رپرتاژ اگهی

با آهن آلات درجه یک از پروژه های ساختمانی خود مواظبت کنید

با آهن آلات درجه یک از پروژه های ساختمانی خود مواظبت کنید
کدخبر : 24168

استفاده از متریال و مصالح با کیفیت که از مواد درجه یک تولید شده باشد، اولین گام برای داشتن پروژه عمرانی با کیفیت است. هرچه سازه شما باکیفیت تر باشد در برابر عوامل طبیعی مانند: زلزله و ... مقاوم تر بوده و دوام و طول عمر بالایی خواهد داشت. اما امروزه یافتن مصالح با دوام و اصل کار دشواری است. ما در اینجا میخواهیم در مورد آهن آلات با کیفیت بحث کنیم .

میلگرد و انواع آن

یکی از پر استفاده ترین مصالحی که می توانید تهیه کنید، میلگرد آجدار است. استفاده از ان به حدود قرن 15 میلادی باز میگردد. هدف اصلی از به کار گیری ان ایجاد خاصیت کششی بالا است. درست است که استحکام یک سازه به بتن های ان بستگی دارد اما بتن ها در برابر مقاومت بالایی که دارند، به هیچ عنوان کشسانی ندارند و به کار گیری میلگرد در کنار ان باعث می شود تا مقاومت و کشسانی را با هم در سازه خود داشته باشید. استفاده از میلگرد در تمامی پروژه هایی که امروزه وجود دارد جز الزامات می باشد. با استفاده از میلگرد دیگر شاهد ترک برداشتن بتن و شکستن آن نخواهید بود.

میلگرد ساده مخصوص رابیتس کاری

میلگرد ها انواع مختلفی دارند که بر اساس:

  • سایز
  • نوع
  • ظاهر

به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

از انواع میلگرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میلگرد راستا: این نمونه برای فونداسیون ساختمان به کار گرفته می شود و باعث ایجاد مقاومت کششی می شود.
  • میلگرد خاموت: این نوع از میلگرد باعث می شود تا ترک های بتن به حداقل برسد و می تواند نیرو های برسی را تا حد زیاید تحمل کند. علاوه بر این از بیرون زدگی مقاطع طولی پیشگیری می کند.
  • میلگرد رکابی: این مدل بیشتر به نحوه چیدمان میلگرد ها دلالت می کند که به منظور نگه داشتن عمودی و طولی دیوار ها قابل استفاده است.
  • میلگرد خرک: برای کف فونداسیون سازه ها به کار برده می شود و در داخل قالب قرار میگیرد.

نمونه های دیگری از میلگرد ها نیز وجود دارد که بسته به نیازتان می توانید انتخاب نمایید. تمامی میلگرد های موجود در دو نوع میلگرد ساده و آجدار قابل اجرا و سفارش می باشد. قیمت ان ها نیز بسیار مناسب بوده و می توانید با سفارش انلاین آن در کنار صرفه جویی در هزینه ها در زمان خود نیز صرفه جویی کنید.

فروش ویژه میلگرد آجدار

پروفیل و کاربرد آن

یکی دیگر از انواع مصالح پر استفاده در پروژه های ساختمان سازی پروفیل است. تنوع ان بسیار زیاد است و عموما از جنس آلومینیوم می باشد. پروفیل برگفته از زبان لاتین است و معنی آن تجهیزاتی است که برای ساخت پنجره، درب، لوله های نمای سازه و ... استفاده می شود. این محصول در اندازه های گوناگونی تولید می شود که از نظر ضخامت نیز با یکدیگر فرق دارد. می توانید برای موارد زیر در ساختمان سازی از پروفیل استفاد کنید:

  1. ساخت ناودانی
  2. ساخت تیر آهن
  3. ساخت میلگرد
  4. ساخت تسمه
  5. ساخت هاش و چهار پهلو 

در حالت کلی پروفیل به دو دسته باز و بسته تقسیم می شود. پروفیل های باز که به سطح مقطع زد یا همان z شهرت دارند برای ساخت و ساز های عظیم و گسترده به کار گرفته می شوند. از کاربرد های ان می توان به سقف سالن های بزرگ همچون باشگاه و سوله، پارکینگ و ... اشاره داشت.پروفیل های نوع بسته نیز برای سازه های کوچک تری همچون قوطی، کرکره برقی، پی وی سی، درب و پنجره و ... قابل استفاده است.

سایر آهن آلات

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا از دیگر آهن آلات می توان رابیتس، پایه فنس، مفتول، انواع سیم ها و ... را نام برد. اینکه شما به کدام یک از این محصول ها نیاز دارید و یا از بین انواع ان ها باید کدام را برگزینید به تشخیص خودتان بستگی دارد اما ما به شما کمک میکنیم تا بهترین ها برای سازه تان در اخیتار داشته باشید.

پروفیل ارزان قیمت

چگونه از اصل بودن و کیفیت پروفیل و میلگرد ها مطمئن شویم؟

امروزه سودجویان و کلاهبرداران در بازار سعی دارند نمونه های بی کیفیت را با قیمیت بالاتر به اسم نمونه های اصل به فروش برسانند. برای آنکه بتوانید اصل را از بدل تشخیص دهید، یک راهکار بسیار ساده وجود دارد و آن این است که شما یک تکه از میلگرد و یا پروفیل خریداری شده را روی سطح محکمی همچون سیمان و بتن و ... پرتاب کنید. اگر بعد از افتادن ان روی زمین، تکه های کوچک و ریزی از روکش و بدنه ان به صورت خرد شده روی زمین بیفتد نشان از این دارد که نمونه مورد نظر مرغوب نیست.

چرا باید از جاهای مطمئن خرید کنیم؟

بهتر است به جای یک فروشگاه از تولید کننده خرید کنید. تولید کنندگان تولیدات خود را بدون واسطه و به صورت مستقیم از طریق سایت در اختیار خریداران قرار می دهند. فروش مستقیم آن سبب می شود که قیمت آن بسیار مناسب باشد. به عبارتی شما می توانید کیفیت بالا را با قیمت پایین تهیه نمایید. کیفیت محصولات تولید شده به صورت تضمینی است. از طرفی با خرید از آن ها می توانید از تولید داخل نیز حمایت کنید. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه