فولاد مبارکه

فولاد اصفهان به دنبال توسعه به وسعت ایران است/لزوم تولید محصولات کیفی با رازش افزوده

فولاد اصفهان به دنبال توسعه به وسعت ایران است/لزوم تولید محصولات کیفی با رازش افزوده
کدخبر : 26900

طیب نیا گفت: فولاد مبارکه بیش از یک دهه وارد سرمایه‌گذاری فراسرزمینی شده و به دنبال توسعه به وسعت ایران است.

به گزارش رصد اقتصادی: طیب نیا، مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه گذار پروژه های صنعت فولاد هرمزگان در آیین افتتاح طرح های این شرکت گفت:  یکی از اتفاقات خوب در کشور ما توسعه صنعتی است که به برکت انقلاب اسلامی رشد خوبی داشته است.

وی افزود: صنعت فولاد کشوراز این  جرگه مستثنی  نیست به دلیل مزیت هایی که در صنعت فولاد وجود دارد و به دلیل استفاده مناسب از این مزیت ها،  ایران توانست رتبه ۳۵ خود با تولید یک میلیون تن قبل از انقلاب را به رتبه دهم به میزان تولید ۳۰ میلیون تن برساند.

 مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان  عنوان کرد: این در حالی است که  صنعت فولاد کشور ظرفیت تولید ۴۵ میلیون تن فولاد در سال را دارد و با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم به راحتی می توان ۴۰ میلیون تن فولاد در سال تولید کرد صنعت فولاد صنعت مادر است و هر جا این صنعت شکل بگیرد به طبع آن صنایع دیگر شکل و نیروی انسانی تبدیل به سرمایه انسانی می شود.

 وی افزود:  فولاد مبارکه بیش از یک دهه وارد سرمایه‌گذاری فراسرزمینی شده است یکی از بهترین سرمایه گذاری های فولاد مبارکه سپاهان در استان هرمزگان انجام شده است و در سال ۱۳۹۰ انتقال دانش فنی با ۱۵۸ هزار تن به این مجموعه آغاز شد.

طیب نیا عنوان کرد: اکنون از ظرفیت اسمی یک و نیم میلیون تن نیز فراتر رفته‌ایم  کشور ما نیازمند توسعه، محرومیت زدایی و اشتغالزایی است اکنون در حوزه فولاد به خودکفایی رسیده و از این پس باید بر روی تولید محصولات کیفی خاص متمرکز شویم.

طیب نیا تصریح کرد: یکی از بالاترین پتانسیل ها برای این گونه توسعه‌ای استان هرمزگان است . اکنون فولادمبارکه اصفهان به دنبال توسعه به وسعت ایران است.ما اگر بستری را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران جذب شوند سرمایه گذاران داخلی و خارجی به وفور وجود دارد.

 وی افزود: من روحیه خوبی در مسئولین استان هرمزگان مشاهده می کنم که امکان بسترسازی سرمایه گذاری را دو چندان میکند. اکنون از مسئولین درخواست داریم به  جای حمایت به مانع زدایی ها توجهی ویژه‌ای کنند.ما بر این عقیده ایم که گام دوم فعالیت فولاد مبارکه بر اساس گام دوم بیانیه انقلاب اسلامی پیش می رود و براین اساس در ساخت کشور سهیم خواهیم شد.

درعین  عرق به ملت و سرزمین خود باید پاسخگوی سهامداران خرد و کلان باشیم بر همین اساس تصور می‌کنم استان هرمزگان یکی از بهترین پتانسیل آنها را برای توسعه دارد.به دلیل توصیه هایی که در صنعت فولاد رخ داده و سرمایه گذاری های کمی که در پایین دست انجام شده است این صنعت با بحران های جدی مواجه شده است. استان هرمزگان از معادن و ذخایر خوبی برخوردار است و می توان فعالیت‌های یانجام داد که از این بخش نیز بهره‌مند شد.

 

 

 ما  باید در حوزه مواد اولیه صنایعی که می‌تواند پشتیبان صنعت فولاد باشد سرمایه گذاری کنیم.اگر حمایت‌های لازم از سوی مسئولین انجام شود این آمادگی وجود دارد تا فاز دوم توسعه فولاد مبارکه در این استان کلید بخورد. در فاز دوم سرمایه‌گذاری‌ها شامل صنایع بالادستی مانند تولید آهن اسفنجی می شود همچنین به حوزه‌های زیرساختی که کشور به شدت به آن نیاز دارد توجه ویژه خواهد شد. بر همین اساس تامین انرژی آب برق و گاز صنایع از مسائل زیرساختی به حساب می آید که به دنبال تامین آب از طریق خلیج فارس و توسعه نیروگاه ها هستیم. 

طیب نیا اظهار کرد: بخش دیگری از فاز دوم توسعه به تولید محصولات کیفی با ارزش افزوده بیشتر متمرکز است یکی از افسوس ها و نگرانی های ما این است که هنوز سنگ آهن با تناژ بالا از کشور صادر می شود بسیاری از کشتی ها، مواد خام را که مورد نیاز کشور را به سایر مرزها صادر می کنند. این در حالی است که همین آهن اسفنجی، مواد اولیه و مواد خام به عنوان ذخایر توسعه فولاد  تا دو دهه کفایت نمی‌کند و اگر سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف و استخراج صورت نپذیرد و از صادرات مواد خام جلوگیری نشود صنعتی که قدمت ۵۰ ساله دارد تا ۲۰ سال آینده ظرفیت خود را از دست داده و بلا استفاده میشود.بر همین اساس باید به سوی تولید و توسعه محصولات کیفی حرکت کنیم.

وی افزود: اکنون در حوزه نیروی انسانی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد امید است در حوزه های تخصصی تر بتوان از این نیروهای خبره و جوان استفاده کرد. ما به عنوان یک صنعت پیشرو باید پایداری تولید خود را در صنعت سبز ببینیم. اما در استان هرمزگان سخت گیری های جدید در حوزه محیط زیست وجود ندارد بر همین اساس ما ورای استانداردهای موجود برای حفظ محیط زیست در زمینه ی  تصفیه آب، پساب ها و خروجی تکنولوژی ها اقدام می‌کنیم.

طیب نیا عنوان کرد: ما حاضر به سرمایه‌گذاری در سایر حوزه های غیر تخصصی خودمان نیز هستیم این توسعه می تواند در حوزه معدنی انجام شود بزرگترین مسئولیت ما ایجاد کار و اشتغال است ما در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز برنامه داریم و در آن زمینه نیز ورود خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه