چادرملو

۱۱۰ هزار تن تولید شمش در چادرملو آب رفت!

۱۱۰ هزار تن تولید شمش در چادرملو آب رفت!
کدخبر : 21725

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: قطعی برق ۱۱۰ هزار تن از تولید شمش چادرملو کم کرد، نیروگاه‌هایی که چادرملو می‌سازد صرفا برای تامین نیازهای طرح توسعه همین شرکت است.

به گزارش رصد اقتصادی: ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: نیروگاه‌هایی که چادرملو می‌سازد صرفا برای تامین نیازهای طرح توسعه همین شرکت است.بار کمبود برق نباید صرفا بر دوش صنعت فولاد باشد. بزرگترین سد در مقابل سرمایه‌گذاری در صنعت برق، مقررات وزارت نیرو است.

وی افزود: در حالی که میزان برق مصرفی این شرکت حدود ۲۰۰ مگاوات است، بیش از ۵۰۰ مگاوات برق را تولید می‌کند و در اختیار وزارت نیرو قرار می‌دهد و با تمام این شرایط، در زمان حاضر تولید فولاد به‌واسطه قطعی برق با مشکلات جدی روبه‌رو شده است.

تقی زاده اشاره کرد: متاسفانه قطعی برق ۱۱۰ هزار تن از تولید شمش چادرملو کم کرد، نیروگاه‌هایی که چادرملو می‌سازد صرفا برای تامین نیازهای طرح توسعه همین شرکت است.

مدیرعامل چادرملو اظهار داشت: ما هزینه اورهال نیروگاه در یزد را می دهیم با این تضمین که برق ما قطع نشود.سوءمدیریت وجود دارد با توجه به اینکه مشکل مصرف در شب در شب نداریم اما دلیل قطعی برق در شب تا صبح چیست؟

وی افزود: مشکلات مربوط به گاز در فصول سرد کنار مشکلات فعلی برق، از نامشخص بودن و عدم وجود اطمینان نسبت به آینده این صنعت است و  در صورت تداوم این شرایط، آثار مشکلات و تأثیراتی که این قطعی برق در تولید داشته است در ماه‌های آتی به بدترین شکل ممکن خود را نشان خواهد داد.

تقی زاده خاطرنشان کرد: متأسفانه وزارت نیرو در سال‌های گذشته با بدترین شیوه با تولیدکنندگان برق برخورد کرده است، به‌عنوان مثال برق تولیدی را با قیمت ۸۰ تومان خریداری می‌کند و همان را تا قیمت ۴۰۰ تومان در اختیارمان قرار می‌دهد؛ علاوه بر آن با مخالفت تعطیلی موقت نیروگاه جهت انجام تعمیرات ضروری (در زمستان) و در نظر گرفتن جریمه سه‌میلیاردی برای هر روز تعطیلی، مانع از انجام بموقع تعمیرات و در نهایت موجب کاهش ظرفیت برداشت برق نسبت به ظرفیت اولیه نصب در نیروگاه‌ها شد.

ویر در انتها گفت: در بحث کمبود برق، چرا تنها شرکتهای فولادی و سیمانی مورد هدف قرار گرفته اند و دیگر صنایع درگیر قطع برق نیستند.بار کمبود برق نباید صرفا بر دوش صنعت فولاد باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه