با حضور معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور؛

آئین گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مجتمع مس سرچشمه برگزار شد

آئین گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مجتمع مس سرچشمه برگزار شد
کدخبر : 22780

​آئین گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با حضور معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور در سالن سینما آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.

به گزارش رصداقتصادی ، آئین گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با حضور معاون فاوای (فناوری اطلاعات و ارتباطات) سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان، مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان در سالن سینما آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.

معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور در این مراسم با بیان اینکه ۴۰ درصد از اقتصاد مملکت توسط صنایع تأمین می‌شود و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان عدد قابل توجهی از این سهم را داراست، افزود: با سیاست گذاری‌های سال‌های گذشته توسط مسئولان در مسائل صنعتی و تولید، آینده نگری می‌شود تا تولید تداوم پیدا کند.

علیرضا مبارک با اشاره به حمله سایبری به مجتمع مس سرچشمه در سال گذشته، گفت: در این زمینه بخشی از کامپیوترها و حوزه اینترنت دچار اختلال شدند اخیراً هم شبکه سوخت کشور متوجه این حمله شد که نشان دهنده این است حملات سایبری روزافزون است لذا راه اندازی مرکز مستمر رصد پایش تهدیدات در صنایع باید در اولویت این صنایع باشد که خدشه‌ای به آنها وارد نشود.

طرح جامع مقابله با تهدیدات در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تدوین شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان نیز گفت: در مجموعه مس سرچشمه رفسنجان باید طرح جامع مقابله با تهدیدات حوزه‌های شیمیایی، سایبری، زیرساخت و غیره تدوین شود. این صنعت از نظر اقتصادی محصول مهم ارزآور را تولید و صادرات می‌کند.

آئین گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مجتمع مس سرچشمه برگزار شد

پیمان سلاجقه گفت: پدافند غیرعامل یعنی در تمام عرصه‌ها از جمله در عرصه نظامی، امنیتی، زیرساخت‌ها و فنی و مهندسی قوی و پایدار هستیم و تاب‌آوری لازم را داریم و وظیفه سازمان پدافند غیرعامل مقابله غیرنظامی با تهدیدات و مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدات است.

لزوم پیشگیری و تجهیز صنعت مس در مقابل حملات سایبری

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این مراسم گفت: به روزرسانی مسئله سایبری یکی از موضوعات مهم در پیشگیری از بروز خطرات و تهدیدات در صنایع از جمله صنعت مس است که اگر انجام نشود می‌تواند اثرات منفی برای صنعت به بار آورد.

حسین احمدی افزود: در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نقاط آسیب پذیر و در معرض خطر در سال‌های گذشته شناسایی شد و در چند سال اخیر موضوع پدافند غیرعامل و صیانت از زیرساخت‌ها به طور جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به حملات به روز و سایبری و آسیب‌های پیش بینی شده در این حوزه، افزود: شرکت مس یکی از صنایع معدنی و صنعتی عظیم در ایران و یکی از قطب‌های اقتصادی تولید در منطقه و کشور است که با دنیا از طریق اینترنت و فضای مجازی در ارتباط است و باید بُعد امنیتی بر این فضا حاکم باشد تا از آسیب‌ها و حمله‌های سایبری مصون بماند.

احمدی به تشکیل «کمیته امنیت اطلاعات» در سال ۹۷ در مجتمع مس با همکاری و محوریت حراست اشاره و بیان کرد: با تشکیل این کمیته، در حوزه صیانت از اتوماسیون صنعتی، حوزه آی تی و لجستیک این مجتمع اقدامات مطلوبی انجام شد و اقدامات جدی برای جلوگیری از نفوذ در فرایند تولید صورت گرفت.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به حمله سایبری سال گذشته به مجتمع مس، بیان کرد: در آن حادثه توانستیم دامنه آسیب را کاهش بدهیم، برنامه ریزی در جهت تولید و در راستای تقویت عملکرد مجتمع است و سرمایه گذاری در این حوزه امنیتی مهم است و آن را پیگیری خواهیم کرد.

دنیای معدن

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه