همزمان با سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ احداث شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر خواف توسط وزیر ورزش و جوانان

 آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ احداث شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر خواف توسط وزیر ورزش و جوانان
کدخبر : 28870

​همزمان با سفر رییس جمهور به خراسان رضوی، عملیات اجرایی طرح بزرگ احداث شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر خواف با حضور وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده عالی دولت در سفر به شهرستان خواف، صبح امروز ( پنجشنبه) آغاز شد.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سیمیدکو، هدف از اجرای این طرح،جمع آوری پساب شهر خواف، تصفیه و انتقال آب به شرکت سیمیدکو است.

گفتنی است شرکت سیمیدکو پس از راه‌اندازی و بهره برداری از این طرح، استفاده از منابع آبی شهرستان را به حداقل مقدار ممکن خواهد رساند.

این شرکت صنعتی و معدنی یکی از بزرگ ترین تولید‌کنندگان کنسانتره و گندله در منطقه معدنی سنگان است که به دلیل نیاز به استفاده از منابع آبی و با توجه به خشکسالی و کمبود شدید آب در این منطقه، در این طرح عظیم زیست محیطی سرمایه گذاری کرده است.

محمد مدنی فر مدیرعامل شرکت سیمیدکو، تامین آب در منطقه معدنی سنگان را چالش اصلی صنایع معدنی در این منطقه دانست و گفت: منطقه معدنی سنگان و شهرستان خواف دچار فقر شدید منابع آبی بوده و با توجه به آب‌بر بودن صنایع معدنی، با مطالعات علمی صورت گرفته توسط این شرکت و با تکیه بر توان نیروی متخصص و بومی منطقه با کلنگ‌زنی دومین طرح بزرگ زیست محیطی سیمیدکو در منطقه خواف یعنی اجرای طرح شبکه جمع‌آوری و تصفیه پساب شهرستان خواف به توسعه پایدار این شهرستان کمک کرده است.

 شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) یکی از شرکت های تابعه فولاد خوزستان است که وظیفه تامین و تولید کنسانتره و گندله آهن را در منطقه معدنی سنگان شهرستان مرزی خواف در استان خراسان رضوی بر عهده دارد.

 مدنی فر مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو)، مبلغ ریالی سرمایه گذاری در این طرح را بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این طرح طی تفاهم نامه مشترک با شرکت آبفای استان خراسان رضوی و در چارچوب ایفای مسئولیت های اجتماعی، در زمینه کمک به بهداشت و سلامت منطقه، ضمن تامین بخشی از آب مورد نیاز خطوط تولید خود به حفظ منابع آبی زیر زمینی برای کمک به امور کشاورزی و دامپروری گام بزرگی بر خواهد داشت.

 کلنگ زنی این طرح همزمان با سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی امروز (پنجشنبه) یازدهم فروردین همزمان با حضور رییس‌جمهور در استان خراسان رضوی با حضور دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان خواف انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه