ملارحمان در نشست با فعالان حمل و نقل معدن خبرداد:

اختصاص بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به زیربناهای بخش معدن در سال جاری

اختصاص بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به زیربناهای بخش معدن در سال جاری
کدخبر : 20097

جمشید ملارحمان عضو هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان طی سال جاری 1000 میلیارد تومان در زیربناهای بخش معدن هزینه خواهد کرد.

به گزارش  رصد اقتصادی  و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، عضو هیات عامل ایمیدرو، در نشست ویدئو کنفرانسی با محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران، محمد عیقرلو دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک، سبحان نظری، دبیرانجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی، اعضای کمیته حمل و نقل خانه معدن ایران و برخی معاونان و مدیران ایمیدرو به بررسی مسائل و مشکلات ارائه راهکار در حمل و نقل بخش معدن پرداختند.

 

ملارحمان گفت: منابع بخش معدن صرف توسعه این بخش و زیربناهای آن خواهد شد. طی سال جاری اکتشاف بسیار زیربنایی تر از سایر بخش هاست اما حمل و نقل یکی از زیربناهای توسعه بخش معدن است که نباید از آن غافل شد.وی تصریح کرد: بنابراین ایمیدروعلاوه بر رقم فوق،اعتبارتی را نیز به این بخش تزریق می کند.

 

ملارحمان با بیان اینکه نگاه ایمیدرو به بخش حمل و نقل توسعه ای است، گفت: پیشنهاد ما این است که با درنظرگرفتن الگوهای بین المللی حمل و نقل در بخش معدن و بررسی رابطه بین این حوزه و بخش معدن، به راهکارهای موثر در حل مشکلات حمل و نقل در بخش معدن پرداخته شود. به گفته وی، برای رسیدن به نگاه جامع در حمل و نقل بخش معدن باید گلوگاه های توسعه زیرساخت های حمل و نقل در این بخش را شناسایی کنیم.

 

عضو هیات عامل ایمیدروخاطرنشان کرد: ایمیدرو هم در طرح ایجاد زیربناها برای معادن کوچک و هم از طریق شرکت های زیرمجموعه در حال فعالیت برای توسعه زیربناهای بخش معدن است که از جمله می توان به انتقال آب از خلیج فارس به استان های شرقی کشورو احداث راه آهن سیرجان_کرمان اشاره کرد. از سوی دیگر محدرضا بهرامن گفت: از آنجا که افزایش قیمت های بخش حمل و نقل، فعالیت بخش معدن را با چالش جدی مواجه می کند. از این رو میزان ظرفیت جاده ها و ریل ها، باید کارشناسی شود تا ایمیدرو بهتر بتواند در حمایت و تامین مالی پروژه های حمل و نقل تصمیم گیری کند. محمد عیقرلو در این نشست گفت: هدف ما تشکیل شرکت تعاونی چند منظوره ای است که تمام بخش های حمل و نقل را پوشش داده و بتواند نیازهای صنعت معدن را تامین کند. نظری نیز تصریح کرد: ایمیدرو و فعالان معدنی برای رشد و تداوم فعالیت پایدار، باید در سرمایه گذاری مستقیم در بخش حمل و نقل فعال تر باشند. همچنین فراهم کردن مقدمات یک هلدینگ لجستیکی در بخش معدن همزمان پیگیری شود.

 

همچنین فرید دهقانی مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با اشاره به تامین مالی طرح های بخش حمل و نقل از منابع شرکت های معدنی بزرگ تاکید کرد: بخش معدن به حمل و نقل آسان و ارزان نیاز جدی دارد اما نباید روش های تامین مالی را به گونه ای طراحی کنیم که شرکت های بزرگ معدنی دچار مشکل شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه