بازتاب خبری پخش مستند گل فشان های استان گلستان در رسانه های بین المللی

بازتاب خبری پخش مستند گل فشان های استان گلستان در رسانه های بین المللی
کدخبر : 20761

خبر رونمایی مستند گل فشان، جوش و خروش زمین مورد توجه رسانه های بین المللی از جمله خبرگزاری اخلاص IHA و habarlar کشور ترکیه و اسپوتنیک روسیه قرار گرفت.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این مستند که به کارگردانی و تهیه کنندگی کامبیز مهدیزاده فرساد و با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری آماده پخش شده، به معرفی اجمالی این پدیده زمین شناسی و زمین شناختی پرداخته است.

کامبیز مهدیزاده فرساد در آیین رونمایی از این مستند گفت: گل فشان‌های استان گلستان از جمله گل فشان قارنیارق، گل فشان اینچه و گل فشان گوبکلجه و گل فشان نفتلیجه هریک ویژگی‌های منحصر به فرد و نکته‌های علمی دارند.

مشاورعالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اهمیت پزشکی گل افشان‌ها این پدیده را یکی از مهمترین اهداف ژئوتوریسم نیز ذکر کرد و افزود: مجموعه مستندهای رخساره زمین، که با نگاهی علمی و به کمک فناوری‌های بومی به معرفی پدیده‌ها و رخ‌دادهای کشور در حوزه زمین‌شناسی می‌پردازد، تلاش می‌کند با فرهنگسازی و آشنایی جامعه با ظرفیت‌های نهفته و کم‌تر شناخته شده کشور در این حوزه، زمینه را برای توسعه ژئوتوریسم، ایجاد اشتغال پایدار در آن منطقه و رونق زیست‌بوم نوآوری و فناوری حوزه زمین و معدن فراهم کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه