دست‌یابی به رکورد حمل پاتیل سرباره با کمترین توقف به کوره‌های قوس الکتریکی

دست‌یابی به رکورد حمل پاتیل سرباره با کمترین توقف به کوره‌های قوس الکتریکی
کدخبر : 22784

با تلاش و کوشش کارکنان خدوم واحد حمل و فراوری سرباره شرکت فولاد مبارکه و در ادامه موفقیت‌های سال‌های اخیر، این واحد توانست در مهرماه ۱۴۰۰ در لبیک به پیام مقام معظم رهبری در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و شرایط دشوار تحریم‌های ظالمانه، رکورد بیشترین تعداد تعویض پاتیل سرباره را با اعمال کمترین توقف به کوره‌های قوس به ثبت برساند.

رئیس واحد حمل و فراوری ســـرباره با اعلام این خبر افزود: درمجموع ۳ هزار و ۹۸۸ پاتیل سرباره با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و بدون حادثه، تعویض و در حوضچه‌های سرباره تخلیه گردید و تنها ۰٫۰۴ دقیقه بر ذوب به کوره‌های قوس توقف ناشی از تعویض پاتیل سرباره وارد آمد.

رحیم خلقی خاطرنشان کرد: رکورد قبلی تعویض پاتیل مربوط به اردیبهشت‌ماه سال جاری و به تعداد ۳ هزار و ۸۸۳ پاتیل به ثبت رسیده بود.

وی تصریح کرد: دست‌یابی به این رکورد ارزشمند در شرایطی محقق گردید که واحد حمل و فراوری سرباره با توجه به مشکلاتی ازجمله عدم تناسب حجم حوضچه‌های سرباره با میزان سرباره تولیدی و مستهلک شدن مکانیسم‌های پاتیل‌بر و کمبود نیرو و تأمین قطعات مصرفی و یدکی مکانیسم‌ها روبه‌رو بود.

رئیس واحد حمل و فراوری ســـرباره یادآور شد: از نتایج دست‌یابی به این رکورد می‌توان رسیدن به تولید مطابق با اهداف تعریف‌شده و ثبت رکورد تولید روزانه و ماهانه در فولادسازی اشاره کرد؛ ضمن اینکه این موفقیت موجب افزایش اعتمادبه‌نفس کارکنان واحد سرباره و نگاهی عمیق‌تر در دست‌یابی به اهداف شد.

وی در ادامه به عوامل تأثیرگذار در دست‌یابی به این موفقیت اشاره کرد و افزود: حمایت‌های بی‌دریغ مدیریت عامل، معاونت بهره‌برداری و همچنین مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی، مدیران حمل‌ونقل و پشتیبانی و فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از این واحد و حضور مستمر و گرم ایشان در بین کارکنان که به‌واقع روحیه کارکنان را به‌شدت تحت تأثیر قرار داد و تلاش بی‌وقفه پرسنل کارشناسی و راهبری و تعمیرات واحد سرباره موجب دست‌یابی به رکوردی شد که در دوران فعالیت شرکت فولاد مبارکه بی‌سابقه بوده است.

وی همچنین انجام به‌موقع تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده و افزایش ۱۹ درصدی آماده‌به‌کاری مکانیسم‌های پاتیل‌بر و همچنین استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های موجود و تلاش در جهت بومی‌سازی و استفاده از پتانسیل‌های دورن‌واحدی و ایجاد محیط همکاری بسیار صمیمانه بین کارکنان واحد سرباره و کوره‌های قوس الکتریکی را از مهم‌ترین عوامل دست‌یابی به این موفقیت‌ها برشمرد.

وی در پایان با تشکر و قدردانی از حمایت‌های مدیر ارشد خدمات و فنی و پشتیبانی، مدیریت ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و مدیریت حمل‌ونقل و پشتیبانی اظهار امیدواری کرد که در آینده نیز توفیقات بیشتری توسط کارکنان تلاشگر واحد حمل و فراوری سرباره در راستای دست‌یابی به اهداف کلان شرکت بزرگ فولاد مبارکه برداشته شود

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه