رپرتاژ اگهی /

شمش مس چیست و چگونه باید آن را بخریم؟

شمش مس چیست و چگونه باید آن را بخریم؟
کدخبر : 20160

شمش مس به عنوان فلزی ارزشمند خرید و فروش می­شود. مس قدیمی ترین فلز کفش شده توسط انسان است که بیش از 10 هزار سال قدمت دارد. اعتقاد بر این است که مس ابتدا توسط انسان نوسنگی به عنوان جایگزینی برای سنگ، در حدود 8000 سال قبل از میلاد استفاده شده است. علم متالورژی هنگامی ظهور کرد که مس در حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح گرم و قالب گیری می­شد.

شمش مس به عنوان فلزی ارزشمند خرید و فروش می­شود. مس قدیمی ترین فلز کفش شده توسط انسان است که بیش از 10 هزار سال قدمت دارد. اعتقاد بر این است که مس ابتدا توسط انسان نوسنگی به عنوان جایگزینی برای سنگ، در حدود 8000 سال قبل از میلاد استفاده شده است. علم متالورژی هنگامی ظهور کرد که مس در حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح گرم و قالب گیری می­شد.

 

مس یکی از قدیمی ترین فلزاتی است که تاکنون استفاده شده است و یکی از مواد مهم در توسعه تمدن بوده است. مس یک فلز پایه مهم غیر آهنی است که دارای کاربردهای گسترده صنعتی است. امروزه این فلز به یک فلز ضروری صنعتی تبدیل شده است و از نظر آمار مصرف جهانی، در رتبه 3 پس از آهن و آلومینیوم قرار دارد.

 

مس عنصر شماره 29 در جدول تناوبی عناصر است. شمش مس فلز نیمه گران‌بها و غیر آهنی است. به همین دلیل قیمت شمش مس نسبت به دیگر شمش‌ها مقرون به صرفه‌تر است. قابل انعطاف است و صدها کاربرد مختلف در زمینه­های برق و الکترونیک، لوله کشی، ساخت و ساز ساختمان و معماری، صنعت، حمل و نقل و محصولات مصرفی و بهداشتی دارد.

 

نقطه ذوب مس خالص 1.981 درجه فارنهایت معادل 1083 درجه سانتیگراد است. مهم­ترین خواص آن شامل انتقال حرارت برتر، رسانایی الکتریکی و مقاومت در برابر خوردگی است. در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با شمش مس در اختیار شما قرار خواهیم داد.

شمش مس چیست؟

شمش ماده ای است که برای سهولت حمل و نقل و پردازش به شکل قالبی فرم گرفته است. شمش به طور معمول مستطیل شکل است و این شمایل امکان چیده شدن آن را فراهم می­کند. شمش­ها معمولا با انواع فلزات در ارتباط هستند. شمش مس یک حجم متغیر قالبی است که از سنگ معدن مس ساخته شده و برای ساخت سیم، ورق­های مس و برخی از آلیاژهای دیگر استفاده می­شود.

 

 

شمش مس با خلوص 99/99

خلوص این شمش 99.9999٪ است و میزان آلیاژ آن به حداقل رسیده است. اندازه­های نرمال آن 2 و 5 میلی متر، 3 و 3 میلی متر، 6 و 6 میلی متر است. این نوع سفارشی سازی شده است و در حال حاضر در دسترس متقاضیان قرار گرفته است. این نوع شمش خالص به طور گسترده­ای در صنایع پردازش پوشش استفاده می­شود. در فتوولتائیک خورشیدی، کاربرد الکترونیکی و نیمه هادی، دکوراسیون و ساخت زیوار آلات مورد استفاده قرار می­گیرد.

 

شمش روی

آندهای روی در سیستم­های محافظت کاتدی برای محافظت از آهن، در معرض خوردگی استفاده می­شود. همچنین روی متالیک برای بسیاری از موارد دیگر از جمله ساخت باتری­های سلول خشک، روکش سقف و قالب ریخته گری استفاده می­شود. شمش روی نیز در ابعاد و اندازه­های مختلف عرضه شده است.

 

انواع شمش مس

حدود 400 ترکیب مختلف مس و آلیاژ مس وجود دارد که به طور آزاد در این گروه­ها قرار می­گیرند:

  • شمش مس خالص
  • شمش آلیاژ مس خلوص بالا
  • شمش برنج­ها
  • شمش برنزها
  • شمش نیکل­های مس
  • شمش نقره نیکل
  • شمش مس سرب
  • شمش آلیاژهای خاص

 

 

ویژگی­های شمش مس مرغوب

برخی از ویژگی­های برجسته شمش مس مرغوب مقاومت کششی بالا، درخشش عالی، استانداردهای با دوام، مقاومت و سختی در برابر سایش و خوردگی است. این محصول به دلیل ویژگی­های ضد خوردگی و امکان اعلام ظریف کاری با کیفیتی بسیار خوب، در سراسر جهان مورد استفاده قرار می­گیرد.

این محصول به گونه ای تولید می­شود که در برابر هر شرایط و دامنه­های دمایی مقاومت کند. در نتیجه مشتری بالاترین سطح کیفیت محصول را در اختیار داشته باشد. شمش­های مس با استفاده از مواد خالص ساخته می­شوند و برای پردازش بیشتر به شکل­های مختلف در می­آیند. در اصل برای تولید شمش نهایی، نیاز به روش شکل دهی مانند گرم کار و سرد کار یا فرز و برش است.

مواد نیمه هادی و غیر فلزی به صورت فله تهیه می­شوند که هنگام ریخته گری با روش­های قالب، به عنوان شمش از آن­ها یاد می­شود. شمش­های مس تجاری با آلیاژ یا فلز خالص ساخته می­شوند که با استفاده از روش­های مختلف داغ شده و تا نقطه ذوب گرم می­شوند.

 

ساخت شمش مس

مس به طور گسترده­ای در ساخت سیم­های برق، سقف و لوله کشی و ماشین آلات صنعتی استفاده می­شود. این ماده عمدتا در شکل خالص خود استفاده می­شود. اگرچه آلیاژهای آن با ترکیب عناصر دیگر برای سختی بالاتر ساخته خواهد شد. بیشترین آلیاژهای ساخته شده برنج و برنز هستند. این ماده همچنین در بخش­های کشاورزی مورد استفاده قرار می­گیرد اما به مقدار کم، به طوری که آمار دقیقی وجود ندارد.

 

یافتن منابع و قالب گیری

با استفاده از برنامه­ای از پیش تعریف شده مثل خرید قراضه سرب و آل، مس را از مناطق مختلف تهیه می­کنند. قراضه مس عمدتا به شکل سیم برق یا ماشین آلات صنعتی در می­آید. برای تهیه مس خالص نیاز به پوکه معدنی خواهند داشت. در آزمایشگاه­های پیشرفته، ناخالصی و آلیاژ آن جداسازی خواهد شد. ریزه­های به دست آمده در کوره ذوب می­شود و سپس در قالب­های مخصوص شمش مس ریخته می­شود.

 

قیمت شمش مس

معاملات آتی مس به طور گسترده در بورس فلزات لندن رو به افزایش است. مس سومین فلز پرمصرف در جهان است. شیلی بیش از یک سوم تولید مس جهان را پس از چین، پرو، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، اندونزی، زامبیا، کانادا و لهستان تشکیل می­دهد. بزرگترین واردکنندگان مس چین، ژاپن، هند، کره جنوبی و آلمان هستند. قیمت فعلی مس در بازار معاملات ایران چقدر است؟ 10,464.75 دلار

خرید شمش مس

پیش بینی شده است که در بازار جهانی از سال 2021 تا 2026 حجم معاملات جهانی شمش­های مس به میزان قابل توجهی برسد. تا سال 2021 بازار مس به طور مداوم در حال رشد بود و با افزایش تعداد متقاضیان، چرخه اقتصاد این محصول به افق­های بهتری دست پیدا خواهد کرد.

تجزیه و تحلیل بازار جهانی شمش مس بر اساس بازارهای بین المللی از جمله روند توسعه، تجزیه و تحلیل چشم انداز رقابتی و وضعیت توسعه مناطق کلیدی ارائه شده است. به طور کلی این گزارش به عنوان ابزاری قدرتمند برای کمک به بازیکنان، در دستیابی به مزیت­های بازار رقابتی نسبت به رقبا و اطمینان از موفقیت پایدار فعالیت در بازار جهانی ارائه و اثبات شده است.

در سال 2020 تولید مس با 9 درصد افزایش به 160 هزار و 300 تن رسید. پیش بینی می­کنند که قیمت مس در Q4 2021 به طور متوسط ​​7،778 دلار آمریکا و در Q4 2022 7،497 دلار آمریکا باشد. بازار زمینه­ای مس در حال حاضر به سرعت در حال حرکت است. مگر این­ که تحلیلگران بازار، در ماه­های آینده به ایده سوپرچرخه­ای خود نزدیک شوند.

در حالی که سرمایه گذاران تقاضای بیشتری از خود نشان دادند، قیمت مس روز پنجشنبه به رکورد بالایی رسید. مس در ماه جولای تا ساعت 1:42 بعد از ظهر 1.71 درصد افزایش یافت. معاملات آتی با قیمت 4.6015 دلار در هر پوند (10123 دلار در هر تن) در بازار کامکس در نیویورک رسیده است.

 

جمع بندی

مهر­ه­های اصلی این بازار در حال انجام سرمایه گذاری­های اثرگذار هستند تا قدرت سرمایه خود را برای همیشه آزاد کنند. خرید مس می­تواند یک سرمایه گذاری بسیار مطمئن باشد. البته ارزش شمش مس دارای نوسانات بیشتری نسبت به سایر فلزات گرانبها است.

این محصول در فضای صنعتی کاربردهای گوناگونی دارد. بنابراین تقاضای آن غالبا زیاد است. هر چند ارزش آن با برخی از فلزات گرانبها مثل طلا قابل مقایسه نیست. شمش مس را از کجا بخریم ؟ شما می­توانید وارد سایت جویشگر شوید و شمش مس را از فروشندگان معتبر در این زمینه تهیه نمایید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه