مهدی سرلک رئیس هیات مدیره پلنرخبر داد:

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه (PELANEX) 25 تا 26 آبان در کیش

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه (PELANEX) 25 تا 26 آبان در کیش
کدخبر : 22285

مهدی سرلک رئیس هیات مدیره شرکت پلنر از برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه (PELANEX) در کیش خبر داد. برگزارکننده این رویداد شرکت رستاک پاد ویژن است.

وی گفت: زمان برگزاری کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه (Planex2021) در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی کیش و از تاریخ 25 تا 26 آبان ماه 1400 است.

رئیس هیات مدیره شرکت Planner با بیان اینکه تیم تحلیلی این شرکت، متشکل از خبرگان و تحلیل‌گران به‌نام صنعت فولاد کشورند که از آخرین وضعیت بازار فولاد و مواد اولیه تحلیل‌های کامل و مبسوطی به صاحبان این صنعت ارائه می‌دهند، گفت: مدیران صنعت فولاد و مواد اولیه آن همواره برای اتخاذ بهترین تصمیم درخریداری مواد اولیه و فروش محصول تولیدی خود نیازمند تصویر شفاف و درستی از وضعیت تولید، میزان بار روی کشتی و بندرگاه‌ها و دپوی فولاد در گمرک‌ها و کارخانه‌ها در سراسر جهان و همچنین پیش‌بینی بازار در چند ماه آتی هستند که این کار را رسانه‌های مشابه بین‌المللی مانند Metal Bulletin ، Metal Expert ، Steel Mint، Kallanish انجام می‌دهند که تیم تحلیلی Planner با همکاری تنگاتنگی که با این رسانه‌ها دارد سعی می‌کند دقیق‌ترین تحلیل بازار را به صاحبان صنعت فولاد و گردانندگان بازار آن ارائه دهد.

سرلک اظهار داشت: رویدادهای جهانی در حوزه کامودیتی‌ها فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌ها میان تولیدکنندگان، خریداران، تامین‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و خدمات‌دهندگان است. از این رو سالانه صدها کنفرانس در حوزه فولاد و مواد اولیه در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌گردد که ایران به عنوان دهمین تولیدکننده فولاد دنیا در سال 2019، سهم مناسبی از این رویدادها نداشته و لزوم برگزاری چنین کنفرانس‌هایی در سطوح حرفه‌ای در کشور ما احساس می‌شود.

این کارشناس و تحلیلگر فولاد با بیان اینکه طبق طرح جامع فولاد، در افق 1404 ایران می‌بایست به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد دست پیدا کند گفت: برگزاری دوره‌ای و منظم رویدادهای فولادی با بهره‌گیری از توان تیم‌های برگزارکننده حرفه‌ای و دعوت از فعالان داخلی و خارجی این صنعت مادر می‌تواند باعث شناخت بهتر طرف‌های خارجی از پتانسیل‌های موجود در کشور شده و زمینه‌ساز مذاکرات موثر طرفین برای پیشبرد اهداف کلان صنعت فولاد ایران شود.

وی افزود: تفاوت عمده کنفرانس‌های خارجی با کنفرانس‌های فولادی که تاکنون در ایران برگزار شده است، حضور اندک تیم‌های خارجی در این رویدادها بوده است که امکان توسعه همکاری‌های با سایر کشورها را برای فولادسازان ما حداقل ساخته است.

او ادامه داد: بخشی از عدم حضور تیم‌های خارجی به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه صنایع کشور ما از جمله صنعت فولاد وضع شده است باز می‌گردد. جزیره کیش با نزدیکی به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و تسهیلاتی که برای ورود تیم‌های تجاری خارجی قائل شده است، مکان مناسبی برای برگزاری یک کنفرانس حرفه‌ای در زمینه فولاد و مواد اولیه است. لذا، این تیم قصد دارد در نیمه دوم سال 1400 و با امید به گشایش مناسبات سیاسی و اقتصادی کشورمان با سایر کشورها، رویدادی را با حضور فعالان صنعت فولاد و مواد اولیه داخل و خارج کشور برگزار کند.

سرلک با بیان اینکه در این کنفرانس 2 پنل‌ تخصصی "عارضه‌یابی نظام حکمرانی، قوانین و بخش‌نامه‌ها" و" بررسی زیرساخت‌ها، تکنولوژی و استارت‌آپ‌های معدنی" با همکاری انجمن سنگ آهن ایران ارائه خواهد داد تصریح کرد: مهمترین سخنرانان و اعضای دو پنل تخصصی این کنفرانس، والتر شرودر تاجر بین‌المللی و مواد اولیه، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، مهدی کرباسیان، رئیس اسبق هیات عامل ایمیدرو، سیدابوتراب فاضل، مدیرعامل شرکت‌های بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد هستند.

رئیس هیات مدیره شرکت پلنر افزود: همچنین اکسانا گلوفکو تحلیل‌گر ارشد فولاد و مواد اولیه منطقه MENA  و CIS متال اکسپرت، مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن، مجتبی خجسته عضو هیات مدیره شرکت ام سون متالز، امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو، احسان دشتیانه کارشناس ارشد بازار فولاد و مواد اولیه، سعید بزرگی مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس، محمدعلی حاجی آبادی مدیرعامل شرکت کهرباگستر، مائده مزینانی تحلیلگر ارشد بازار فولاد و مواد اولیه، امره اوگورسال مدیر بازرگانی شرکت باشتوگ متالورژی و مسعود عبد یزدان سردبیر گروه خبری، تحلیلیPLANNER  در این دو پنل سخنرانی خواهند داشت و به ارائه مقالاتی در زمینه تحلیل بازار فولاد خواهند پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه