معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

آموزش صادرکنندگان از اولویت‌های اصلی سازمان توسعه تجارت ایران

آموزش صادرکنندگان از اولویت‌های اصلی سازمان توسعه تجارت ایران
کدخبر : 19987

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، آموزش را مهمترین نیاز صادرکنندگان و همچنین مهمترین گام در جهت فرهنگ‌سازی صادرات دانست و گفت: این امر در زمرۀ اولویت‌های اصلی سازمان توسعه تجارت ایران محسوب میشود.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم اظهار داشت: رویکرد سازمان توسعه تجارت ایران در جهت تسهیل و تسریع صادرات غیرنفتی و فراهم کردن امکان حضور مثمر ثمر صادرکنندگان در بازارهای هدف صادراتی بوده و  لازم است آموزش‌های مرتبط با صادرات به عنوان مهمترین اولویت صادرکنندگان قرار گیرد  تا صادرات سنتی جای خود را به صادرات علمی و بر مبنای شناخت کارشناسی بازار بدهد.

وی افزود: تنوع و تکثر متغیرهای اثرگذار بر تجارت خارجی کشور به ویژه، صادرات غیرنفتی، به اندازه‌ای است که غفلت از این متغیرها و نگاه تک بعدی به مقولۀ صادرات موجب کند شدن روند آن و در نتیجه از دست دادن بازارهای هدف خواهد شد.

رئیس کارگروه مشوق‌های صادراتی ادامه داد: فرهنگسازی در حوزه صادرات یکی از اولویت‌های پرداخت مشوق‌های صادراتی در سال ۹۹ بوده و تمام تلاش ما در سال ۱۴۰۰ نیز در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید صادراتی است.

 

زادبوم با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان مدیریت صنعتی، گفت: سازمان مدیریت صنعتی دوره‌های آموزشی مورد نیاز تجارت خارجی کشور را بر اساس سرفصل‌های اعلام شده از سوی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود بیش از سیصد صادرکننده از دوره‌های آموزشی طراحی شده استفاده کنند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان اظهار امیدواری کرد فرایند آموزش صادرکنندگان در سال‌جاری با تخصیص بودجه های مشوقهای صادراتی سرعت بیشتری بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه