با حضور مدیر کل محیط زیست استان خوزستان و رئیس محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛

آئین کلنگ زنی ساخت پروژه احداث تصفیه خانه پساب پتروشیمی کارون انجام شد

آئین کلنگ زنی ساخت پروژه احداث تصفیه خانه پساب پتروشیمی کارون انجام شد
کدخبر : 20125

پروژه تصفیه خانه پساب پروژه‌ای ۱۰۰ درصد ایرانی است/ دانشگاه صنعتی اصفهان لایسنسور پروژه است/ شرکت پتروشیمی کارون در سه حوزه هوا، خاک و پسماند در شرایط بسیار مناسب از لحاظ استانداردها قرار دارد.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون، آئین آغاز به کار ساخت پروژه احداث تصفیه خانه پساب با حضور محمدجواد اشرفی مدیر کل محیط زیست استان خوزستان، معصومه مرادزاده، رئیس محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضایی مدیر پایش و کنترل الودگی های دریایی سازمان محیط زیست کشور و مدیران عامل بانک‌های تجارت و ملت، امروز ۱۰ خردادماه، برگزار شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با عرض خیر مقدم به میهمانانی که در این مراسم حضور داشتند گفت: با پیگیری‌ها و نظرات محیط زیست استان و منطقه تصمیم گرفتیم تا پروژه‌ای ۱۰۰ درصد ایرانی برای تصفیه پساب‌های مجتمع داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این مسیر از کمک‌ها و دانش دانشگاه صنعتی اصفهان بهره بردیم و این دانشگاه لایسنسور پروژه است. صدیقی زاده در پایان تاکید کرد: عزممان را جزم می‌کنیم در کوتاهترین زمان و با بهترین کیفیت این پروژه را افتتاح کنیم.

اشرفی مدیرکل سازمان محیط زیست استان خوزستان در این مراسم با اشاره به لزوم پایبندی شرکت پتروشیمی کارون به اصول محیط زیست و مجاورت منطقه ویژه با خوریات و دریا گفت: پروژه تصفیه خانه پساب شرکت پتروشیمی کارون یکی از پروژه‌های تاثیرگذار در محیط زیست استان است. وی ضمن ابراز خرسندی از پایبندی کارون به الزامات محیط زیستی و تلاش‌ها و زحمات سال‌های اخیر مجموعه کارون اظهار داشت: پروژه تصفیه‌خانه پساب یکی از ثمرات پیگیری‌ها و اقدامات این شرکت بود و از عزمی که در این مجموعه وجود داشت توانست به چنین ثمری برسد.

مراد زاده، در مراسم کلنگ زنی تصفیه خانه پساب با اشاره به دو واحد پیش تصفیه این شرکت گفت: پتروشیمی کارون پیش از ارسال پساب‌های تولید شده به شرکت فجر انرژی خلیج فارس آنها را در این دو واحد تصفیه می‌کند اما با احداث این واحد می‌تواند در داخل شرکت کار تصفیه را انجام دهد. وی ادامه داد: با این اتفاق خوشایند شرکت می‌تواند بخشی از این پساب را به مجتمع برگردانده و از این پساب‌ها دوباره جهت مصرف شرکت استفاده شود

رئیس محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی از زحمات مجموعه کارون به خصوص پیگیری های مدیریت و مجموعه HSE قدردانی کرد.

لازم به ذکر است؛ شرکت پتروشیمی کارون در سه حوزه هوا، خاک و پسماند جزو شرکت هایی است که در شرایط بسیار مناسب از لحاظ استانداردها قرار دارد. به همین دلیل، برای ارتقاء کیفیت پساب‌های این شرکت پروژه تعریف شد که فاز اول پایلوت و مقیاس آزمایشگاهی آن در نیمه دوم سال ۹۶ انجام شد. پس از حصول نتایج مطلوب این پروژه با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان در نیمه دوم سال ۹۷ وارد بحث مهندسی پایه و تفصیلی در مقیاس صنعتی شد.

پروژه از اسفند ۹۹ با آغاز شمع کوبی مقدماتی برای تست PDA کار خود را ادامه داد و در حال حاضر بخش عمده‌ای از طراحی فنی و فرآیندی انجام شده و بخش مهندسی خرید در حال انجام است و امید است با پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ این پروژه نیز به اتمام برسد.

همچنین، در طراحی این تصفیه‌خانه از چندین متد روز دنیا استفاده شده و با تلفیق روش هایی مانند UV، اوزناسیون، برج کربن و ... این تصفیه خانه به یکی از تصفیه‌خانه‌های منحصر به فایده دنیا در صنعت پتروشیمی و پساب ایزوسیانات تبدیل شود. شرکت پتروشیمی کارون از شرکت‌های پیشروی محیط زیست در زمینه مدیریت آلاینده‌های هوا، آلاینده‌های خاک و پسماند است که با انجام اقداماتی نظیر طرح مدیریت نشتی‌ها، طرح مدیریت ریزش‌ها و ایزولاسیون برخی واحدهای فرآیندی در بالادست توانسته حجم روان آب‌ها را به خوبی مدیریت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه