بهمن تجلی زاده در کنفرانس بین‌المللی Planex۲۰۲۱ در کیش مطرح کرد:

هیچ کس دنبال رانت ناشی از فروش فولاد با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست

هیچ کس دنبال رانت ناشی از فروش فولاد با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست
کدخبر : 23122

بهمن تجلی‌زاده معاون بازاریابی و فروش فولاد خوزستان با موضوع مبانی حکمرانی متعالی، در کنفرانس بین‌المللی Planex2021 مواد اولیه" در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره با بیان اینکه چهارمدل حکمرانی در قیمت‌گذاری فولاد وجود دارد، گفت: حکمرانی فرایند اعمال قدرت در حوزه‌های اداری، سیاسی و اقتصادی از طریق نهادهای رسمی ( دولت) و عیر رسمی( بخش خصوصی) است.

بهمن تجلی‌زاده معاون بازاریابی و فروش فولاد خوزستان  افزود: انتظار حاکمیت این است که صادرات درکل زنجیره فولاد هدفمند شود و به نسبت ارزش افزوده شکل بگیرد.

وی ادامه داد: هدف دیگر دولت رسیدن کالا با قیمت مناسب به دست مردم و هدف نهایی کاهش تورم است در حقیقت هیچ هدفی خارج از این موارد برای زنجیره فولاد متصور نیست.

تجلی‌زاده تصریح کرد: باورکردنی نیست ولی ما زمانی فولاد را با قیمت ۴۲۰۰ تومان در بورس فروختیم و در حالی که الان قوه قضائیه به شدت به دنبال کسانی است که ارز ۴۲۰۰ گرفته‌اند هیچکس به عرضه فولاد با نرخ ۴۲۰۰ اشاره نمی‌کند.

وی ادامه داد: مدل دوم حکمرانی تبدیل به شیوه‌نامه ۴ صفحه‌ای شد که بعد از یک‌سال و بازنگری‌های متعدد دیگر قابل اجرا نبود.

تجلی‌زاده اصافه کرد: در مدل سوم لیستی از میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز به ازای هرتن محصول زنجیره فولاد منتشر شد، که ۳۴ یورو به ازای هر تن کنسانتره، ۳۲ یورو به ازای هر تن گندله، ۹۱ یورو برای آهن اسفنجی،، ۱۹۰ یورو به ازای هر تن فولاد، و ۳۸ یورو برای هر تن میلگرد براورد شده است.

وی افزود: با احتساب ۱۰درصد سود برای هر حلقه از زنجیره فولاد، قیمت نهایی به ازای شمش خوزستان به دست آمده که خوشبختانه در حال اجراست.

گفتنی است، کنفرانس بین المللی پلنکس 2021 با حضور تعداد کثیری از مدیران ارشد دولتی، فعالان و اساتید برجسته ایرانی و بین‌المللی، 25 و 26 آبان 1400 در حال برگزاری است.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه