مجتمع فولاد خراسان

اجرای خط جدید انتقال آب چاه های مجتمع فولاد خراسان

اجرای خط جدید انتقال آب چاه های مجتمع فولاد خراسان
کدخبر : 25622

عملیات اجرایی بهسازی خط داخلی انتقال آب چاه های مجتمع فولاد خراسان با هدف پیشگیری از هدررفت آب و افزایش راندمان و بازدهی خط یادشده به پایان رسید.

به گزارش  رصد اقتصادی ،  به گفته «معاون طرح و توسعه ی مجتمع فولاد خراسان»، این پروژه به منظور افزایش پایداری و آبدهی خط انتقال آب از چاه های مجتمع و نیز برطرف نمودن هدررفت ناشی از فرسودگی خط انتقال، با همکاری مشاور و همکاران معاونت بهره برداری توسط پیمانکار پروژه اجرا و مورد بهره برداری قرارگرفت.  

اسحاقیان افزود: مسیر اصلی تامین آب مجتمع از سدبار است، اما با توجه به اهمیت صرفه جویی و پیشگیری از هدررفت آب و لزوم حفظ و پایداری منابع آب، اجرای این خط (که عمدتا به تامین مصارف آشامیدنی و بهداشتی اختصاص دارد) نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رضا نیک روز، کارشناس ارشد امور مهندسی نیز تشریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه به طول 8100 متر شامل اجرای کانال، تهیه، حمل و نصب لوله چدنی به قطر 500 میلی متر، شیرآلات، اتصالات، تست، شست و شو، ضدعفونی بوده که هزینه ای بالغ بر 145میلیارد ریال در برداشته که البته با قیمت های سال جاری ارزش این پروژه بالغ بر 400 میلیارد ریال است.

به گفته ی مدیر «پشتیبانی فنی، انرژی و سیالات» فولاد خراسان، این شرکت در حوزه ی مهندسی مجدد منابع آب، بهینه سازی خطوط وتاسیسات آبرسانی، جایگزینی و اصلاح خطوط فرسوده انتقال آب و شبکه های توزیع به منظور افزایش کمی و کیفی و کاهش هدر رفت آب اقدامات موثری انجام شده است.

رضا قربانی اجرای این خط چدنی را به دلیل فرسودگی ناشی از عمر بالای خط انتقال کربن استیل پیشین دانست و افزود: هدف ما جلوگیری از هدررفت آب و افزایش بهره وری منابع آبی شرق مجتمع بوده و وظیفه انتقال آب از چاه های شرق مجتمع به مخازن داخل سایت برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای مصرف کارکنان به عهده این خط انتقال خواهد بود.

مهدی توکلی راد، رئیس آبرسانی فولاد خراسان نیز گفت:  خط انتقال مذکور از چاه های شرق فولاد خراسان به مخازن 5000*2 هزار متر مکعبی شمال شرق سایت فولاد خراسان، با اختلاف ارتفاع 80 متر در آذر ماه 1400 به بهره برداری رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه