فولاد خراسان

اولین کانون ارزیابی شایستگی شغلی کارکنان فولاد خراسان برگزار شد

اولین کانون ارزیابی شایستگی شغلی کارکنان فولاد خراسان برگزار شد
کدخبر : 25608

اولین «کانون ارزیابی شایستگی شغلی» کارکنان مجتمع فولاد خراسان با حضور جمع منتخبی از کارشناسان، روسا و مدیران با همت واحد «آموزش، توسعه و تحقیقات منابع انسانی» شرکت برگزار شد.

به گزارش رصد اقتصادی گفته معاون منابع انسانی و امور اجتماعی فولاد خراسان، «کانون ارزیابی» (Assessment center) اشاره به فرایندی است که در حال حاضر به طور فزاینده ای در سازمان ها کاربرد و مقبولیت یافته و به عنوان بخش مهمی از فرایند جذب و استخدام و یا برای ارتقای شغلی، ارزیابی و توسعه کارکنان به کار گرفته می شود. کانون ارزیابی، فرآیند ارزیابی شایستگی ها اعم از توانایی ها، قابلیت ها، استعداد، نگرش‌ها و مهارت‌¬های حرفه‌¬ای افراد اعم از مدیران و کارکنان است.

فریدون صبوریان ابراز نمود ارتقای بهره وری نیروی انسانی در گرو شناسایی کارکنان کلیدی، استعدادها، شایستگی‌های آنان و به کارگماری افراد مناسب در جای صحیح است و کانون های ارزیابی در این امر مهم به شکل اطمینان بخشی موثر واقع می شوند.

وی همچنین اطمینان از شایستگی افراد در پست‌های کلیدی فعلی، ایجاد شرایط جذب و ادامۀ خدمت مدیران مستعد،  برنامه‌ریزی صحیح برای جانشینی با شناخت پتانسیل‌های موجود، ایجاد فضای رشد و یادگیری، رقابت سالم و مبارزه با روزمرگی و یکنواختی در سازمان، ایجاد بانک اطلاعاتی استعدادها و توانمندی‌های افراد، تعیین نیازهای آموزشی و سرمایه‌گذاری جانشین پروری با استفاده از نیروهای کیفی و شایسته در سطوح مدیریتی را از نتایج ارزیابی در این کانون دانست.

 رئیس  «آموزش، توسعه و تحقیقات منابع انسانی»  فولاد خراسان هم، ارزیابی شایستگی¬های عمومی و مدیریتی و شناسایی کارکنان مستعد و شایسته را از اولویت های واحد آموزش فولاد خراسان دانست و گفت: مجتمع فولاد خراسان برای توسعه کارکنان خویش دارای یک مدل جامع توسعه است که فرایند کانون ارزیابی و توسعه از ارکان این مدل بوده و گزارش های بازخورد حاصل از این فرایند در آموزش، توسعه و توانمندسازی کارکنان و تدوین برنامه های توسعه فردی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

فروندی در ادامه بیان داشت: در این راستا چهار عنوان دوره آموزش و سه کارگاه برای ارزیابان با حضور مدرس و مربی دوره برگزار شد.

 ششم دی ماه سال جاری تعداد 9 نفر از کارکنان واحد بهره برداری به طور عملی وارد سنجش شایستگی شغلی جهت احراز دو پست سازمانی شدند به این منظور شایستگی هایی چون مهارت های ادراکی، تصمیم گیری، ارتباطی، کار تیمی، مدیریت افراد، مدیریت عملکرد کارکنان، شم تجاری و رهبری توسط ارزیابان کانون با ابزارهای مختلف مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت.

وی گفت: مرکز ارزیابی بر روی مجموعه ای از تمرینات یا ابزار های متنوع تمرکز دارد که برای شبیه سازی جنبه های مختلف محیط کار طراحی شده¬اند و در کانون ارزیابی، شایستگی‌¬های گروهی از ارزیابی¬‌شوندگان توسط یک تیم ارزیاب در طی یک فرایند نظام‌مند با استفاده از روش، ابزار و آزمون¬‌های طراحی شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.  

وی افزود: کانون ارزیابی به شیوه‌¬ای طراحی می¬‌شود که ارزیابی¬‌شوندگان بتوانند دانش، مهارت¬‌ها و توانایی‌های خود را که برای موفقیت در انجام وظایف شغلی ضروری است، در قالب رفتار و عملکرد، بروز دهند و توسط ارزیابان از طریق مشاهده آن رفتارها، مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه