مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی :

معاونت برنامه ریزی موتور محرک هر سازمانی است / استفاده از ظرفیت نخبگان کشور برای رفع مشکلات صنعت

معاونت برنامه ریزی موتور محرک هر سازمانی است / استفاده از ظرفیت نخبگان کشور برای رفع مشکلات صنعت
کدخبر : 20786

رضا فلاح مبارکه معاونت برنامه ریزی را موتور محرک هر سازمانی دانست و اظهار کرد: این واحد دیگر مجموعه ها را نیز به حرکت در می آورد، آنچه در یک مجموعه اقتصادی این پیوندها را برقرار می کند که عملکرد بخش ها در راستای اهداف شرکت انجام می شود یا نه؟ واحد برنامه ریزی است.

 

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت؛ رضا فلاح مبارکه مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی صبح امروز در ادامه برنامه بازدید از بخش های شرکت،با حضور در معاونت برنامه ریزی با معاون ، مدیران و سرپرستان این مجموعه دیدار و طی نشستی مشکلات این واحد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

رنجبر معاون برنامه ریزی شرکت سنگ آهن مرکزی با برنامه کار کردن را بسیار دشوار دانست و گفت: مهندس فلاح اولین مدیر عاملی است که تلاش نمود و توانست جلوتر از برنامه حرکت کند و این امری است که به راحتی امکان پذیر نیست.

وی در ادامه به معرفی قسمت های مجموعه خود پرداخت و تاکید کرد: تحقیق و بازار یکی از اصل هایی است که هر شرکتی باید آن را برای توسعه مجموعه خود داشته باشد.

معاون برنامه ریزی شرکت با اشاره به عملکرد قسمت کترل پروژه ها افزود: تمام طرح هایی که در شرکت انجام می شود برمبنای پایش ها و گزارش های عملکرد و مطابق معیارهای وزارت صمت پروژه ها کنترل می شوند و خوشبختانه کمترین انحراف بین واقعیت و آنچه برای پروژه های کوچک است که مورد پایش قرار گیرد و ماهانه گزارشات آماده می شود. 

وی در ادامه پیرامون واحد مدیریت راهبردی که کار براساس 2 هدف بزرگ حفظ سود و ذخیره دنبال شده است،بیان کرد: جزمعدود شرکت هایی هستیم که از هر دو اهداف برخورداریم و علیرغم داشتن معدن چغارت اما معدن سه چاهون،آریز و آنومالی شمالی را داریم و دیگر راهکارها که همه در قالب استراتژی تعریف شده است.

رنجبر بخش آی تی  را از مهمترین بخش های پرکار و تخصصی این معاونت معرفی کرد و گفت: این بخش علیرغم سختی کار و محدودیت نیرو اما همه بخش های شرکت را تحت پوشش قرار داده است.

سپس فلاح مبارکه معاونت برنامه ریزی را موتور محرک هر سازمانی دانست و اظهار کرد: این واحد دیگر مجموعه ها را نیز به حرکت در می آورد، آنچه در یک مجموعه اقتصادی این پیوندها را برقرار می کند که عملکرد بخش ها در راستای اهداف شرکت انجام می شود یا نه؟ واحد برنامه ریزی است.

وی با تاکید به کار سیستمی در مجموعه تصریح کرد: در دنیای امروز اگر شرکت بزرگی مانند سنگ آهن بخواهد سنتی کار کند حیات آن به خطر افتاده و به فنا خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن با بیان اینکه واحد تحقیق و توسعه باید پویا و فعال باشد و با مراکز علمی به روز کشور ارتباط بگیرد و از نخبگان و استعدادها کمک بگیرد تا معضل ها و مشکلات حل شود،افزود: بدون شک نقاط ضعف در سیستم وجود دارد اما به سمت شناسایی و رفع آنان رفته ایم.

وی ضعف عمده سیستم را مستند سازی دانست و گفت: اگر سیستمی عمل کنیم و از کار واحدها مطلع و هم پوشانی داشته باشیم موفق خواهیم بود. این واحد باید راهبرد دهد،چراغ راه آینده را مشخص و تغییرات را رصد کند. 

فلاح مبارکه در بخش دیگر سخنان خود در بحث آب با اشاره به امضا تفاهم نامه بین شرکت سنگ آهن و آبفای یزد بیان کرد: با انجام این طرح که عملیات اجرایی آن طی بازه زمانی چهار ساله انجام خواهد گرفت ، از سال ١٤٠٤ و به مدت ٢٥ سال  مجوز بهره‌برداری از پساب شهری یزد به شرکت سنگ آهن واگذار شد و به میزان 450 لیتر آب می توانیم برداشت کنیم که به مرور اضافه می شود و به 800 لیتر می رسد و نیاز تمام صنعت و فضای سبز ما را رفع خواهد کرد.

وی ادامه داد: با افتتاح فاز اول پروژه فاضلاب شهری و ناحیه (ب) روزانه 89 لیتر در ثانیه آب وارد تصفیه خانه می شود و روزانه حدود 20 منزل به شبکه فاضلاب شهری وصل می شود که 1 لیتر به خروجی اضافه می شود. 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن در بحث تامین خوراک مجموعه بیان کرد: خوشبختانه پیمانکار معدن آریز مشخص شده و 40 تن باطله برداری برای امسال در دستور کار قرار داده ایم و طی 3 یا 4 سال آینده به ماده معدنی خواهیم رسید. تاکنون بیش از 150 میلیون تن شناسایی شده که بصورت پنجاه پنجاه با چادرملو است و سرمایه گذاری خوبی خواهد بود.

 

3

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه