در سال ۱۴۰۰محقق شد؛

رکورد ۶۱ درصدی رشد درآمد فولاد هرمزگان

رکورد ۶۱ درصدی رشد درآمد فولاد هرمزگان
کدخبر : 29123

با راهبری فولاد مبارکه زیرساخت‌های لازم برای تحقق افزایش تولید، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و تحول در اشتغال‌آفرینی در فولاد هرمزگان مهیا شده و این شرکت آماده نقش‌آفرینی در تحقق شعار سال و عمل به منویات مقام معظم رهبری است.

به گزارش رصد اقتصادی ، در همین راستا مدیر عامل فولاد هرمزگان سال ۱۴۰۰ را مثبت و با ارزش افزوده بالا برای شرکت ارزیابی کرد و گفت: تحریم و کرونا دو مانع برای تولید بودند که البته با تشکیل کارگروه‌های تخصصی این موانع تا حد زیادی برطرف شدند، اما تامین انرژی برق و گاز در سال گذشته مانعی اساسی و بی‌سابقه برای تولید بود و  اگر این موانع از سوی مراجع ذی‌ربط و  با آینده‌نگری در دولت‌های قبل حل می‌شد، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده رکورد تولید سالانه نیز محقق می‌شد.

تولید یک میلیون و ۷۱۳هزار و ۳۴۸تن آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۰

عطاالله معروفخانی به عملکرد این شرکت در تولید آهن اسفنجی و دستاوردهای شرکت فولاد هرمزگان در بخش احیای مستقیم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ما با وجود تمام توقف‌ها و مشکلات ۸/ ۳درصد رشد تولید در این محصول را شاهد بوده و یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۳۴۸ تن آهن اسفنجی تولید کردیم.

وی تصریح کرد: خسارات ناشی از کمبود انرژی، واحد احیای مستقیم را بی‌بهره نگذاشت و در این بخش به میزان  ۳۸هزار تن توقف تولید داشتیم، با وجود این موفق شدیم رکورد سالانه را ارتقا دهیم. وی رکورد قبلی در این حوزه را مربوط به سال ۹۷ با تولید یک میلیون و ۶۹۱ تن خواند.

27- (1)

تحقق تولید یک میلیون و 442 هزار تن تختال

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به میزان تولید تختال و اهمیت تامین برق در صنایع فولادی گفت: سال گذشته یک میلیون و ۴۴۲ هزار تن تولید تختال داشتیم که با توجه به عدد 174 هزار تنی توقف و خاموشی ناشی از کمبود برق عدد بسیار خوبی برای تولید این محصول است، ما به علت قطعی برق در تابستان مجبور شدیم شات دان انجام بدهیم و 80 هزارتن تولید  هم به دلیل شات دان از دست دادیم و اگر این توقفات نبود به تولید 1700 هزار تن تختال رسیده بودیم. وی با اشاره به اینکه خسارت‌های عدم تولید ناشی از توقف برق گویای لزوم تامین انرژی پایدار برای صنایع فولادی به عنوان صنایع مادر است، افزود: در پی آن هستیم تا با راه‌اندازی نیروگاه اختصاصی برای فولاد هرمزگان، تامین انرژی برق پایدار به عنوان لازمه اصلی تولید را فراهم کنیم؛ که البته این مهم، دو تا سه سال زمان خواهد برد، از این رو از مسوولان می‌خواهیم در سال 1401 نهایت مساعدت خود را در خصوص تامین انرژی برای تحقق تولید و کمک به اقتصاد کشور، داشته باشند. معروفخانی کیفیت تختال فولاد هرمزگان را نیز کم‌رقیب دانست و تصریح کرد: تختال فولاد هرمزگان با کیفیت 75/ 98درصد، از مرغوب‌ترین تختال‌های تولیدی کشور محسوب می‌شود که قابل رقابت با برندهای جهانی است.

رکورد سالانه، ماهانه و روزانه در تولید تختال و آهن‌اسفنجی

وی سال 1400 را سالی برای رکوردهای متنوع در این شرکت خواند و بیان کرد: در زمینه تولید روزانه آهن اسفنجی در مدول A در 26 اسفند سال 1400به میزان 2968 تن و تولید روزانه آهن اسفنجی در مدول B  در 17 اسفند سال گذشته به میزان 2952 تن موفق به کسب رکورد شدیم. همچنین رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی مجموع دو مدول در 17 اسفند سال گذشته نیز به میزان 5841 تن ثبت شد.

مدیر عامل فولاد هرمزگان افزود: همچنین موفق به کسب رکورد سالانه آهن اسفنجی در مدول A، به میزان 858 هزار و 494  تن، رکورد سالانه آهن اسفنجی در مدول B، به میزان 854 هزار و 854 تن و رکورد تولید سالانه آهن‌اسفنجی در مجموع دو مدول به میزان یک میلیون و 713 هزار و 348 تن شدیم.

وی ادامه داد: در مصرف نسوز نیز در آذر ماه با مصرف 38/ 5کیلوگرم بر تن مذاب رکورد ماهانه کاهش را ثبت کردیم و موفق به ثبت رکورد جدید در تولید روزانه تختال در تاریخ 11دی سال گذشته به میزان 6597 تن و رکورد تولید ماهانه تختال در آذرماه به میزان 147 هزار و 591 تن و رکورد تولید ماهانه تختال در مهرماه  به میزان 146 هزار و 106 تن شدیم.

معروفخانی خاطر‌نشان کرد: رکورد ماهانه تعداد ذوب تخلیه شده از کوره شماره ۲ به میزان ۶۲۹ ذوب در مهرماه، رکورد ماهانه تعداد ذوب تخلیه شده از کوره‌های قوس الکتریکی به میزان ۱۲۳۵ ذوب در مهرماه، رکورد ماهانه تعداد ذوب ریخته‌گری شده به میزان ۱۲۴۰ ذوب در مهرماه، رکورد ماهانه تولید اسلب به میزان ۱۴۶ هزار و 106 تن در مهرماه، رکورد تولید ماهانه آهن اسفنجی در اردیبهشت ماه به میزان 163 هزار و 523 تن  و همچنین افزایش 22 درصدی تولید تختال در بهار 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز از دستاورد‌های سال 1400 این شرکت است.

رفع محرومیت‌های استان با طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه به آغاز عملیات طرح‌های توسعه‌ای فولادهرمزگان اشاره کرد و گفت: استان هرمزگان ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری و  اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه صنعت  فولاد دارد و فولاد هرمزگان با حمایت شرکت فولاد مبارکه  توانست برخی از  طرح‌های توسعه‌ای خود را در سال 1400 آغاز کند. وی با اشاره به چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شامل احداث مدول سوم احیای مستقیم، احداث واحد دوم  تولید گازهای صنعتی، احداث سیلوهای ذخیره آهن اسفنجی و احداث مگا مدول احیای مستقیم سیمین هرمز که در بهمن ماه آغاز عملیات احداث آنها اعلام شد، افزود: توسعه در فولاد هرمزگان از ابتدای تاسیس آن اتفاق نیفتاده و با بهره‌برداری از این طرح‌های توسعه‌ای  که با سرمایه‌گذاری 100 هزار میلیارد ریالی آغاز شده‌،  محقق شده است که با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای به رفع محرومیت در استان هرمزگان کمک خواهد شد.

معروفخانی تحقق شعار امسال در حوزه فعالیت این شرکت را جزو اهداف راهبردی خود خواند و تصریح کرد: فولاد هرمزگان از ابتدای راه‌اندازی تاکنون سهم بسزایی در اشتغال‌زایی استان هرمزگان و کشور ایفاکرده و معتقد است نیروی انسانی مهم‌ترین رکن سازمان است و همواره  تمام سعی خود را در ایجاد اشتغال پایدار این عزیزان به کار خواهد بست.

وی خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی  طرح‌های توسعه‌ای نیز اشتغال را به همراه دارند و اشتغال‌آفرینی این طرح‌ها از آغاز پروژه تا بهره‌برداری به وظیفه این شرکت در قبال تحقق دستور مقام معظم رهبری جامه عمل خواهد پوشاند؛ به نحوی که با بهره‌برداری از این طرح‌ها 2هزارنفر به طور مستقیم مشغول کار خواهند شد.

رکورد 61 درصدی رشد درآمد سالانه در فولاد هرمزگان

مدیرعامل فولاد هرمزگان  به رکوردهای حاصل شده در بخش فروش فولاد هرمزگان هم اشاره‌ای کرد و گفت: این شرکت در سال 1400 توانست با فروش یک میلیون و 420 هزار تن تختال، درآمد خود را به 21 هزار و587 میلیارد تومان افزایش دهد و رشد 61 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کند.

  بومی‌سازی قطعات استراتژیک

وی ساماندهی بومی‌سازی در فولاد هرمزگان را یکی از اهداف مهم خود عنوان کرد و با بیان اینکه 68 درصد از مجموع کلیه قطعات، تجهیزات، مواد اولیه و نسوز مورد بهره‌برداری در فولاد هرمزگان از طریق ساخت داخل تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: سیاست ما اعتماد به سازندگان قطعات و تجهیزات داخلی و برنامه ما افزایش سهم ساخت داخل در فولاد هرمزگان با بهره‌گیری از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است و در این راه حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

کسب تندیس بلورین تعالی سازمانی

وی مهم‌ترین افتخار این شرکت در سال 1400 را کسب تندیس بلورین از نوزدهمین همایش تعالی سازمانی عنوان کرد و گفت: حرکت در مسیر تعالی سازمانی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و کسب امتیاز لازم در ارزیابی‌های سازمان مدیریت صنعتی و دریافت این تندیس نشان از اراده و حرکتی واحد در همه زمینه‌های سازمان به سوی درجات عالی پیشرفت و ترقی دارد.

معروفخانی اظهار امیدواری کرد: فولاد هرمزگان مسیر تعالی را با ارتقای جایگاه سرمایه‌های انسانی، توسعه صادرات به بازارهای جهانی، افزایش فروش با تمرکز بر محصولات ویژه، ارتقای بهره‌وری منابع، مدیریت هزینه‌ها و بهای تمام‌شده و افزایش رضایت مشتریان همچنان طی خواهد کرد تا به سودآوری پایدار و سرآمدی در این صنعت دست یابد.

وی همچنین با اشاره به کسب تندیس رضایتمندی مشتری گفت: شرکت فولاد هرمزگان همواره بر آن است تا با به کارگیری رویکردهای بهبود مستمر و استراتژی‌های توسعه بازار  در راستای جلب رضایت مشتریان و ارائه محصولات مطابق استانداردهای روز، اهداف و برنامه‌های خود را تدوین کند.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تاکید کرد: تولید گرید s690q به عنوان یک گرید فولادی و کسب عنوان محصول برتر در جشنواره حاتم بود. وی این گرید فولادی را استراتژیک با کاربرد در تجهیزات معدن‌کاری، سدها، پل‌ها و سکوهای حفاری خواند و گفت: با ساخت این گرید کشور از واردات محصولات مشابه بی‌نیاز شده است.

معروفخانی کسب عنوان شرکت برتر در جشنواره شهید رجایی استان هرمزگان و کسب عنوان پروژه برتر در جشنواره ملی بهره‌وری، با پروژه کاهش مصرف الکترود را از جمله افتخارات کسب شده در این شرکت درسال گذشته عنوان کرد.

به گفته وی، در سال 1400 موفق به کسب عنوان واحد برتر در گروه فلزات در نوزدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی، کسب عنوان مدیر ارزش‌آفرین در تحول و توسعه کسب و کار ایران در اجلاس سراسری تجلیل از مدیران ارزش‌آفرین ایران، کسب ستاره ملی روابط عمومی در سال99  و ستاره طلایی روابط عمومی با تاکید بر مسوولیت‌های اجتماعی در مراسم روز روابط عمومی، کسب جایزه مسوولیت اجتماعی در حوزه کرونا و انتشارات در جشنواره صنعت روابط عمومی شدیم.

مدیر عامل فولاد هرمزگان افزود: همچنین در سال 1400 موفق به دریافت تندیس سومین کنگره مدیران حرفه‌ای، دریافت نشان عالی مسوولیت اجتماعی از جشنواره روابط عمومی و مسوولیت‌های اجتماعی، دریافت تندیس همایش ایران مهربان برای حمایت از ایتام و فعالیت‌های خیرخواهانه، کسب رتبه اول در جشنواره انتشارات روابط عمومی، کسب تندیس مدیر ارشد ارتباط گستر در هفدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی و دریافت نشان لیاقت مدیران ایران شدیم.

وی در ادامه به موضوع منابع انسانی پرداخت و از آن به عنوان سرمایه‌های انسانی شرکت یاد کرد و گفت: در این شرکت در سال 1400  نگرشی نو در سازماندهی، تامین، نگهداشت و توسعه پایدار منابع انسانی در راستای افزایش بهره‌وری سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد هرمزگان اتفاق افتاده است.

معروفخانی به لزوم توجه به بحث درمان کارکنان اشاره کرد و افزود: توانستیم بیمه تکمیلی درمان را برای کلیه کارکنان اجرایی کنیم و همه کارکنان و خانواده‌های آنها می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی به راه‌اندازی صندوق درمان ویژه کارکنان پیمانی در فولاد هرمزگان اشاره و تصریح کرد: لازم بود به این موضوع در بین همکاران ما در شرکت‌های پیمانکاری رسیدگی شود و چون در گذشته این صندوق وجود نداشت، لذا همکاران ما در بحث درمان دچار مشکلات عدیده‌ای شده بودند و توانستیم این موضوع را در فولاد هرمزگان اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: در سال 1400 حقوق و مزایای همکاران پیمانکار را بهبود بخشیدیم و با توزیع بسته‌های معیشتی و مناسبتی توانستیم در جهت رضایت و دلبستگی کارکنان اقداماتی را تعریف و اجرایی کنیم.

حمایت از ورزش استان

وی در ادامه به اهمیت سلامت کارکنان و جامعه از نگاه شرکت فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت: در سال 1400 با گسترش حمایت خود از ورزش کارگری از35 تیم در رشته‌های ورزشی مختلف و رده‌های سنی متفاوت با بیش از هزار ورزشکار در رویدادها و رقابت‌های مختلف حضور پیدا کرده و افتخارات متنوع و مختلفی را در سطح استان و کشور کسب کردیم.

رسالت اجتماعی فولاد هرمزگان در سال 1400

معروفخانی به ایفای مسوولیت اجتماعی فولاد هرمزگان در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: این شرکت در راستای ایفای نقش مسوولیت‌های اجتماعی خویش در استان به عنوان یکی از شرکای اصلی در شرکت توسعه و زیرساخت خلیج‌فارس جهت تصفیه و انتقال فاضلاب شهری بندرعباس به منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس به‌منظور رفع دغدغه چندین ساله مردم بندرعباس مشارکت کرده است.

وی افزود: اهدای 111780تن اکسیژن مایع به بیمارستان‌های شهر بندرعباس برای استفاده بیماران کرونایی، اهدای 5000 هزار بسته بهداشتی به آسیب‌دیدگان زلزله هرمزگان، اهدای تعداد 1200 تخته چادر امدادی برای مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان، اهدای نیتروژن به بیمارستان‌های شهر بندرعباس برای استفاده بیماران پیوند اعضا، کمک به بنیاد بین‌المللی غدیر برای تهیه و توزیع 10 هزار بسته مواد غذایی، تفاهم‌نامه تامین مالی در طرح پویش ایران مهربان با هدف اکرام و حمایت از 5هزار کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان هرمزگان، کمک به وزارت بهداشت  برای طرح پویش ملی اطلاع‌رسانی مبارزه با کرونا، مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و توزیع  10 میلیون ماسک بین هیات‌های عزاداری در دهه محرم، بیمارستان‌ها و کادر درمان با عنوان نذر ماسک فولاد هرمزگان از جمله اقداماتی بود که این شرکت در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود انجام داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه