صندوق بیمه معدن در 7 ماه امسال دو برابر سال قبل بیمه نامه صادر کرد

صندوق بیمه معدن در 7 ماه امسال دو برابر سال قبل بیمه نامه صادر کرد
کدخبر : 22854

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، تحت راهبری ایمیدرو طی هفت ماه امسال بیش از دو برابر رقم کل سال گذشته بیمه نامه صادر کرد.

از ابتدای سال 1400 تا پایان مهر ماه جاری، ارزش بیمه نامه های صادره به 955 میلیارد تومان رسید در حالی که در کل 12 ماه سال قبل، 475 میلیارد تومان بیمه نامه صادر شده بود.

همچنین با توجه به بیمه نامه های آماده صدور، پیش بینی می شود رقم کل در پایان امسال به مرز 2هزار میلیارد تومان برسد. ارزش این بیمه نامه ها که مصوبات بانک (عامل) و هیات مدیره صندوق را دارد به 1820 میلیارد تومان می رسد. در این میان بیشترین ارزش بیمه نامه مربوط به واحدهای فلوتاسیون, استخراج آهن و مس و پس از آن پیمانکاران استخراج است.

از سوی دیگر روند سال های گذشته به این سو به گونه ای بوده که این صندوق شاهد کاهش مانده مطالبات شده و در سال جاری مطالبات جدیدی اضافه نشده است.

وصول مطالبات به اندازه کل سال 99

علاوه بر این، در مدت هفت ماه امسال صندوق، 11 میلیارد تومان وصول مطالبات داشته که این رقم برابر با کل عملکرد وصول مطالبات سال 99 بوده است.

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، از دی ماه 96 که روند افزایش سرمایه را طبق برنامه ای مدون آغاز کرد سرمایه این نهاد از 110 میلیارد به 142 میلیارد و سپس به 500 میلیارد رسید. در نهایت این نهاد در حال تسهیل شرایط و عملی کردن افزایش سرمایه 1600 میلیارد تومانی تا پایان سال جاری است.

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، از شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو است و به منظور پوشش بیمه ای و تقویت جایگاه بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی فعالیت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه