مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد:

انجام بیش از ۵۴ هزار متر حفاری تا پایان دی ماه

انجام بیش از ۵۴ هزار متر حفاری تا پایان دی ماه
کدخبر : 26689

در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۵۴ هزار متر حفاری در حوزه های پلی متال ، آهن و زغالسنگ انجام شده است، که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش رصد اقتصادی و  به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،امیرعلی طاهرزاده با بیان این مطلب گفت: در ده ماهه سال جاری بیش از ۹۰۰ کیلومترمربع نقشه های زمین شناسی در بخش های پلی متال و آهن تهیه و برداشت ژئوفیزیکی به روش مغناطیس سنجی با ۴۰ هزار قرائت در حوزه پلی متال  انجام شده است.

وی در ادامه افزود: ۱۲  فقره پروانه اکتشاف جدید در حوزه های آهن، پلی متال و غیرفلزی در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان از دیگر دستاوردهای شرکت تهیه و تولید طی ۱۰ ماهه سا ل۱۴۰۰ می­باشد، که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.

طاهرزاده اظهار داشت: همچنین فرآیند جذب سرمایه گذار معدن مس و طلای جانجا با ذخیره ای بالغ بر یک میلیارد تن در جریان می باشد که در آینده ای نزدیک به یکی از بزرگترین معادن کشور تبدیل خواهد شد.

تولید بیش از ۴۷ میلیون تن انواع ماده معدنی

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به میزان تولید سنگ آهن در معادن طی ۱۰ ماهه سال جاری گفت: بیش از ۴۶ میلیون تن سنگ آهن در ۱۱ معدن تحت پوشش و نظارت این شرکت تولید شده است

همچنین در خصوص سایر مواد معدنی اضافه کرد بیش از یک میلیون تن ماده معدنی از معادن انگوران، خراسان جنوبی(روی ملوند)  در این مدت استخراج و ۲۷۹ کیلوگرم شمش طلا در ده ماهه ۱۴۰۰ توسط مجتمع طلای موته استحصال شده که این مقدار در مقایسه با مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه از ۷ مجتمع راهبر ایمپاسکو شامل: سنگ آهک پیربکران، کک سازی زرند، نفلین سینیت کلیبر، فسفات اسفوردی، فروکروم سبزوار، سرب نخلک و سیستان و بلوچستان یاد کرده و به تولید بیش از ۸۵۰ هزار تن ماده معدنی در ده ماهه نخست سال در این مجتمع ها اشاره کرد، که رشد  ۳۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بهمراه داشته است.

طاهرزاده میزان تولید ماده معدنی در مجتمع های تحت پوشش ایمیدرو شامل زغالسنگ البرز مرکزی، طلای زرشوران، گل گهریک تا پنج، سنگ آهن جلال آباد، فلات مرکزی و پتاس خور و بیابانک را بیش از ۴۶ میلیون تن در مدت مذکور بیان کرد که این امر تحت نظارت ایمپاسکو  صورت پذیرفته است.

سرمایه گذاری در طرح های توسعه

وی در ادامه با اشاره به طرح های توسعه­ ای متعلق به ایمپاسکو و ایمیدرو خاطر نشان کرد: در سال جاری ۱۷ طرح توسعه ­ای متعلق به ایمیدرو و ۱۴ طرح توسعه ای متعلق به ایمپاسکو در حال اجرا است.

همچنین،  در راستای طرح­ های توسعه­ ای پیش ­بینی می­ شود در سال جاری ۷ طرح با برآورد سرمایه­ گذاری ۳۴ میلیون یورو و اشتغال مستقیم ۲۹۴ نفر افتتاح گردد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران سیاست این شرکت را در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری از ۸ معدن واگذار شده میزان جذب سرمایه انجام شده در حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان برآورد می­ شود. که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  رشد ۳ برابری داشته است.

طاهرزاده در پایان افزود: تلاش داریم تا پایان سال جاری با افزایش میزان جذب سرمایه­گذاری و مشارکت بخش خصوصی در طرح ­ها، بتوانیم در راستای رونق تولید و افزایش اشتغال و محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار کشور سهم بیشتری ایفا نماییم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه