افتتاح دفتر کنسولی دانشجویان بین المللی کیش و هرمزگان

افتتاح دفتر کنسولی دانشجویان بین المللی کیش و هرمزگان
کدخبر : 19790

​دفتر کنسولی دانشجویان بین المللی کیش و هرمزگان در محل پردیس جزیره کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران گشایش یافت.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از خبرآنلاین، اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در این مراسم آموزش را یکی از مهمترین زیر ساخت های پیشرفت برشمرد و گفت: ما در رسیدن به اهداف بین المللی سازی دانشگاه ها برای توسعه همه جانبه باید گام های بلندتری برداریم.

وی افزود: با وجود پردیس های معتبر دانشگاهی، بهترین راه شناخته شدن جزیره کیش ، سرمایه گذاری و بستر سازی برای ورود دانشجویان خارجی است. این بهترین مسیری است که دنیا نیز از آن برای رسیدن به اهداف کلان استفاه می کند و نیاز به برنامه ریزی و اقدامات به روز دارد.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین راه اندازی بورس بین الملل خلیج فارس را از مباحث دیگر دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: در صورتیکه تا پایان دولت آئین نامه ای به همین منظور با امضا وزار تهیه شود مزایای خوبی برای کیش به دنبال خواهد داشت و اگر قرار بر تخصیص بورس به افراد نخبه باشد، در شورای هماهنگی دانشگاه های کیش مصوب و توسط وزارت خانه های مربوطه ابلاغ شود.

اکبری همچنین برنامه ریزی مستقل برای ارتقاء سطح آموزش عالی در جزیره کیش را موجب هموار تر شدن مسیر آینده در راستای دستیابی به اهداف نظام جمهوری اسلامی در منطقه و عرضه دستاورد های کشور به دیگر نقاط جهان عنوان کرد.

رامین کردی معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم با تشریح بخشی از فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی تهران از وجود ۱۲۰۰ دانشجوی بین الملل از ۴۲ کشور و ۵ قاره در میان ۱۳ هزار دانشجوی این دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه ما در کل دنیا شناخته شده است اکنون در کیش باید در بحث بین المللی سازی تلاش کنیم و موضوع ایجاد مجموعه ای به عنوان هاب منطقه ای آموزش و علوم پزشکی را به جد در این منطقه آزاد پیگیری کنیم.

افشین آخوند زاده مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان کشور نیز اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه باید ۱۰۵ درصد جمعیت دانشجویان دانشگاه های کشور غیرایرانی باشند که این آمار در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۶۴ درصد و عددی قابل قبول در تحقق اهداف این برنامه است.

وی افزود: بر این اساس در پایان سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، باید ۱.۸ درصد جمعیت دانشجویی کشور را غیر ایرانی ها تشکیل دهند که با توجه به تحقق سند برنامه ششم توسعه رسیدن به این مهم با روند فعلی امکان پذیر است.

به گفته آخوند زاده جمعیت دانشجویان غیر ایرانی کشور ۵۷ هزار و ۶۷۵ دانشجو است که از این تعداد حدود ۳۰ هزار و ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم ، ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی و حدود ۲ هزار دانشجو در دانشگاه های تحت پوشش وزارت بهداشت مشغول به تحصیل هستند.

ایجاد پردیس مشترک بین المللی آموزشی پژوهشی، بورس خلیج فارس برای افراد نخبه، توسعه گردشگری سلامت، برگزاری دوره بین المللی سازی برای دانشگاه های کیش و ایجاد مرکز رشد بین المللی سازی، از اهداف ایجاد دفتر کنسولی دانشجویان بین المللی جزیره کیش است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه