فولاد خراسان

عملیات دیفراست واحد اکسیژن فولاد خراسان با موفقیت انجام شد

عملیات دیفراست واحد اکسیژن فولاد خراسان با موفقیت انجام شد
کدخبر : 26377

برای اولین بار از زمان راه اندازی واحد «اکسیژن شماره 2» در مجتمع فولاد خراسان به همت و تلاش همکاران واحد گازرسانی عملیات دیفراست پلنت انجام شد.

به گزارش رصد اقتصادی ، به گفته مدیر پشتیبانی فنی، انرژی و سیالات با توجه به اینکه دمای داخل پلنت اکسیژن به حدود  منفی 190 درجه می رسد به مرور زمان  نفوذ رطوبت و CO2 موجود در هوا به درون سیستم باعث ایجاد یخ زدگی در قسمت های مختلف به خصوص مبدل های حرارتی و نهایتاً گرفتگی و کاهش راندمان تولید می گردد.

رضا قربانی افزود: محدودیت های تامین گاز صنایع در فصل سرما به دلیل برودت هوا به فرصتی برای انجام عملیات دیفراست پلنت بدل شد، به طوری که با گذشت 5 سال از راه اندازی واحد اکسیژن شماره 2 برای نخستین بار این عملیات توسط همکاران با تجربه و دارای مهارت انجام شد تا فرصتی برای انتقال دانش خود به همکاران جدید الاستخدام باشد.

وی هدف از انجام این عملیات را فلاشینگ کامل پلنت و حذف  co2 و رطوبت موجود در قسمت های مختلف پلنت بیان کرد.

رئیس گازرسانی در تشریح این فرایند گفت: این عملیات با استفاده از ارسال هوا به داخل برج تقطیر، مبدل های حرارتی، کلیه مسیرهای منتهی به ترنسمیترهای فشار، فلو، سطح و خطوط آنالایزرها و تخلیه آن به محیط از طریق  تنظیمات مربوط به  180 عدد شیردستی و پنومات انجام گردید.   

علیرضا حمیدزاده  گفت: مراحل این فرایند  شامل توقف واحد، تخلیه کلیه سیالات موجود، دیفراست و استارت مجدد پلنت وسردسازی آن تا دمای منفی 196درجه و  تولید اکسیژن، نیتروژن و آرگون با خلوص مورد نظر در مدت زمان 15 شبانه روز می باشد.   

وی افزود: هم زمان با انجام فرایند دیفراست حدود 80 عدد شیر اطمینان، گیج فشار و دما، باز و به آزمایشگاه  جهت کالیبراسیون ارسال شد.  

حمیدزاده یادآور شد: درپی شیوع بیماری کرونا، این واحد صنعتی در راستای مسوولیت‌های اجتماعی و کمک به سلامت جامعه، افزایش تولید اکسیژن مایع را در دستور کار قرار داده است و هر ماه اکسیژن تولیدی مازاد شرکت را برای رفع نیاز بیمارستان ها اختصاص می‌دهد.

گفتنی است واحد اکسیژن شماره 2 فولاد خراسان در سال 1396 به بهره برداری رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه