فولاد خراسان

امضای ۷ تفاهم‌نامه میان فولاد خراسان با شرکت های دانش بنیان

امضای ۷ تفاهم‌نامه میان فولاد خراسان با شرکت های دانش بنیان
کدخبر : 22533

مجتمع فولاد خراسان با حضور در سومین «جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی»(اینوماین) هفت تفاهم نامه با شرکت های دانش بنیان امضا کرد.

به گزارش رصداقتصادی، معاون برنامه ریزی و فناوری شرکت، هدف از حضور فولاد خراسان در این جشنواره را فراهم کردن زمینه تعامل با نوآوران و تعالی صنعت، تحقیق و پژوهش و ‌توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی عنوان کرد.

محمدرضا شفیعیان با بیان این‌که ارتباط بین معدن و صنایع معدنی و دانشگاه‌ها باید به رابطه ای موثر و ثمربخش تبدیل شود، گفت: برای اثربخش کردن همکاری‌، باید رویدادها را با فرایندها، برنامه‌ها، و ریسک‌های تولید همپیوند کرد. البته در این زمینه تلاش‌هایی صورت گرفته و سال‌های زیادی است که بر ضرروت آن تاکید می‌شود و این جشنواره قدمی است تا بتواند ارتباط دانشگاه و صنعت را بهبود ببخشد.

وی امضاء ۷ تفاهم‌نامه با شرکت های دانش بنیان با موضوعات «کاهش مصرف آب در برج‌های خنک‌کننده»، «جلوگیری از اکسیداسیون میلگردها در فضای باز»، «کوتینگ سطح داخلی کریستالیزاتور های ریخته‌گری»، «گوگرد زدایی در دودکش گندله‌سازی با استفاده از کاتالیست»، «رفع انسداد سیلوهای غبار کنسانتره و آهک»، «بازیافت وانادیوم از سرباره»، «پوشش‌های با استحکام بالا بر روی رولر اسکرین ها» و «تصفیه پساب صنعتی با استفاده از روش نانو کاویتاسیون» را به عنوان موضوعات اصلی این تفاهم نامه ها برشمرد.

از بخش‌های مهم این جشنواره می توان به ارائه نیازهای فناورانه سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و صنعتی، برگزاری پنل‌های B۲B، مسابقه چالش برتر صنعتی، مسابقه حل مسئله و ارائه توانمندی مراکز نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها اشاره نمود.

گفتنی است سعید قادری، سرپرست مدیریت برنامه ریزی و پژوهش مجتمع فولاد خراسان در تاریخ 27 مهرماه در جمع شرکت‌های دانش بنیان، استارت اپ ها و فعالان حوزه اکوسیستم نوآوری نسبت به ارائه نیازمندی‌های فناورانه فولاد خراسان اقدام نمود.

در پی برگزاری این بخش جنبی و در پاسخ به نیازهای فناورانه ارائه شده، پنل‌های B2B یا نشست های تخصصی استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان با تیم کارشناسان فولاد خراسان (آقایان: قادری، سعادتی و عاملی) برگزار شد.

در آیین پایانی این رویداد از شرکت فولاد خراسان به عنوان یکی از حامیان این جشنواره قدردانی و لوح و تندیس تقدیر جشنواره توسط دکتر ملاطاهری، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو به محسن مژدکانلو به عنوان نماینده فولاد خراسان اهدا گردید.

سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی(اینوماین) در روزهای۲۶ تا ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه