساخت، منابع انسانی و ساز و کار فرایندها بودیم که در این راه اقدامات زیادی انجام دادیم که بخشی از نتایج این تحول در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ قابل مشاهده است.

وی گفت: با ریل گذاری که در خطوط راه‌آهن کشور انجام شده است ما از سال گذشته تا به حال در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه و نیز تا پایان خدمت  دولت  ۹۰۰کیلومتر ریل گذاری می کنیم که شش و نیم برابر معدل سال های گذشته می باشد و این ثمره هم عزیزان فعال در این حوزه بوده است.

در ادامه سعید رسولی، مدیرعامل راه‌آهن جمهورس اسلامی نیز گفت: با حمایت‌های مقام معظم رهبری،در توسعه  صنعت  ریلی کشور شاهد پیشرفت های خوبی هستیم و برنامه های علمی و تکنولوژیک ریلی طبق  سند چشم انداز  به نقطه مطلوبی رسیده است.

وی اضافه کرد : با تکیه بر توان متخصصان و تولید کنندگان داخلی می‌توانیم در توسعه کمی و کیفی صنعت ریلی کشور گام های مهمی برداریم.

رسولی ادامه داد: ارتباط صنعت با دانشگاه می‌تواند گره ها و مسایل را بگشاید،استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و در کنار آن فعالیت های مرکز جهادی پیشرفت و کارگروه های آن که اساتید دانشکده راه آهن هستند،محلی برای تلاقی نخبگی، صنعت و کارشناسان برای حل مسائل اولویت دار می باشد.

روابط عمومی ذوب آهن اصفهان

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه