ایدرو و ایمیدرو دیگر سیاستگذار صنعتی و معدنی نخواهند بود

 ایدرو و ایمیدرو دیگر سیاستگذار صنعتی و معدنی نخواهند بود
کدخبر : 24567

سیدمهدی نیازی در گفتگویی با بیان اینکه ساختار حکمرانی شرکتی با حاکمیتی در ساختار جدید وزارت صمت از هم جدا شده اند، گفت: در ساختار وزارت صمت یکسری سازمان های حاکمیتی مثل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، سازمان حمایت یا سازمان توسعه تجارت حضور دارند و حکمرانی شرکتی ندارند، اما دو سازمان دیگر همچون ایدرو و ایمیدرو نماینده سهام شرکت در آن بنگاه بوده و ساختار حکمرانی شرکتی دارند.

به گزارش رصد اقتصادی ، سیدمهدی نیازی  افزود: سازمان های توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) از این پس در حوزه سیاستی دخالت نکرده و سهامدار دولت در آن شرکتهای تحت پوشش به شمار می روند؛ یعنی ممکن است که از آنها در امور مرتبط نظرخواهی شود، اما همچون گذشته سیاستگذار صنعتی و معدنی نخواهند بود، بلکه مجری سیاست هایی خواهند بود که دولت به آنها ابلاغ می کند.

نیازی با بیان اینکه ایمیدرو دیگر در حوزه سیاستگذاری معدن و صنایع معدنی دخالت نخواهد کرد و صرفا مجری تصمیمات وزارت صمت خواهد بود، تصریح کرد: ایمیدرو در بازار فولاد همچون سایر بخش های خصوصی و شرکتهای خصوصی فعالیت خواهد کرد و در ساختار جدید، نوع برخورد وزارت صمت با آن همچون شرکتهای فولادی یا بخش خصوصی فعال در صنایع معدنی خواهد بود.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: از این پس وزارت صمت صرفا از مشورت سازمانهای توسعه ای همچون ایدرو و ایمیدرو استفاده خواهد کرد و آنها حق سیاستگذاری در شرکتهای ذیربط خود را ندارند.

نیازی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه تا پیش از این، ایدرو و ایمیدرو در شرکتهای صنعتی و معدنی سیاستگذار بوده و با توجه به جایگاه خود در برخی از شرکتهای بزرگ، نقش اثرگذاری داشت، گفت: این سازمانها از این پ نقش اثرگذاری در سهامداری خواهند داشت؛ نه اینکه سیاستگذار باشند؛ به این معنا که در مدیریت و عملیات بازار حضور دارد؛ یعنی ایمیدرو نیز در سیاستگذاری نفوذ نخواهد داشت و همچون شرکتی مثل فولاد مبارکه در سیاستگذاری نفوذ ندارد، از این پس صرفا در بازار و سهامداری شرکتها نقش آفرینی خواهد کرد.

معاون وزیر صمت گفت: ایمیدرو یک بازیگر بوده و مجری است؛ پس سیاستگذار نیست و صرفا معاونت امور معادن وزارت صمت باید زنجیره را فعال کرده و سیاستگذار خواهد بود و ایمیدرو نباید دخالت در سیاستگذاری داشته باشد ولی از مشورت آن استفاده خواهد شد.

نیازی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا این تضعیف سازمان های توسعه ای نیست؛ چراکه در گذشته ایمیدرو بازوی قدرتی اجرای سیاستهای دولتی بوده است، گفت: باید در اجرا فعال باشد؛ اما این به معنای تضعیف ایمیدرو نیست؛ این در حالی است که ایمیدرو یک هلدینگ است که مجری سیاستهای دولت در حوزه معدن و صنایع معدنی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روسای سازمانهای توسعه ای معاون وزیر صمت باقی خواهند ماند گفت: ما یک اصلاح ساختاردرسازمانهای حاکمیتی خواهیم داشت و دیگر در سازمان های حاکمیتی دفاتر تخصصی که در حوزه وزارت صمت وجود دارند، فعالیت نخواهند کرد.اقتصاد انلاین

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه