ایمیدرو

«ایمیدرو» پا در میدان راهسازی شریان های مواصلاتی خراسان جنوبی می گذارد

«ایمیدرو» پا در میدان راهسازی شریان های مواصلاتی خراسان جنوبی می گذارد
کدخبر : 25131

پیگیری های استاندار خراسان جنوبی با همراهی مدیرانی استانی سبب شد تا ایمیدرو به عنوان سرمایه گذار پا در میدان راهسازی خراسان جنوبی برای تکمیل باندهای دوم بگذارد.

به گزارش  رصد اقتصادی ، یکی از اضلاع اساسی توسعه خراسان جنوبی بهره مند از زیرساخت های استاندارد حمل و نقل جاده ای است که دراین زمینه این استان تازه پا نهاده در ریل توسعه لنگ می زند چرا که هنوز بیش از ۵۰۰ کیلومتر باند دوم ناتمام دارد.

برای سرعت بخشیدن به خودروهای راه سازی دراین باندهای دوم نیز به سوخت اعتبار میلیاردی ست که با منابع مصوب در بودجه نمی شود آن ها را به این زودی ها به اتمام رساند به همین دلیل باید به دنبال راه های میان بر اعتباری از هلدینگ های اقتصادی از جمله ایمیدرو، ایدرو، ماده 56 و... بود که استاندار خراسان جنوبی با همراهی مدیران استانی به تهران رفت و پیگیر این موضوع شد و معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو دیداری داشت.

آن طور که «وحید داعی» مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی امروز به خبرنگار ما گفت: از موضوعات مهم مورد پیگیری در این نشست، مشارکت ایمیدرو در تکمیل باند های دوم استان بودکه مقرر شد بررسی و مساعدت لازم از طرف ایمیدرو برای مشارکت و تامین اعتبارلازم انجام شود.

همچنین در این راستا مقرر شد کمیته زیر ساخت متشکل از مدیر کل راه و شهرسازی ،ریئس سازمان صمت استان و نمایندگان ایمیدور تشکیل و در خصوص نحوه و میزان مشارکت ایمیدرو در احداث باندهای دوم استان تصمیم گیری و مساعدت لازم توسط این شرکت به عمل آید.

به گزارش روابط عمومی استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه مقرر شد، ایمیدرو در کوتاه ترین فرصت، نسبت به تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام خود در استان اقدام کند. این مصوبه به منظور سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه های معطل مانده در فهرست تعهدات ایمیدرو قرار گرفت.

اعزام گروهی از کارشناسان ایمیدرو به استان با هدف بررسی راهکار های عملیاتی اجرای پروژه انتقال آب تصفیه خانه بیرجند به حوزه معدنی قلعه زری از دیگر مصوبات این جلسه بود.

این اقدام در راستای تأمین منابع آبی مورد نیاز معادن این حوزه صورت خواهد گرفت.

تعیین بازه زمانی ۲ هفته ای به منظور تشکیل کارگروهی ویژه در این مجموعه و بررسی زیر ساخت های مورد نیاز از جمله آب، برق و... برای فعالیت های معدنی ایمیدرو در استان نیز مصوبه دیگری بود که در راستای توسعه سرمایه گذاری های این هلدینگ در بهره برداری از معادن استان تعیین شد.

در این جلسه با تعیین فرصت ۲ هفته ای، ایمیدرو مکلف شد در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی خود در استان، طرح ها و پروژه هایی را اعلام نماید.

شایان ذکر است؛ این دیدار با هدف برنامه ریزی برای توسعه سرمایه گذاری های ایمیدرو و مشارکت این مجموعه در پروژه های اقتصادی استان صورت گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه