مدیرعامل گروه مپنا در حاشیه تحویل ۵رام لوکوموتیو به فولاد مبارکه عنوان کرد؛

تداوم همکاری منسجم مپنا و فولاد مبارکه

تداوم همکاری منسجم مپنا و فولاد مبارکه
کدخبر : 28335

مدیرعامل گروه مپنا عنوان کرد: همکاری دو گروه بزرگ صنعتی به شیوه ارگانیک و سازمان یافته نبود، اما اکنون همکاری مپنا و مبارکه شکل منسجمی به خود گرفته که برای کشور ارزشمند است.

به گزارش  رصد اقتصادی ، عباس علی آبادی روز یکشنبه در حاشیه بازدید چهار ساعته، محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از گروه مپنا اظهار کرد: قرارداد بین این دو شرکت به ارزش دو هزار میلیارد تومان و برای تحویل ۵۰ رام لوکوموتیو طی دو سال، توسط مدیران عامل دو طرف در بهمن ماه امسال امضا شد و صرفه‌جویی ارزی بسیاری به دنبال دارد.

وی افزود: لوکوموتیو MAP۲۴-۱ با قدرت ۳۳۰۰ اسب بخار قابل رقابت با لوکوموتیو های وارداتی است. شرکت مپنا امکان تعمیر و نگهداری این لوکوموتیوها را در داخل کشور دارد و این قابلیت برای جمهوری اسلامی در این بخش فراهم آمده است.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: پیش‌بینی شده علاوه بر پنج رام لوکوموتیو تحویلی امروز، تا پایان سال سه رام لوکوموتیو دیگر هم به فولاد مبارکه تحویل داده شود که در مجموع لوکوموتیوهای تحویلی در سال جاری را به هشت رام می‌رساند.

علی آبادی اضافه کرد: لوکوموتیوها در سال آینده براساس جدول زمانی در دوره‌های مشخص به شرکت فولاد مبارکه تحویل داده می‌شود تا بتواند به منظور تسهیل حمل‌ونقل و جابه‌جایی محصولات این شرکت در شبکه ریلی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایران سالیانه حدود ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کند که سهم گروه فولاد مبارکه بالغ بر ۳۰ درصد کل تولید است.

مدیرعامل مپنا خاطر نشان ساخت: گروه مپنا شکل سازمان یافته خود را از سال ۷۱ آغاز کرد، اما از مجموع ۷۷ شرکت وابسته به مپنا، برخی قدمت ۵۰ تا ۱۰۰ ساله دارند.

قرارداد خرید ۵۰ رام لوکوموتیو باری فولاد مبارکه از گروه مپنا بهمن ماه در اصفهان در حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، توسط محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، و عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا، امضا شده بود.ایراسین

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه