بازدید جمعی از مدیران فولاد مبارکه از تصفیه‌خانه پساب صنعتی این شرکت

بازدید جمعی از مدیران فولاد مبارکه از تصفیه‌خانه پساب صنعتی این شرکت
کدخبر : 20808

​جمعی از مدیران شرکت فولاد مبارکه روز چهارشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور در واحدهای مختلف تصفیه‌خانه پساب صنعتی، از نزدیک در جریان فرایند استخراج آب از طریق تصفیه پساب‌های صنعتی و شهری در فولاد مبارکه قرار گرفتند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ، سید امیر طباطبائیان، مدیر انرژی و سیالات فولاد مبارکه هدف از این بازدید را فراهم کردن فرصتی برای آشنایی نزدیک مدیران دیگر قسمت‌های شرکت از فرایند تصفیه پساب‌های شهری و صنعتی عنوان کرد و گفت: قطعا هم‌افزایی نواحی تولید در راستای بهبود تصفیه پساب تأثیرگذار خواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت کنترل پساب‌هایی منتهی به شبکه پساب فولاد مبارکه افزود: در صورت خروج پساب صنعتی غیراستاندارد از هریک از نواحی، آب ورودی در نوبت بعدی به همان ناحیه غیراستاندارد خواهد بود؛ چراکه یک حرکت رفت و برگشتی در این فرایند وجود دارد. میزان آلاینده‌های موجود در پساب باید کنترل شوند و بیش‌ازحد مجاز نباشند.

 محسن ستاری رئیس واحد تصفیه آب و پساب فولاد مبارکه نیز در این برنامه خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه‌ها در فولاد مبارکه شامل تصفیه‌خانه‌های خطوط گالوانیزه و قلع‌اندود (ورق رنگی نورد سرد)، تصفیه‌خانه صفائیه (واقع در ۷ کیلومتری شرکت فولاد مبارکه) که تصفیه آب رودخانه را بر عهده دارد و تصفیه‌خانه‌های محلی خطوط تولید و تصفیه‌خانه صنعتی فولاد مبارکه که فاضلاب‌های صنعتی داخل کارخانه و پساب شهری را تصفیه می‌کند می‌شوند.

وی اذعان داشت: از زمان ایجاد تصفیه‌خانه خطوط گالوانیزه، کلیه پساب‌های خارج‌شده از ناحیه نورد سرد بازچرخانی و استفاده می‌شوند. روغن و لجن موجود در پساب صنعتی را باید از منشأ تولید از بین برد؛ چراکه بعد از ورود به جریان فاضلاب باعث تخریب سیستم تصفیه‌خانه خواهد شد.

رئیس واحد تصفیه آب و پساب فولاد مبارکه در پایان تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد پساب فاضلاب‌های شهرهای مبارکه، کرکوند، دیزیچه، چم‌گردان، سده‌لنجان، ورنامخواست، زرین‌شهر و شهر زاینده‌رود به شرکت فولاد مبارکه منتقل می‌شوند که بر روی این آب ۷ تا ۸ مرتبه عملیات بازچرخانی صورت می‌گیرد.

گفتنی است فولاد مبارکه سرآمد کاهش مصرف آب در بین فولادسازان جهان است؛ به‌طوری‌که به ازای هر تن فولاد تولیدشده تنها ۲.۹ مترمکعب آب مصرف می‌کند و این نشان‌دهنده اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب برای این شرکت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه