اقدامات اساسی فولادمبارکه برای نجات بیماران کرونایی

اقدامات اساسی فولادمبارکه برای نجات بیماران کرونایی
کدخبر : 21302

نفس در ایران کم است؛ دلیل هم کرونا است.بیماری‌ای ناشناخته که هنوز هم ابعاد آن مشخص نیست و حالا هم در پیک‌پنجمش آثار مخربی را به‌جای گذاشته است. اکنون همه برای مبارزه با این ویروس بسیج شده‌اند تا بتوانند حداقل اگر به دلیل برخی سیاست‌گذاری‌های اشتباه، توانایی کنترل آن وجود ندارد، برای تامین نیازهای بیمارانش شرایط را مساعد کنند.

به گزارش رصد اقتصادی: اینجاست که مجموعه‌های بزرگی همچون فولادمبارکه به میدان آمده‌اند تا بلکه راه را برای تامین نیازهای مبتلایان به این ویروس هموار کند و در جبهه‌های دیگر، به ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود بپردازد تا در کنار سایر اقداماتی که در این حوزه انجام داده است؛ بازهم وارد عمل شده و نشان دهد که تنها به تولید و ارزآوری برای کشور پایبند نیست؛ بلکه حفظ جان مردم را هم در کنار سایر فعالیت‌هایی که برای اشتغال‌زایی و کمک به بهبود معیشت مردم انجام می‌دهد، در دستور کار دارد.

 ساخت پیشرفته‌ترین کارخانه تولید اکسیژن در سال ۹۲

سال ۹۲ بود که عملیات ساخت بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کارخانه تولید اکسیژن، نیتروژن و آرگون کشور برای تامین این اقلام و هوای فشرده موردنیاز جهت افزایش تولید تختال فولاد تا سقف ۷/ ۲میلیون تن در سال احداث شد؛ آن زمان ظرفیت این بخش از کارخانه فولادمبارکه، ۶۰هزار نرمال مترمکعب در ساعت بود که با سرمایه‌گذاری ۴۰۰میلیارد تومانی در زمینی به مساحت ۲ هکتار و با هزینه‌ای بیش از ۷۰۰میلیارد تومان اجرا شد.

آن زمان البته اعلام ‌شده بود که با بهره‌برداری از این کارخانه، زمینه اشتغال در صنایع بالادستی و پایین‌دستی فراهم‌شده، به‌نحوی‌که به‌طور مستقیم ۱۵۰ نفر و به‌طور غیرمستقیم ۳۰۰ نفر در این واحد و سطح منطقه مشغول به کار شده‌اند؛ اما اکنون این کارخانه به یاری بیماران کرونایی آمده و تامین‌کننده مایحتاج آنها در این بخش شده است.

 فولادمبارکه با تولید اکسیژن مایع، به کمک نظام سلامت کشور آمد

آن‌گونه که مسوولان شرکت فولادمبارکه می‌گویند، این شرکت با تولید اکسیژن مایع، به کمک نظام سلامت کشور آمده و از تیرماه ۹۹ تا اردیبهشت‌ماه امسال، بیش از ۱۸هزار تن اکسیژن را به‌صورت رایگان برای درمان بیماران کرونایی در اختیار بیمارستان‌های سراسر کشور گذاشته است.

در شرایطی که شرکت فولادمبارکه برای تولید محصولات خود، متاثر از محدودیت‌های انرژی برق است، با ایفای مسوولیت اجتماعی خود، روزانه ۶۰ تن اکسیژن رایگان بیمارستان‌ها را تضمین کرده است.

براساس آمارها و اظهارات شرکت فولادمبارکه، ظرفیت تولید اکسیژن مایع در فولادمبارکه روزانه ۸۰ تن است که این ظرفیت قرار است بتواند از سیستم نظام سلامت کشور پشتیبانی کند و اکسیژن رایگان به بیمارستان‌های کشور ارائه دهد.

 تولید اکسیژن در فولادمبارکه براساس استانداردهای روز دنیا

در واقع، اکسیژن تولیدی فولادمبارکه درجه خلوص بسیار بالایی دارد و طبق استانداردهای روز دنیا تولید می‌شود، بنابراین تلاش کرده تا نیاز بخش عمده‌ای از بیمارستان‌ها را برآورده سازد.

معاون تکنولوژی شرکت فولادمبارکه درباره اقدامات این شرکت در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور، فولادمبارکه به عنوان یک شرکت مسوولیت‌پذیر تلاش کرده در کنار مردم قرار بگیرد و در شرایط خاص و ویژه کشور کمک‌های بسیاری ارائه دهد.

سید مهدی نقوی می‌گوید: یکی از اقدامات مهم فولادمبارکه در راستای مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت، ارائه اکسیژن رایگان به بیمارستان‌های کشور بود؛ ضمن اینکه شرکت‌های زیرمجموعه شرکت فولادمبارکه مانند شرکت فولاد هرمزگان، فولاد سنگان و فولاد امیرکبیر کاشان نیز با دستور مدیرعامل شرکت، به این امر مهم پرداختند و آنها نیز در تامین اکسیژن رایگان به یاری بیمارستان‌ها آمدند.

معاون فناوری فولادمبارکه اصفهان درباره دیگر اقدامات شرکت فولادمبارکه اصفهان در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: اختصاص بودجه‌ای قابل‌توجه به دانشگاه علوم پزشکی و خریداری تجهیزات موردنیاز بیمارستان‌ها اقدام دیگری بود که با نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه زیرنظر صورت گرفت و اقلامی که برای بیمارستان‌های مختلف موردنیاز بود با بودجه‌ای که اختصاص پیدا کرد، خریداری و تامین شد.

نقوی درباره اقدامات فولادمبارکه در دیگر شهرهای ایران نیز گفت: فولادمبارکه اقدامات گسترده‌ای در ایران دارد و از فولاد سنگان دراستان خراسان رضوی تا فولاد در هرمزگان را تحت پوشش خود دارد؛ بنابراین تلاش شده در تمامی زیرمجموعه‌های فولادمبارکه مسوولیت‌های اجتماعی را گسترش دهیم، بنابراین در دوران پاندمی کرونا به اکثر استان‌ها ازجمله استان‌های چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، خراسان، کاشان و...کمک‌های بسیاری انجام‌شده است.

وی با توجه به قرار گرفتن کشور در موج پنجم کرونا عنوان کرد: در حال حاضر و با شروع موج پنجم کرونا همچنان مهم‌ترین نیاز یک بیمار کرونایی اکسیژن است و بررسی‌های پزشکی نیز نشان می‌دهد زمانی که فردی به بیماری کرونا مبتلا می‌شود، ۷ برابر گذشته به اکسیژن نیاز دارد، بنابراین فولادمبارکه تلاش کرده است مهم‌ترین فاکتور موردنیاز بیمارستان‌ها را در اختیار آنها قرار دهد تا بیمارستان‌ها دغدغه‌ای درباره تامین اکسیژن نداشته باشند و این‌اقدام بسیار مهمی بوده که فولادمبارکه در پیش‌گرفته است.

معاون فناوری فولادمبارکه اصفهان به این نکته هم اشاره می‌کند که اقدامات حوزه بیماری کرونا تنها یکی از اقدامات مسوولیت‌های اجتماعی فولادمبارکه است و این شرکت در مسائل دیگری مانند آب و محیط‌زیست در دوران کرونا نیز اقداماتی داشته، اما این روزها اقدامات کرونایی با توجه به اینکه سلامت مردم در خطر است به‌صورت خاص از سوی شرکت فولادمبارکه دنبال می‌شود.

 گام‌های مهم فولادمبارکه در مسیر ایفای مسوولیت‌های اجتماعی

مدیر روابط‌عمومی فولادمبارکه، در این راستا با تاکید بر ضرورت شتاب‌‌گیری روند واکسیناسیون کرونا برای مهار این اپیدمی و کنترل واریانت‌های این ویروس با واکسیناسیون گسترده می‌گوید: این شرکت با تولید انبوه واکسن تولید داخل و تعامل با سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، درصدد توسعه مراکز واکسیناسیون است تا ظرفیت تزریق روزانه واکسن کرونا در اصفهان به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد.

به گفته وی، این شرکت علاوه بر حمایت برای افتتاح مرکز واکسیناسیون خوراسگان، از افتتاح مراکز واکسیناسیون کرونا در ملک شهر و رهنان با حضور فرمانده محترم سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان نیز حمایت کرد. مدیر روابط عمومی شرکت فولادمبارکه تصریح می‌کند: تاکنون ۴۹۰ هزار شهروند اصفهانی یک دز واکسن و ۱۴۵ هزار شهروند اصفهانی دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و برای رسیدن به ایمنی جمعی ناگزیریم که روند واکسیناسیون شتاب بگیرد؛ همچنین ازآنجاکه واکسن کوو برکت در مردادماه به تولید انبوه می‌رسد نیاز است که مراکز واکسیناسیون در استان اصفهان توسعه یابد تا هرچه سریع‌تر با ایمنی از طریق واکسیناسیون، اپیدمی کرونا کنترل شود.

به‌هرحال شرکت فولادمبارکه تلاش کرده تا همواره علاوه بر گام نهادن در مسیر به‌کارگیری فناوری‌ها و دانش فنی روز دنیا، گام‌های مهمی نیز در مسیر ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود برداشته و در هر شرایطی به‌تناسب نیازی که کشور دارد، در صحنه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کند.

این شرکت همواره در شرایط سخت تلاش کرده تا در قبال جامعه مسوولانه عمل کند و نزدیک ۲ سال است که با تجهیز بیمارستان‌ها و تامین اکسیژن رایگان برای بیمارستان‌های درمانگر بیماران کرونایی در حوزه سلامت جامعه نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده و در کنار مردم بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه