فولاد مبارکه سرمایه انسانی انقلاب چهارم صنعتی را تربیت می کند

فولاد مبارکه سرمایه انسانی انقلاب چهارم صنعتی را تربیت می کند
کدخبر : 21108

مدیرعامل شرکت بین‌المللی ایریسا با اشاره به تاسیس اولین آزمایشگاه صنعت 4.0 در کشور با حمایت ویژه فولاد مبارکه گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین دانشگاه صنعتی اصفهان و ایریسا پایان نامه‌های ارشد و دکتری در مسیر تحول دیجیتال فولاد مبارکه تعریف می‌شود و بسیاری از دانشجویان می‌توانند مهارت‌های خود را در این مسیر ارتقا دهند و سرمایه‌ای برای کل کشور در مسیر انقلاب چهارم صنعتی به ویژه صنعت فولاد شوند.

به گزارش رصد اقتصادی: رسول سرائیان  با اشاره به افتتاح آزمایشگاه انقلاب چهارم صنعتی در دانشگاه صنعتی اظهار کرد: این آزمایشگاه که حاصل یک همکاری مشترک میان شرکت فولاد مبارکه، ایریسا و دانشگاه صنعتی اصفهان است، در راستای حرکت فولاد مبارکه به سمت تحول دیجیتال و کارخانه هوشمند تاسیس شده است.

دو رکن اساسی در مسیر طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه

وی افزود: در این مسیر جدید و مهمی که فولاد مبارکه در پیش گرفته، دو رکن اساسی وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود و نقش دانشگاه نیز در این میان محوری و بنیادی است. اولین رکن، توسعه سرمایه و نیروی انسانی متخصص و ماهری است که با مفاهیم تحول دیجیتال و کارخانه هوشمند آشنا باشد.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی ایریسا گفت: بنابراین یکی از محورهای تاسیس آزمایشگاه و تفاهم‌نامه امضا شده میان ایریسا و دانشگاه صنعتی این است که دانشگاه بتواند نیازهای سرمایه انسانی فولاد مبارکه و در کنار آن کل کشور در سطح ملی را تربیت و به جامعه صنعت به ویژه صنعت فولاد عرضه کند؛ این رکن اساسی موفقیت در طرح تحول دیجیتال است.

سرائیان ادامه داد: باتوجه به زنجیره ارزش صنعت فولاد و عملیاتی بودن آن نمی‌توانیم نمونه‌های عملیاتی (تجهیزات جدید) را در خط تولید تست کنیم بنابراین به محیطی نیاز داریم پیش از حرکت به سمت هوشمندسازی بتوانیم تجهیزات را تست کرده و پس از برطرف کردن مشکلات (باگ) به خط تولید وارد شود. این مسئله هم دومین رکن در مسیر هوشمندسازی فولاد مبارکه است.

ارتقا مهارت‌های دانشجویان در مسیر طرح تحول دیجیتال

وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده، پایان نامه‌های ارشد و دکتری در این مسیر تعریف می‌شود بنابراین بسیاری از دانشجویان می‌توانند مهارت‌های خود را در این مسیر ارتقا دهند و سرمایه‌ای برای کل کشور در مسیر انقلاب چهارم صنعتی به ویژه صنعت فولاد شوند.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی ایریسا درباره علت انتخاب دانشگاه صنعتی اصفهان برای تاسیس آزمایشگاه انقلاب چهارم صنعتی نیز گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شرکت فولاد مبارکه و سطح علمی دانشگاه‌های استان اصفهان مانند دانشگاه صنعتی، سیاست فولاد مبارکه بر ظرفیت سازی در داخل استان بود.

سرائیان اضافه کرد: نزدیکی به محل فولاد مبارکه، تسهیل رفت و آمد دانشجویان به این شرکت و انجام مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه نیز از دیگر مسائلی بود که در نهایت باعث شد دانشگاه صنعتی اصفهان برای تاسیس این آزمایشگاه انتخاب شود.

نقش مهم آزمایشگاه صنعتی فولاد مبارکه در بومی‌سازی و هوشمندسازی

وی ادامه داد: بدیهی است تاسیس این آزمایشگاه در بومی سازی نیز نقش مهمی دارد. هر آنچه بخواهد در سطح هوشمندسازی مورد استفاده قرار گیرد باید در این اینجا آماده شود بنابراین اولین آزمایشگاه نسل چهارم صنعتی یکی از زیرساخت‌های توسعه مهارتی و دانشی در مسیر توسعه آن خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه