رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری:

نمره صنعت فولاد در ایران بیست است

نمره صنعت فولاد در ایران بیست است
کدخبر : 26849

-رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: خوشبختانه چند روز پیش برای مازاد سود شرکت‌های بزرگ فولادی برای توسعه این صنعت در کشور برنامه‌ریزی شد. اگر به گذشته نگاه کنیم باید بگوییم نمره صنعت فولاد ایران ۲۰ است، اما اگر به آینده نگاه کنیم باید بگوییم که هنوز راه دشواری پیش رو داریم.

به گزارش رصد اقتصادی: علی آقامحمدی در آیین افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با بیان اینکه دوران سختی بر ما گذشته است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در دوره جدید تحولات اساسی را که مد نظر همه ما بوده به ثمر برسانیم. وقوع انقلاب اسلامی نشان داد مسئله استقلال مفهوم گمشده‌ای بود که به فراموشی سپرده شده بود. جهان بین دو قدرت تقسیم شده و اجبار در عضویت یکی از اردوگاه‌ها بود.

وی افزود: به دلیل اینکه انقلاب ایران این مسئله را به هم زد، تنبیه بزرگی شامل ملت ایران شد که در طول تاریخ در مورد کشورها از جهت ابعاد و مدت زمان بی نظیر است یعنی ۴۳ سال به صورت مداوم بر این کشور از همه ابعاد شامل نظامی و... حمله شد. در واقع بعد از جنگ ویتنام طولانی‌ترین جنگ در جهان را بر ایران تحمیل کردند.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: پس از اینکه از این اقدامات خود نتیجه نگرفتند، تحریم‌ها را گسترده کردند و راه تکنولوژی را بر کشور بستند. قانون داماتو را تصویب کردند که در نفت سرمایه‌گذاری نشود و حجم تحریم‌ها را تا الکترود گرافیتی فولاد هم افزایش دادند در واقع از هیچ‌ کار ممکنی فروگذار نکردند.

آقامحمدی با بیان اینکه آنچه مردم ایران در مورد صدام و شوروی گفته بودند محقق شد، اظهار کرد: امروز در حاکمیت آمریکا شکاف به طور واضح دیده می‌شود. در دوران انتخابات به پارلمان این کشور حمله شد و انتخابات آن به صورت رسمی از نظر مشروعیت زیرسوال رفت.

وی با اشاره به نقش ایران در تحولات مثبت منطقه نظیر از بین رفتن داعش گفت: این تغییرات توسط کشوری در حال انجام است که سهمش در اقتصاد جهانی، جغرافیا و جمعیت یک درصد است. اگرچه با اقدام مخالف دشمن روبرو شدیم اما ما همه تلاش‌ها را برای اینکه ملت ایران بتوانند به زندگی خوبی دست یابند و اقتصاد ایران شکوفا شود، انجام دادیم.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: خوشبختانه چند روز پیش مازاد سود شرکت‌های بزرگ فولادی برای توسعه این صنعت در کشور برنامه‌ریزی شد. با اینکه ما در مورد الکترودها موقعیت خوبی نداریم اما اگر به گذشته نگاه کنیم باید بگوییم نمره صنعت فولاد ایران ۲۰ است، اما اگر به آینده نگاه کنیم باید بگوییم که هنوز راه دشواری پیش رو داریم.

آقا محمدی خاطرنشان کرد: شرکت‌ها نباید به صورت جزیره‌ای عمل کنند بلکه همه شرکت‌ها باهم و همچنین پرسنل درون شرکت باهم به شکلی واحد همکاری کنند تا حرکت ما به سمت حضور منطقه‌ای پررنگ باشد.ایراسین

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه