با هدف ایجاد ارزش افزوده بالاتر و تامین نیاز کشور صورت گرفت

میلگرد ۵۰ به سبد محصولات صنعتی ذوب آهن اصفهان اضافه شد

کدخبر : 21239

تلاشگران ذوب آهن اصفهان برای نخستین بار در کارگاه نورد ۵۰۰ موفق به تولید میلگرد ۵۰ مارک ۷۰CR۲ شدند که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالاتر ، نیاز کشور به این محصول را نیز تامین می کند .

به گزارش رصد اقتصادی ، محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان در خصوص محصول صنعتی جدیدی که به سبد محصولات ذوب آهن اضافه شد گفت : در چند سال اخیر ، تحریم ها و کند شدن روند واردات باعث شد ، انگیزه ها برای تولید محصولات صنعتی جدید افزایش یابد و ذوب آهن نیز در راستای تامین نیازهای بازار به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر رفت تا ضمن تامین نیاز داخل ، روند سودآوری شرکت حفظ شود .

وی افزود : طراحی تولید میلگرد ۵۰ در یک ماه انجام شد و تولید آن خوشبختانه در تست اول به تولید انبوه رسید و حدود ۴ هزار تن براساس نیاز بازار تولید شد .

یوسف زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم در نورد ۳۰۰ به زودی میلگرد ۳۰ ۷۰CR۲ نیز تولید کنیم ، اظهار داشت : مصرف این میلگردها در تولید گلوله های آسیاب برای خردکن های معادن است . هرچند ما اولین تولید کننده این محصول نیستیم و در گذشته نیز این محصول تولید شده ، اما بازار خوب و گسترده ای دارد و نیاز زیادی به این محصول وجود دارد .

لطیفی سرپرست کارگاه نورد ۵۰۰ نیز در مورد این محصول جدید گفت : میلگرد ۵۰ یک محصول آلیاژی است که پروسه نورد آن پیچیده تر از میلگردهای ساده است و درصد کروم بالای آن نشان دهنده خاص بودن این آلیاژ است که سختی زیادی دارد .

وی با اشاره به اینکه روند تولید محصولات جدید در کارگاه نورد ۵۰۰ تداوم خواهد داشت : تولید این میلگرد با توان موجود در این کارگاه صورت گرفت و تمامی مراحل با دانش کارکنان ذوب آهنی انجام شد .

احمد ملکوتی خواه معاون تولید کارگاه نورد ۵۰۰ در این خصوص گفت : با توجه به درخواست مدیریت بازاریابی و فروش داخلی ، مبنی بر نیاز بازار به میلگرد سایز ۵۰ و امکان سنجی تولید این محصول در مهندسی نورد ، تیم تحقیق با محوریت مدیر مهندسی نورد و سرپرستی های خدمات فنی تولید و کارگاه های نورد تشکیل شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت و از آنجا که کارگاه نورد ۵۰۰ سابقه تولید میلگرد های سایز ۶۰ و ۸۰ میلیمتر را دارد ، این مهم بر عهده این کارگاه گذاشته شد.

وی افزود : برای تولید این محصول ملزومات زیادی بایستی طراحی و ساخته میشد،که پرسنل کارگاه با دریافت طرح اولیه از خدمات فنی تولید مهندسی نورد،با ارائه طرح های خلاقانه، اقدام به تکمیل خط نورد این محصول نمودند . و نهایتاً با تلاش شبانه روزی همکاران مونتاژ قفسه کارگاه ،تکنولوژ خط و پرداخت ، مکانیک و برق کارگاه و پرسنل کیفیت ، تولید این محصول در تیرماه سال جاری با موفقیت انجام شدو برگ زرین دیگری بر افتخارات شرکت ذوب آهن اصفهان افزوده شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه