سردبیر گروه خبری تحلیلی Planner مطرح کرد:

سال ۲۰۲۰ سال خوبی برای محصولات تخت فولادی بود

سال ۲۰۲۰ سال خوبی برای محصولات تخت فولادی بود
کدخبر : 23123

کنفرانس بین‌المللی Planex2021 با موضوع " بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه" در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش رصد اقتصادی ، در این کنفرانس مسعود عبد یزدان سردبیر گروه خبری تحلیلی Planex با تحلیلی از اخرین وضعیت بازار جهانی و داخلی فولاد گفت: شرکت‌های بزرگ سنگ اهنی در دنیا محدوده قیمتی ۸۰ تا ۱۰۰ دلار برای هر تن را منطقی می‌دانند.

وی افزود: از آنجا که قیمت تمام شده سنگ اهن برای این شرکتها ۳۰ دلار است، قیمت یادشده برای انها سود خوبی دارد اما با این قیمت، توجیه اقتصادی معادن کوچک از بین می‌رود و انها از گردونه تولید خارج می‌شوند و به این شکل سود بیشتری نصیب شرکتهای بزرگ می‌شود.

عبد یزدان با بیان اینکه نگاهی به عوامل تاثیرگذار بر قیمت فولاد جهان نشان می‌دهد رسیدن قیمت سنگ آهن به محدوده ۵۰ دلار بعید به نظر می‌رسد، تاکید کرد: سال ۲۰۲۰ سال خوبی برای محصولات تخت بود و افزایش قیمت بسیار بیشتری نسبت به محصولات طویل داشت.  

وی تقاضای بهتر و ساختار هزینه‌های کوره‌های قوس را که تولید کننده محصولات تخت است، را از عوامل تاثیر گذار در رشد قیمت این محصولات دانست.

گفتنی است، کنفرانس بین المللی پلنکس 2021 با حضور تعداد کثیری از مدیران ارشد دولتی، فعالان و اساتید برجسته ایرانی و بین‌المللی، 25 و 26 آبان 1400 در حال برگزاری در کیش است.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه