نمایشگاه‌ فولاد فرصتی برای رونق صنعت

نمایشگاه‌ فولاد فرصتی برای رونق صنعت
کدخبر : 20649

حبیب ماهوتی- مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز

به گزارش رصد اقتصادی: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و صنعتی در شهرهای گوناگون مزیت‌های متعددی را به‎دنبال دارد، از جمله آنکه زمینه شکوفایی صنایع آن استان و حضور بازدیدکنندگان زمینه تشویق آنها را برای احداث صنعتی تازه و کسب‌وکاری جدید را مهیا می‌کند. این اقدام توسعه صنعتی، ارتقای تولید و اشتغالزایی را به‎دنبال دارد.

 

در ادامه شاهد اثرات مثبت اجتماعی و رونق کسب‌وکارهای شهری همچون صنعت گردشگری، خدمات و... هستیم. در همین حال زمینه را برای توسعه و ارتقای تولید و کیفیت محصولات آن استان فراهم می‌کند. تعاملی قوی میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شکل می‌گیرد و فعالیت‌های اقتصادی رونق می‌یابد؛ بنابراین درمجموع به نفع استان است و زمینه شکوفایی صنعت، تولید و تجارت را فراهم کند. ۶ تا ۹ تیر ماه ۱۴۰۰ پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تبریز و همزمان هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، آهنگری، ماشین‎آلات و صنایع وابسته در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

 

 

تبریز از دیرباز به‌عنوان قطب صنعتی و اقتصادی کشور شناخته شده است. کارخانه‌های متعددی همچون ماشین‌سازی، تراکتورسازی، پیستون‌سازی و... در این شهر واقع و در همین حال، واحدهای فولادی بسیاری متعلق به بخش خصوصی در این شهر احداث شده‌اند. تاجایی که ادعا می‌شود حدود ۵۰ درصد قطعات یدکی خودروها در تبریز و استان آذربایجان شرقی تولید می‌شود. در همین حال، صادرات این محصولات نیز هدف‌گذاری شده و دنبال می‌شود. صنایع متالورژی، ریخته‌گری و... در تبریز سابقه بیش از ۵۰ ساله دارد.

بر همین اساس انتخاب تبریز به‌عنوان محل برگزاری این نمایشگاه اهمیت دارد. در سال‌های گذشته که با چالش همه‌گیری ویروس کرونا روبه‌رو نبودیم، تولیدکنندگانی از سایر کشورها در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کردند اما از سال گذشته حضور شرکت‌های خارجی محدود شده است. با این وجود، امید می‌رود این نمایشگاه در سطح خوب و قابل‎قبولی برگزار شود. در همین حال انتظار داریم بازدیدکنندگانی از کشورهای خارجی در این همایش حضور یابند.

در واقع برگزاری این نمایشگاه فرصتی را برای بازاریابی خارجی و توسعه صادرات فراهم می‌کند. با توجه به شرایط کرونایی، تمام تلاش خود را برای برگزاری این همایش همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهیم. نمایشگاه تبریز برای نخستین‎بار پروتکل‌های بهداشتی را برای برگزاری این رویداد پیشنهاد داد و در ادامه این پیشنهادات در سایر مناطق کشور نیز اجرایی شدند. این پروتکل‌ها بسیار جدی در جریان برگزاری نمایشگاه اجرایی می‌شود. ضدعفونی بازدیدکنندگان هنگام ورود، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ارائه ماسک رایگان و... مهم‌ترین اقداماتی هستند که با هدف کنترل شرایط اجرایی می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه