محمدی‌رفیع، معاون توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد سنگان:

رشد و تعالی نیروی انسانی ، مهم ترین رویکرد فولاد سنگان

رشد و تعالی نیروی انسانی ، مهم ترین رویکرد فولاد سنگان
کدخبر : 21276

​بی شک سرچشمه و منشاً حرکت ها و بهبود در هر سازمانی نیروی انسانی پرتوان آن سازمان می باشد، انسان هایی که در کالبد سازمان روح می دمند و آنرا به حرکت در می آورند. محمدی رفیع افزود : برای رسیدن به تعالی نیروی انسانی ناگزیریم سازمانی سرشار از انرژی، پویا و خلاق ایجاد نمائیم، تا به شعار فولاد سنگان ( تلاش، تولید ایمن، توسعه پایدار ) جامه عمل بپوشانیم و اعتقاد داریم توسعه پایدار به واسطه کارکنانی محقق شود که صلاحیت، مهارت، شایستگی، سلامت و بالندگی قابل قبولی را داشته باشد.

به گزارش رصد اقتصادی ، معاون توسعه سرمایه های انسانی فولاد سنگان اعلام نمود برای رسیدن به این هدف می بایست طرح  و برنامه ریزی مدونی صورت پذیرد که خوشبختانه بر اساس سیستم یکپارچه منابع انسانی HRS این مهم در شرکت فولاد سنگان تدوین شده است وی از طرفی اعلام نمود : بر پایه این شعار و مفاهیم سیستم HRS برای منابع انسانی فولاد سنگان استراتژی منابع انسانی را تعریف نموده ایم، که باعث شده است به صورت هدفمند در این مسیر حرکت کنیم و تاکنون نتایج قابل تقدیری نیز کسب کرده ایم، که البته برای نیل به این اهداف سیستم و بسترهای لازم را ایجاد میگردد.

به طور مثال استقرار مدل تعالی منابع انسانی(34000) تجربه ای ارزشمند در فولاد سنگان است، که بر این اساس مدل تعالی وضعیت موجود مدیریت منابع انسانی را در شرکت بررسی و امکان بهبود و توسعه آن را فراهم و فرهنگ تعالی و کمال را در سازمان ایجاد میکند، این مدل به صورت تدریجی و مرحله ای طراحی و در تکامل یک تغییر منحصربه فرد را در فرهنگ سازمانی ایجاد نموده تا زمینه مناسب با هدف جذب، حفظ و توسعه منابع انسانی فراهم شود. این مدل برگرفته از استانداردهای مرجع مدیریت منابع انسانی همچون مدل سرمایه گذاری انسانی ( IIP، مدل بلوغ قابلیت های انسانی (PCMM) و ایزو 10018 بوده و از اعتبار علمی بالایی برخوردار می باشد.

وی افزود : تدوین پروفایل شایستگی بر اساس پست های فعلی سازمان، تعیین مدل شایستگی و تدوین دستورالعمل آن (این موضوع نشان می دهد ارتقاء افراد (آزمون ارتقای شغلی) و مسیر پیشرفت آنها برای این شرکت مهم است)، تدوین مدل ارزیابی عملکرد و … از مواردی است که در سیستم شرکت با محوریت شایسته سالاری تعریف و پیاده سازی شده است و در ادامه فرآیندهای آن رصد و مورد ارزیابی قرار گرفت که خروجی آن اجرای طرح طبقه بندی مشاغل بوده است.  

وی  گفت : در بحث رفاهی کارکنان «تعاونی مسکن» ایجاد شده است که در دو پارت اجرایی خواهد شد و در مرحله اول پرسنل شرکت و در مرحله دوم پیمانکاران را پوشش می دهد تا منابع انسانی شرکت دغدغه مسکن را از اولویتهای خود خارج نمایند.

وی به خدمات دیگر فولاد سنگان برای نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دنبال ایجاد شرکتی هستیم که پرسنل شرکت سهامداران آن را تشکیل دهند و به سبب این اقدام خیال آنها برای برنامه ریزی آینده را آسوده کنیم.

معاون توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد سنگان اظهار داشت: بحث سلامت کارکنان هم مورد توجه معاونت منابع انسانی بوده است و هم از دغدغه های مدیریت شرکت می باشد بر این اساس برنامه جامع ورزشی برای کارکنان و خانواده ایشان در نظر گرفته ایم که در این راستا با مجموعه ای در حال مذاکره هستیم تا ورزش به شکل حرفه ای و به عنوان یک اصل در زندگی فردی پرسنل گنجانده شود.

محمدی‌ رفیع خاطرنشان کرد: مرکز توسعه و ارتقاء سلامت را برای افزایش سلامت پرسنل و خانواده محترم آنها تاسیس کردیم تا این مرکز با خدمات روانشناسی، ژنتیکی و تخصصی با همکاری دانشگاه تهران در جهت خدمت رسانی به کارکنان فولاد سنگان پایه گذاری شده و با توجه به اینکه در این منطقه مراجعه به پزشک متخصص برای پرسنل یک دغدغه بود درصدد رفع آن برآمدیم.

وی همچنین در بحث سلامت کارکنان به اقدامی بدیع در فولاد سنگان اشاره کرد و گفت: به زودی در فولاد سنگان «پایش آنلاین سلامت» را استقرار می دهیم که بر پایه یک برنامه جامع، سلامت کلیه پرسنل و خانواده آنها به صورت مستمر مورد پایش قرار می گیرد و با توجه به افزایش بیماری های خاموش در کشور، مدیر عامل محترم شرکت بر پایه ریزی این سیستم و سرعت دهی در اجرای آن تاکید فراوان دارد.

وی با نگاه تاکیدی بر امنیت شغلی کارکنان شرکت افزود: یکی از مصادیق امنیت شغلی؛ حقوق و دستمزد است که در این موضوع هم می توان به ترمیم حقوق و طرح طبقه بندی داخلی که در شرکت اجرایی گردید و همچنین افزایشات موردی و تسهیلات هایی که به پرسنل اعطا می گردد اشاره کرد.

محمدی‌رفیع اظهار داشت: با یک شرکت معتبر توریستی در حال مذاکره هستیم تا با یک برنامه نظام مند و جامع، اوقات فراغتی برای کارکنان و خانواده هایشان فراهم کنیم. به صورت کلی طراحی و تدوین طرح جامع خدمات مختص کارکنان و خانواده ایشان در بخشهای گردشگری، مسکن، ورزش، درمان و تسهیلات قرض الحسنه، تورهای مسافرتی و… موارد مورد توجه شرکت برای ارائه خدمت به افراد مجموعه است.

معاون توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد سنگان خدمات رفاهی و سلامتی به کارکنان را اقدامی منسجم خواند و گفت: نگاه ما این است که خدمات به پرسنل باید نظام مند باشد و به شکل جزیره ای عمل نکنیم . برای نیل به این هدف با یک شرکت استارتاپی وارد مذاکره شدیم تا تمام خدماتی که امکان ارائه به فرد دارد به صورت یک سوپر اپلیکیشن فراهم آوریم تا ارائه «خدمات بر خط» برای آنها به صورت مستمر و همه جانبه رصد و انجام شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه