استاندار خراسان جنوبی:

شهرک صنعتی جامع صنایع معدنی در طبس ایجاد می شود

شهرک صنعتی جامع صنایع معدنی در طبس ایجاد می شود
کدخبر : 24723

استاندار خراسان جنوبی از ورود بخش خصوصی به ایجاد و راه اندازی شهرک صنعتی جامع صنایع معدنی در شهرستان طبس خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی ، جواد قناعت درباره نتایج نشست هم اندیشی با مدیرعامل شرکت سامان کاوش طبس که در دفتر تهران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های معدنی بی نظیر خراسان جنوبی، سرمایه گذاری در راستای بهره برداری از این ظرفیت های ارزشمند در اولویت برنامه های اقتصادی استان قرار دارد.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه سرمایه گذاران در اشتغالزایی و تولید متذکر شد: در نشست های مختلف از جمله نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نیز در بازدید از واحدهای تولیدی مختلف، مدیران به تسهیل شرایط و حمایت از سرمایه گذاران تاکید شده اند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: حمایت از سرمایه گذاران متقاضی سرمایه گذاری در استان در دستور کار همه دستگاه ها قرار گرفته است.

وی به تشریح مصوبات این نشست پرداخت و با اشاره به اقدامات بخش خصوصی در راستای حمایت از معادن کوچک مقیاس در استان افزود: بهمن ماه، جلسه هم ندیشی صاحبان معادن کوچک مقیاس با حضور مدیران هلدینگ معدنی عمرانی خاوران برگزار می شود تا در راستای احیای واحدهای معدنی نیمه فعال و راکد، مشکلات و موانع موجود بررسی و مرتفع شود.

قناعت با اشاره به تصمیم اتخاذ شده درخصوص ایجاد شهرک صنعتی جامع صنایع معدنی توسط بخش خصوصی در جوار ریل راه آهن طبس اظهار داشت: با هدف جلوگیری از خام فروشی، فرآوری کانی ها، ایجاد ارزش افزوده و صادرات محصولات نهایی معادن، واحدهای فرآوری زغال سنگ و دیگر ذخایر معدنی در این شهرک راه اندازی می شوند.

وی توسعه اشتغال و کمک به درآمدزایی را مهمترین دلیل توجه به حوزه معادن عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی درخصوص احداث ساختمان دفتر مرکزی هلدینگ عمرانی خاوران و شرکت سامان کاوش طبس در مرکز استان از دیگر مصوبات این نشست بود.

زمینه سازی برای ایجاد فرصت های اشتغال جدید و حفظ شرایط موجود

استاندار خراسان جنوبی در دیدار مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی زرمس کانسار کیمیا نیز بر زمینه سازی برای ایجاد فرصت های اشتغال جدید و حفظ شرایط موجود تاکید کرد.

وی گفت: ما باید ضمن زمینه سازی برای رقم خوردن فرصت های شغلی جدید، بر حفظ اشتغال ایجاد شده توسط هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری در استان همت ورزیم.

قناعت معادن را مهمترین فرصت اشتغالزایی در استان خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: با تعامل و هم افزایی دستگاه ها باید از این فرصت بی نظیر به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در این راستا جلب و جذب سرمایه گذاران بزرگ و هلدینگ های اقتصادی باید به طور ویژه در استان دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ورود هلدینگ های اقتصادی بزرگ به موضوع بهره برداری از ذخایر معادن و سرمایه گذاری در این زمینه، اشتغال و تولید را در استان رونق می بخشد.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران دستگاه های متولی در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری باید برای تسریع در روند کار سرمایه گذاران وقت بگذارند متذکر شد: هیچ کسی اجازه ندارد بی جهت در کار سرمایه گذاران وقفه ایجاد کند.

قناعت با اشاره به وضعیت فعالیت شرکت معدنی و صنعتی زرمس کانسار کیمیا در بشرویه، بر تسریع در روند تامین برق مجموعه تولید، خردایش و فرآوری معدن سرب و روی این شهرستان تاکید کرد.

وی به معادن غنی سرب و روی اشاره کرد که در شهرستان های طبس و بشرویه وجود دارند و در ادامه بخشی از استان همجوار را نیز دربر می گیرند.

استاندار خراسان جنوبی ایجاد پست برق برای ناحیه صنعتی سرب و روی را ضروری خواند و از ورود سرمایه گذار بخش خصوصی برای تحقق این برنامه خبر داد.

وی تاکید کرد: ضمن تسریع در روند اجرای شبکه انتقال برق این مجموعه، زمین مورد نیاز برای ایجاد ناحیه صنعتی سرب و روی توسط شرکت شهرک های صنعتی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری تامین شود.

قناعت اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری عملیات اجرایی فرآوری معادن سرب و روی در شهرستان بشرویه آغاز شود.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست ها حضور داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه