رپرتاژ اگهی

فروش آنلاین 2 نهال گردو سردسیری فقط در پنج دقیقه

فروش آنلاین 2 نهال گردو سردسیری فقط در پنج دقیقه
کدخبر : 24375

احداث باغ نهال گردو در مناطق سردسیر همیشه چالش های خاص خود را دارد. از انتخاب نهال گردو مقاوم به سرما تا بهترین زمان کاشت نهال گردو در مناطق سردسیر، تمامی دغدغه های کشاورزان و باغداران مناطق کوهستانی در ایران می باشد.

اکنون ما در این مقاله به معرفی مشخصات دو نهال گردو مقاوم به سرما دیرگل می پردازیم و نکات مهم حین کاشت نهال را با شما در میان خواهیم گذاشت پس تا انتهای این متن همراه ما باشید.

خرید نهال گردو دیرگل اما زودبازده:

اگر از بسیاری از کشاورزان و باغداران قدیمی ایرانی در مورد سال آغاز باردهی نهال های گردو بپرسید، می گویند 4 تا 5 سال زمان صرف آغاز باردهی نهال های خود صرف کرده اند تا به باردهی اولیه برسد! اما اکنون با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده، باغدار می بایست در سال های ابتدایی به باردهی نهال گردوی خود برسد تا در پنجمین سال به باردهی متوسطی و سپس در دهمین سال به حداکثر باردهی دست بیابد.

 

اولین نهال گردو سردسیری پربار و زودبازده، نهال گردو خوشه ای:

به نقل از آریا نهال، یکی از پربارترین و در عین حال قدیمی ترین درختان گردو پربار در ایران، نهال گردو خوشه ای می باشد. درخت گردوی خوشه ای از بهترین نژاد های دیرگل گردو محسوب می شود که در ارتفاعات 1500 تا 2300 متر توانایی باردهی فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارد.

نهال گردو خوشه ای از ارقام پایه بذری گردو محسوب می شود و از دومین سال پس از کاشت باردهی خود را آغاز می کند. ارتفاع این درخت گردو بسیار زیاد بوده و در صنایع چوب سازی کشور بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. ارتفاعی که می توان برای این نژاد در نظر داشت در حدود 25 الی 30 متر می باشد که به طبع توصیه می شود فاصله ی 10*10 یا 12* 12 متری را برای کاشت هر یک راس نهال گردو در نظر داشته باشید.

شما می توانید با کلیک به روی لینک زیر، به مشاهده ی مشخصات و قیمت انواع نهال گردو پیوندی و بذری در ایران بپردازید:

https://ariyanahal.ir/خرید-نهال-گردو/

اکنون که صحبت از خرید و کاشت نهال گردو به میان آمده است وقت آن است که به پرسش زیر پاسخ دهیم:

بهترین زمان کاشت نهال گردو در مناطق سردسیر:

به طور کل می توان گفت کاشت گردو در مناطق سردسیر بستگی به دمای خاک دارد. توصیه می شود حتما حتما در زمانی به کاشت نهال های گردو بپردازید که خاک گرمای خود را از دست داده باشد و همینطور خاک یخ زده نباشد، یعنی یک حالتی در این بین بهترین زمان برای کاشت درخت گردو می باشد.

 به طور کل می توان زمان اواسط آبان ما تا اواخر آذر ماه و سپس اواسط بهمن ماه تا نهایتا اواسط فروردین ماه، بهترین زمان جهت کاشت و پرورش انواع نهال گردو در مناطق کوهستانی و سردسیر می باشد.

اما به معرفی دومین رقم درخت گردو در مناطق کوهستانی بپردازیم:

_;_;_;lklkl

 

نهال گردو فرنور پیوندی، دومین نهال گردو دیرگل زودبازده در ایران:

بر عکس نژاد گردوی خوشه ای که از درختان گردوی قدیمی باغات ایرانی محسوب می شود، نهال گردو فرنور پیوندی یکی از جدیدترین نهال های گردو وارداتی نهالستان های گردو در ایران می باشد که خاستگاه اصلی آن مربوط به کشور زیبای فرانسه می باشد. پاریس به این نهال گردو می بالد زیرا این نهال در مناطق سردسیر، بیشترین بازدهی و باردهی را از خود به نمایش می گذارد.

این درخت گردو با ارتفاع متوسطی که دارد، هم کار برداشت گردو را در فصل باردهی و برداشت آسان می کند و هم حین کاشت نهال گردو، فاصله ی کمتری را طلب می کند. به طوری که توصیه می شود از الگوی کاشت 7*7 یا 7*8 برای کشت این نهال گردو پیوندی در نظر بگیرید

مغز گردویی سفید و چرب از دیگر ویژگی های باردهی نهال فرنور می باشد. از لحاظ قیمتی می توان قیمت نهال گردو فرنور پیوندی را به نسبت نهال گردو خوشه ای که بذری می باشد، حدودا دو برابر می باشد که این اختلاف قیمت به علت:

  1. مقدار باردهی
  2. مقاومت بیشتر در برابر سرما
  3. و پایه ی پیوند آن که این رقم را به رقمی محبوب تبدیل کرده است.

حین خرید نهال گردو بهتر است چه نکاتی را رعایت نماییم؟

امروزه بسیاری از نهالستان های فروش نهال گردو را در سطح اینترنت ممکن است مشاهده نمایید که وعده های فروش بهترین نهال گردو را می دهند، اما چطور می توان از خرید نهال خود مطمئن شویم؟

توصیه می شود از نهالستان های دارای مجوز رسمی جهاد کشاورزی خرید نمایید. نهالستان هایی همانند آریا نهال، گلد نهال، دکتر نهال جزء معدود نهالستان های معتبر و دارای مجوز رسمی جهاد کشاورزی می باشند.

حین خرید نهال گردو، حتما نسبت به دریافت فاکتور رسمی اقدام نمایید زیرا این فاکتور می تواند پس از دریافت نهال، در صورت متغییر بودن نهال و عدم اصالت نهال، سندی محکم و قانونی برای دریافت حق و حقوق شما می باشد.

بهتر است حین دریافت نهال گردو، به ریشه و ساقه ی نهال به خوبی برسی های لازم را صورت داده یا دچار آسیب و نقصی نشده باشد.

در آخر بهتر است حتما از ضمانت واقعی بازگشت کالا غافل نشوید. نهالستان آریا نهال یکی از نهالستان های معتبر که با پشتیبانی واقعی و ضمانت بازگشت کالا، در کنار باغدار و کشاورز تا تاسیس باغ گردو همراه باشید.

mm_

نتیجه گیری نهایی خرید نهال گردو سردسیری:

توصیه می شود اگر توانایی هزینه کردن و تاسیس احداث باغ گردو را دارید، از ارقام نهال گردو پیوندی خریداری نمایید، اما اگر توانایی هزینه ی چندان بالایی ندارید، می توانید از نهال های گردوی بذری همانند نهال گردو خوشه ای بهره مند شوید.

همچنین از شما دعوت می شود با مراجعه به وب سایت فروشگاه آریا نهال، به مشاهده ی انواع نهال گردو پربار سردسیری و گرمسیری بپردازید و جهت تمایل نسبت به خرید آن اقدام نمایید. کافیست به روی لینک قرار داده شده در زیر کلیک نمایید تا به مشاهده ی 17 رقم از انواع نهال های گردو پیوندی و بذری در سایت آریا نهال بپردازید.

منبع: ariyanahal.ir

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه