مدیر عامل شرکت آریان فولاد در نشست مطبوعاتی مطرح کرد:

کمبود سرمایه در گردش و خاموشی‌های ناعادلانه تولید ما را به 20 درصد رساند

کمبود سرمایه در گردش و خاموشی‌های ناعادلانه تولید ما را به 20 درصد رساند
کدخبر : 21649

محبوبه ناطق - مدیرعامل شرکت آریان‌فولاد در نشستی با اصحاب رسانه، از ضرورت حمایت دولت سیزدهم از بخش تولید و رفع جدی موانع تولید گفت و خواستار از بین رفتن ساختار غیرشفاف عرضه مواد اولیه از جمله آهن اسفنجی، اختصاص عادلانه برق مورد نیاز کارخانه‌ها، حذف امضاهای طلایی و تک نرخی شدن ارز شد.

تامین سرمایه در گردش با مساعدت بانک تجارت

بهمن قاسمی بزرگترین مشکل این روزهای تولید را کمبود نقدینگی و کاهش شدید تولید و فعالیت با 20درصد ظرفیت به خاطر مضیقه نقدینگی دانست و افزود: خوشبختانه با مساعدت بانک تجارت به عنوان بانک بنیادی شرکت، در حال مذاکره برای دریافت سرمایه در گردش مورد نیازمان هستیم و اگر مساعدت بانک تجارت را جذب کنیم فرصت بسیار مغتنم و خوبی برای توسعه فعالیت‌های شرکت پیش روی ما گشوده خواهد شد.

 

خاموشی‌های غیرعادلانه

وی با انتقاد از توانیر و برق های منطقه‌ای در عدم رعایت عدالت بین کارخانه‌ها تاکید کرد:  با قطع غیرعادلانه برق کارخانه‌ها ،ظرفیت تولید این کارخانه به 5 تا 10 درصد رسیده است.ما همکاران و شرکت‌های نوردی را می‌بینیم که کماکان با صد درصد ظرفیت در ماه‌‌های گذشته تولید داشته‌‍اند در حالی که کارخانه ما حداکثر با 10 درصد ظرفیت می‌تواند کار کند و متاسفانه به رغم اعتراض‌های متعدد گوش شنوایی وجود ندارد.

 

استفاده از فاضلاب بویین زهرا تا پایان سال

مدیرعامل آریان فولاد با بیان اینکه با انعقاد قراردادی با سازمان آب و فاضلاب تا پایان سال ، فاضلاب شهر بویین زهرا را با حجم روزانه دوهزار مترمکعب و با سرمایه‌گذاری 50میلیارد تومان به کارخانه می‌رسانیم و مشکل کمبود آب شرکت برای همیشه حل می‌شود.

 مدیرعامل آریان فولاد با اشاره به تولید روزانه 50 تن اکسیژن مایع با خلوص 99/99 در دو خط اکسیژن این شرکت گفت: با این تولید اکسیژن نیاز بیمارستانهای کشور را برطرف کرده و این محصول نقش پررنگی در مبارزه با بیماری کویید 19 ایفا می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت آریان‌ فولاد همچنین با اشاره به برخی از مشکلات و موانع پیش‌روی تولید، تصریح کرد: مهمترین مشکل ما تهیه مواد اولیه برای خطوط نورد و آهن‌اسفنجی برای خط ذوب است که امیدواریم با کمک مسئولان رفع شده و ظرفیت تولید شرکت که هم اکنون با ظرفیت کمتر از ۳۰ درصد فعالیت می‌کند افزایش یابد.

 

قاسمی با اشاره به اینکه حداقل دستمزدهای تعیین‌شده از طرف شورای عالی کار بسیار ظالمانه و پایین است، پیشنهاد کرد مانند همه کشورهای دنیا سطح دستمزد پایه با پولی بین‌المللی تعیین و مثلا حداقل با ۳۰۰ دلار پایه‌ریزی شود و در صورت تغییر قیمت به فوریت و هر ماه نسبت به تورم و افزایش نرخ دلار تعدیل مثبت شود.

وی تصریح کرد: این روش پرداخت باید شامل همه خدمات و قیمت‌ها مانند کرایه حمل و نقل و خرده‌فروشی و... شود و در نتیجه سطح معیشت به صورت منصفانه‌ای برقرار بماند. اینکه دائما استدلال می‌شود نماینده کارفرما با افزایش سطح دستمزد مخالفت می‌کند، قطعا استدلالی خلاف واقعیت است. ما به عنوان کارآفرین به تعیین دستمزد پایه غیرمنصفانه و بسیار پایین اعتراض داشته و از سطح دستمزد پایه حداقل ۳۰۰ دلار و تعدیل ماهانه متناسب با تورم و تغییر قیمت دلار حمایت می‌کنیم.

 

 در ادامه  از رسانه‌ها که در 20 سال گذشته با شرکت آریان فولاد همراهی کرده بودند تشکر کرد و افزود: مجتمع آریان فولاد در دو زمین ۱۸۰ و ۲۰۰ هزار متری و یک زمین پشتیبانی ۴۵۰ هزار متری و 140 هزار متر مربع سالن تولید با بالاترین استانداردها فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد:  ظرفیت نوردی آریان فولاد سالانه 2 میلیون تن است که شامل ۵ خط نورد متشکل از سه خط نورد میلگرد با ظرفیت جمعا  1.5 میلیون تن میلگرد 10 الی 32 سانتیمتر و بالاترین استاندارد ودو خط مقاطع که از نبشی 440 تا 200 میلیمتر وتیرآهن از سایز 14 الی 27میلیمتر وورق با حداکثر عرض 400 میلیمتر و ریل سبک  با ظرفیت 500 هزار تن فعالیت می‌کنند.

قاسمی تصریح کرد: همچنین این کارخانه دو خط ذوب القایی با ظرفیت جمعا ۱۲۰ هزار تن (هر خط ۶۰ هزار تن ) با کوره‌های 20 تنی و یک کوره قوس الکتریکی با ظرفیت 120 استفاده از "vod" و تولید فولاد آلیاژی دارد.

گفتنی است شرکت آریان‌فولاد در حال‌حاضر برای 900 نفر ایجاد اشتغال کرده که پیش‌بینی می‌شود در صورت فعالیت با ظرفیت مناسب، سطح اشتغال به 2 هزار نفر افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه