فولاد

ارزش صادرات صنعت فولاد ایران به ۵.۲ میلیارد دلار رسیده است

ارزش صادرات صنعت فولاد ایران به ۵.۲ میلیارد دلار رسیده است
کدخبر : 26860

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) گفت: ارزش صادرات صنعت فولاد ایران سالانه به ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش رصد اقتصادی  و به نقل از ایراسین، وجیه الله جعفری در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران افزود: تولید ۳۰ میلیون تن فولاد و ۲۲ میلیون تن سایر محصولات فولادی نیازمند همت بزرگی در زنجیره تولید فولاد کشور است تا بتوانیم به تولید قطعات، بومی سازی و ارتقا دانش این صنعت و ساخت داخل توجه کنیم.

 وی گفت: امروز با وجود کمبودها صنعت فولاد ما رتبه دهم بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان را به خود اختصاص داده است و ۶۲ درصد سهم تولید فولاد در خاورمیانه به ایران اختصاص دارد .

جعفری گفت: بومی سازی  و توسعه تکنولوژی تولید فولاد از مهم‌ترین نیازهای ما است و باید به این نیازها امروز توجه جدی شود.

 جعفری تاکید کرد: با کاهش قیمت تمام شده و ارتقا کیفیت تولید باید بدون وابستگی تمام تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد را تامین کنیم تا زنجیره تامین و مصرف به خوبی با همدیگر ارتباط برقرار کنند و برگزاری این همایش ها می تواند به این مسئله مهم کمک کند.

 رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار داشت: خوشبختانه در طول سالهای گذشته همایش های زیادی برگزار شده است و این همایش‌ها در صنعت فولاد می‌تواند به توسعه زنجیره‌ای فولاد کشور کمک شایان توجهی داشته باشد.

وی گفت: علیرغم تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش کنیم با انتقال تکنولوژی و بومی سازی آن به جایگاه مهم صنعت فولاد ایران دست پیدا کنیم.

 جعفری یادآور شد: تولیدکنندگان صنعت فولاد ایران و بخش خصوصی نیازمند توجه جدی هستند و باید از هرگونه تولید قطعات و تجهیزات صنعت فولادسازی در کشور بیش از پیش حمایت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه