باشگاه برندسازان صنعت ساختمان ایران راه اندازی شد

کدخبر : 26566

به منظور توسعه و ارتقاء فرآیندهای برندسازی در صنعت ساختمان و ایجاد هم افزایی بین فعالان حرفه ای این صنعت، باشگاه برندسازان صنعت ساختمان ایران تأسیس و راه اندازی شد.

به گزارش رصد اقتصادی: احمد پاکزاد، مدیر باشگاه، با اعلام این خبر افزود: «علیرغم آنکه صنعت ساختمان و صنایع وابسته، یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین شئون اقتصادی کشور است. اما هنوز در تما‌می ‌ابعاد به صورتی همگن و پایدار توسعه و تعمیق نیافته است. همین وضعیت باعث ‌می‌ شود که با کمترین لرزش در محیط پیرامونی، شکننده شده و دچار رکود و رخوت شود.»

وی ادامه داد: «امروزه تما‌می ‌اهتمام فعالان صنعت ساختمان بر روی دو فرآیند «مدیریت ساخت» و «مدیریت تأمین» متمرکز است و با شائبه آنکه هنوز تقاضا بر عرضه برتری دارد، عملاً هیچگونه توجهی در حوزه «مدیریت بازار» ندارند. یکی از عوامل ایجاد دوره ها‌ی تواتر 5 ساله رکود و رونق در صنعت ساختمان، بی ‌توجهی به فرآیندهای مرتبط به مدیریت بازار است که برگرفته از نگرش غیراقتصادی سرمایه‌ ای بودن ساختمان ‌می ‌باشد. زیرا چنین نگرشی بدون توجه به نرخ بازدهی برگشت مطلوب سرمایه، انتظار 5 ساله را طبیعی جلوه ‌می ‌دهد.»

پاکزاد با تأکید بر مأموریت اصلی این باشگاه، گفت: «برای تقویت جایگاه مدیران حرفه ‌ای و برندسازان و به منظور حمایت از صنعت ساختمان، ضروری است این افراد در قالب یک شبکه منسجم گردهم آیند تا با هم‌ افزایی، در مسیری موفق به پیش رفته و تجارب ارزشمند خود را به بهینه‌ ترین حالت ممکن، به نسل‌ های بعدی منتقل کنند.»

مدیر باشگاه برندسازان صنعت ساختمان ایران با اشاره به برخی اهداف آن، افزود: «مهمترین هدف تأسیس این باشگاه، تلاش در جهت ایجاد شبکه ‌ای از متخصصان مدیریت بازار و برندسازان در صنعت ساختمان است که بتوانند با افزایش توانمندی ها‌ی گروهی و حمایت و پشتیبانی تیمی ‌از یکدیگر، برندسازی در صنعت ساختمان ایران را همسان با نیازهای کشور ارتقاء دهند. بدین ترتیب باشگاه با مشارکت اعضاء خود برنامه های متنوع آموزشی، پژوهشی و ترویجی را به اجرا خواهد گذارد.»

پاکزاد، فرآیند عضویت در این باشگاه را دو مرحله ای اعلام کرد و گفت: «این باشگاه مرجع و منزلگاه تمامی متخصصانی است که در زمینه برندسازی در صنعت ساختمان دارای تجربه و دانش ارزشمندی هستند. اما برای شناسایی و جذب اینگونه متخصصان، ضروری است مراحل ارزشیابی تجارب ایشان هم به مرحله اجرا برسد. بدین ترتیب عضویت در باشگاه در دو مرحله اعلام تمایل به عضویت و سپس سنجش و ارزیابی انجام می شود.»

مدیر باشگاه برندسازان صنعت ساختمان ایران تصریح کرد: «کاملاً بدیهی است که تمامی متخصصان در یک سطح نیستند، بدین لحاظ در شرایط ارزیابی و سطح بندی اعضاء تمهیداتی مدنظر قرار گرفته است و در نهایت متخصصان عضو وفق شرایطی که در دستورالعمل مربوطه مشخص شده، در 5 سطح رتبه بندی می شوند. این در حالی است که برای ارتقاء بعدی سطح اعضاء هم شرایطی تعیین شده است.»

پاکزاد با برشمردن مزایای عضویت در این باشگاه، گفت: «اعضاء باشگاه می توانند از مجموعه متنوعی از مزایای عضویت بهره مند شوند. از شاخص ترین این مزایا می توان به مواردی چون ایجاد امکان برای افزایش درآمدهای پایدار فردی و کارآفرینی، ایجاد امکان برای ارجاع یا مشارکت در اجرای پروژه ها‌ی برندسازی و مدیریت بازار، کمک به پیگیری طرح‌ های علمی و پژوهشی و کاربردی از طریق نهادهای ذیربط و از همه مهمتر، ایجاد بستری برای دیده شدن اشاره کرد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه