در شورای معادن استان؛طاهرزاده اعلام کرد:

سیستان و بلوچستان یکی از قطب های معدنی کشور / فعالیت اکتسافی «تهیه و تولید» در ۱۶ استان

 سیستان و بلوچستان یکی از قطب های معدنی کشور / فعالیت اکتسافی «تهیه و تولید» در ۱۶ استان
کدخبر : 25538

امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: با توجه به پتانسیل های موجود، سیستان و بلوچستان می تواند به عنوان یکی از قطب های معدنی کشور به ویژه در حوزه مس، طلا و انتیموان شود.

به گزارش رصد اقتصادی، طاهرزاده که در شورای معادن سیستان و بلوچستان و در حضور استاندار، روسای هیات عامل ایمیدرو و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ( دو معاون وزیر صمت) به اقدامات انجام شده در معدن مس- طلا جانجا گفت: تاکنون حدود ۸۰ هزار متر حفاری اکتشافی توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در این معدن انجام شده و در حال حاضر مزایده فراخوان جذب سرمایه گذار این محدوده در دست انجام است. مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: انجام حفاری در محدوده طلای بزمان را نیز در برنامه داریم.

اجرای دوره های آموزشی رایگان

وی ادامه داد: با هدف آماده سازی نیروی انسانی متخصص برای توسعه معادن کشور، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کاربردی کرده ایم. علاوه بر این یکی از استراتژی های شرکت ایجاد ارتباط موثر بین معدن و صنعت با دانشگاههای استان است.

طاهرزاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: این شرکت در ۱۶ استان فعالیت اکتشافی و در ۲۳ استان فعالیت های معدنی را در دست اقدام دارد .

فعالیت در 11 پروانه اکتشافی

وی افزود: فعالیت اکتشافی این شرکت در ۵ پهنه بوده که دو پهنه خاتمه و سه پهنه دیگر در سال جاری خاتمه می یابد و تاکنون ۵۴ هدف امیدبخش شناسایی کرده ایم . طاهرزاده ادامه داد: علاوه بر آن در ۱۱ پروانه اکتشاف نیز در حال فعالیت هستیم و هدف شرکت، کاهش ریسک های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران به ویژه در بخش اکتشاف است که پس از اخذ گواهی کشف نسبت به برگزاری فراخوان عمومی جهت ادامه فعالیت سرمایه گذاران دارای اهلیت فنی و مالی اقدام می کنیم.

جذب سرمایه گذار آنتیموان و طلا ‌

به گفته وی، در سال جاری نسبت به جذب سرمایه گذار در بخش محدوده های آنتیموان و طلای سیاه جنگل اقدام کرده ایم.

طاهرزاده تاکید کرد: شکستن محدوده ها به محدوده های کوچک تر سبب کاهش پارامترهای اقتصادی در فعالیت های معدنکاری می شود و باید از این روش بدون دلایل فنی و اقتصادی لازم، دوری کرد.

وی در پایان سخنانش ضمن تشکر از کلیه دستگاه های استان، خواهان همکاری بیشتر آن ها جهت تسریع در صدور پروانه های اکتشافی شد.

معرفی پتانسیل های معدنی سیستان و بلوچستان با اقدلمات ایمیدرو و سازمان زمین شناسی

در این نشست غلام سرور نوتی زهی رییس خانه معدن استان تاکید کرد: با اکتشافاتی که از سوی ایمیدرو و سازمان زمین شناسی انجام شده، پتانسیل های معدنی سیستان و بلوچستان به ایران معرفی شده است.

در این جلسه مدیران شرکت های خصوصی و روسای تشکل ها به بیان دیدگاه های خود برای توسعه معادن سیستان و بلوچستان پرداختند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه