استاد حوزه و دانشگاه :

قدرت ویژگی برجسته مکتب شهید سلیمانی است

قدرت ویژگی برجسته مکتب شهید سلیمانی است
کدخبر : 24655

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: ویژگی برجسته مکتب شهید سلیمانی که باعث محبوبیت او در ایران و جهان و نزد دوستان و دشمنان شد، قدرت وی بود.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شنبه شب در افتتاحیه دهه گرامیداشت مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در قشم افزود: شهید سلیمانی قدرت داشت و قدرت محبوبیت به همراه دارد.

وی ادامه داد: قدرت حاج قاسم ناشی از قدرت حقیقی است و از این رو خانواده‌ها آموزش و پرورش و مسجدها باید برای تقویت قدرت روحی فرزندان تلاش کنند.

این استاد حوزه تصریح کرد: انسانی که دارای قدرت نباشد، نه تنها دچار ضعف است، بلکه دیگر صفات او زیر تاثیر ضعف قرار می‌گیرد و از نظر اخلاقی ارزشی ندارد.

وی مهربانی از موضع ضعف را یک رذیلت اخلاقی دانست و افزود: شهید سلیمانی از موضع قدرت مهربان بود که این ویژگی به دلیل آشنایی با فرهنگ ورزش زورخانه‌ای در او متجلی شد.

پناهیان ادامه داد: در جهان نیز آن فرهنگ و دینی ماندگار خواهد شد که و جهان را تسخیر میکند که مهمترین شاخص آن قدرت  و عمل بر اساس قدرتمندی باشد.

وی اظهار کرد: پیشرفت‌های مادی و آسمان خراش‌هایی که در کشورهای منطقه مشاهده می‌شود تکیه بر  قدرت‌های پوشالی غربی دارد و از این رو بی ارزش است.

این استاد حوزه افزود: این گونه پیشرفت‌ها و قدرت ناشی از آن دوامی ندارد و محکوم به نابودی است.

وی ادامه داد: البته محرومیت‌هایی در شهر قشم وجود دارد که باید رفع شود که در این رابطه  امید زیادی به دولت فعلی وجود دارد.

پناهیان خاطرنشان کرد: جامعه باید قوی باشد و قدرت اقتصادی آن تقویت شود و در این راه مردم باید تشکیک مساعی کنند و با تشکیل تعاونی‌ها قدرت اقتصادی خود را افزایش دهند.

وی افزود: فلسفه قدرت درمکتب اسلام، قدرتمندی تمام انسان‌هاست زیرا انسان های قدرتمند قصد سلطه بر مردم را نمی‌کنند.

این استاد حوزه ادامه داد: انسان‌های ضعیف هستند که قصد میکنند تا از راه نادرست  به قدرت برسند و منشا جنگ ها و عداوت‌ها و دشمنی‌ها همین ضعف نفس انسان‌هاست.

آیین افتتاحیه« دهه گرامیداشت مکتب حاج قاسم» با حضور میمانان کشوری، امام جمعه، فرماندار وسایر مسوولان و استقبال مردم قشم شامگاه جمعه در مصلی امام علی(ع) قشم برگزار شد.

«صبحگاه جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هوایی نیروهای آمریکایی‌ در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس فرمانده حزب‌الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق(الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. این حمله به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا صورت گرفت».

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه