ذوب آهن اصفهان

حضور ذوب آهن در سیستان‌وبلوچستان راهگشای بنگاههای اقتصادی است

حضور ذوب آهن در سیستان‌وبلوچستان راهگشای بنگاههای اقتصادی است
کدخبر : 23720

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور و سرمایه‌گذاری ذوب آهن اصفهان در این استان راه را برای بنگاههای بزرگ اقتصادی باز می‌کندتا با سرمایه گذاری لازم از ظرفیت‌های معدنی منطقه در جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی ایران اسلامی استفاده شود.

به گزارش رصد اقتصادی: حسین مدرسی خیابانی روز شنبه در نشست بررسی راهکارهای سرمایه‌گذاری در بخش معدن سیستان و بلوچستان که با حضور سرمایه‌گذاران ذوب آهن اصفهان برگزار شد اظهارداشت: خیلی از ظرفیت‌های معدنی این استان ناشناخته بوده و نیاز است برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها در جهت ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی روی آنها تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های بی شمار معدنی سیستان و بلوچستان در جهت توسعه و پیشرفت این استان استفاده کنیم زیرا ما قابلیت‌های خوبی در این زمینه داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان متصل به تنها بندر اقیانوسی کشور است و در این زمینه دارای ظرفیت‌های بیشماری در حوزه اشتغال دریا محور هستیم.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ۶۰۰ کلیومتر مرز با ویژگی‌های خاص با سایر کشورها دارد تصریح کرد: طبیعت بکر این استان یکی از مهمترین مزیت‌های گردشگری و کشاورزی است.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: وجود معادن طلا، مس و منیزیت در سیستان و بلوچستان بسیار اهمیت دارد و می‌تواند باعث توسعه و ایجاد اشغال پایدار برای جوانان جویای کار در این استان شود.

وی ادامه داد: خود ما و دولت به سیستان و بلوچستان بدهکاریم و باید نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان در جهت ایجاد اشتغال و توسعه آن داشته باشیم و این یک تکلیف ملی است تا شاخص‌های توسعه‌ای را افزایش دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان می‌تواند به عنوان پیشکسوت در حوزه معادن و سرمایه‌گذار عمل کند و باعث انتقال تجربیات به این استان شود.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان همچنین می‌تواند یک سایت و پایانه صادراتی در یکی از مرزهای سیستان و بلوچستان ایجاد کند تا عبور مرور و تجارت تسریع شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: باند وی ای پی برای سرمایه‌گذران بزرگ در سیستان و بلوچستان ایجاد شود تا سرمایه‌گذران درگیر بورکراسی اداری نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه