معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان مطرح کرد:

تغییر مثبت در صنعت فولاد با کنفرانس ریخته‌گری

تغییر مثبت در صنعت فولاد با کنفرانس ریخته‌گری
کدخبر : 27912

کنفرانس ریخته‌گری مداوم، بستر مناسبی برای تبادل اطلاعات و افکار شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کند که این امر می‌تواند به نقطه مثبتی در صنعت فولاد بدل شود.

به گزارش رصد اقتصادی ، معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان با بیان مطلب فوق در مورد اهداف برگزاری کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس ایجاد فضای تبادل اطلاعات و افکار شرکت‌کنندگان در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه تخصصی کنفرانس است.

علیرضا کاظمی افزود: با شروع فراخوان کنفرانس، افراد مرتبط به دلایل و انگیزه‌های مختلف تلاش می‌کنند فعالیت‌ها و دانش خود و یا دانش موجود در آن زمینه خاص در سطح ملی و یا بین‌المللی را با ارائه مقالات و یا سخنرانی ارائه کنند. درنتیجه حرکت مؤثری در جهت پیشرفت صنعت فولاد کشور خواهد بود.

به گفته وی، همچنین در پس ارائه مقالات و سخنرانی‌ها در کنفرانس یادشده، چالش‌هایی برای شرکت‌کنندگان، مخاطبان و کلیه کسانی که از طریق رسانه‌ها و یا همکاران شرکت‌کننده از موضوعات مطرح‌شده اطلاع پیدا می‌کنند به وجود می‌آید و این خود زمینه‌ساز حرکت به‌سوی تغییر مثبت در صنعت فولاد کشور خواهد شد. حتی ارائه‌دهندگان مقالات و یا سخنرانان درزمان تهیه مقاله و یا پرسش و پاسخ و ... درگیر چالش‌های ذهنی می‌شوند و درنتیجه در راستای بسط و گسترش تئوریک و یا عملی موضوع حرکت خواهند کرد.

معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان تصریح کرد: این شرکت باهدف فراهم کردن محیطی برای انتشار دستاوردهای نو، شناسایی راه‌حل‌هایی برای مسائل مشترک صنعت فولاد، تبادل اندیشه صاحبان نظر در این صنعت، تحت تأثیر قرار دادن صنعت فولاد از محورهای همایش و درنهایت ایجاد یک پایگاه تخصصی دانشی در حوزه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، کنفرانس را برای دومین بار برگزار می‌کند.

وی بابیان اینکه نخستین کنفرانس ریخته‌گری مداوم در سال 98 برگزار شد، ادامه داد: باوجود اولین دوره برگزاری و ناشناخته بودن کنفرانس، استقبال قابل قبولی در سطح ملی و بین‌المللی انجام شد و مقالات و سخنرانی‌های ارائه‌شده موردتوجه شرکت‌کنندگان‌ قرار گرفت. بخشی از راه‌حل‌های ارائه‌شده در کنفرانس در راستای حل مشکلات فولاد هرمزگان و سایر شرکت‌ها با موفقیت استفاده شد. یکی از دلایل استقبال به‌مراتب گسترده‌تر از دوره دوم کنفرانس، جذابیت و کاربردی بودن مطالب ارائه‌شده در دوره اول است.

کاظمی افزود: در ابتدایی‌ترین مرحله کنفرانس یادشده، مدیریت دانش شامل شناسایی نیازها، شناسایی منابع دانش، کسب، ایجاد یا حذف منابع، فرایندها و محیط‌های مربوط به دانش، بازیابی، به‌کارگیری و اشتراک‌گذاری دانش و ذخیره دانش صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: زمانی بومی‌سازی و حتی بهبود دانش عملی خواهد بود که دانش به دست آورده شود و اشراف لازم بر آن پیدا شود. کنفرانس‌های تخصصی در راستای شناسایی نیازها و منابع دانش و به اشتراک‌گذاری دانش روز می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند و ازآنجایی‌که شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز دانشگاهی و ... جزو مخاطبین کنفرانس هستند بخشی از این چرخه را کمک خواهند کرد.

معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان افزود: در کنفرانس پیش رو اهدافی ازجمله فراهم ساختن محیطی برای انتشار دستاوردهای نو، شناسایی راه‌حل‌هایی برای مسائل مشترک صنعت فولاد، تبادل اندیشه صاحبان نظر در این صنعت، تحت تأثیر قرار دادن صنعت فولاد از محورهای همایش و درنهایت ایجاد یک پایگاه تخصصی دانشی در حوزه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم( را در رابط با محورهای کنفرانس دنبال خواهیم کرد و امیدواریم با توجه به استقبال بسیار خوب‌صورت گرفته، حرکت مؤثری در راستای ارتقای صنعت فولاد کشور برداریم./دنیای اقتصاد 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه