مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ایمیدرو اعلام کرد:

اجرایی شدن 7 طرح پژوهشی در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی توسط ایمیدرو

اجرایی شدن 7 طرح پژوهشی در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی توسط ایمیدرو
کدخبر : 29517

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان، اجرای 7 طرح پژوهشی در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی را طی سال 1400 شروع کرده و در حال انجام است.

به گزارش رصد اقتصادی و  به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امیر ولدخانی با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح های پژوهشی-کاربردی ایمیدرو در حوزه HSEE طی سال 1400 شامل «کنترل ایمنی عملیات در حوزه معادن و صنایع معدنی و «بررسی رفتارهای ایمنی به صورت نمونه در منطقه ویژه خلیج فارس» با مشارکت دانشگاه تهران شروع شده است.

وی افزود: طرح های دیگر آغاز شده در سال گذشته مشتمل بر «استخراج قوانین و مقررات بین المللی ایمنی و بهداشت معادن و پیشنهاد اصلاح و تدوین مقررات ملی» با مشارکت انجمن مهندسی معدن و طرح «بررسی انتشار سیلیس و احتمال بیماری سیلیکوزیس در معادن با روش های کنترلی موجود» با مشارکت مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران است.

اجرای شدن 3 طرح مطالعاتی جدید

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ایمیدرو به اجرایی شدن 3 طرح مطالعاتی در سال 1400 اشاره کرد و گفت: «تدوین سامانه تهیه موجودی انتشار آلاینده های هوا برای معادن و صنایع معدنی ایمیدرو و ارزیابی فناوری های کاهش انتشار (توسط دانشگاه شهید بهشتی) و «بررسی و ارزیابی ریسک ها و فرصت های حاصل از تغییر اقلیم در معادن و صنایع معدنی ایمیدرو و شناسایی راهکارهای سازگاری با تغییر اقلیم (توسط یونیدرو)، از جمله این طرح هاست.

وی ادامه داد: همچنین طرح «روش های بهینه سازی مصرف انرژی و ارائه راهکارهای تامین انرژی با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در واحدهای منتخب ایمیدرو» توسط دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در حال اجراست.

تدوین استانداردهای HSEE

ولدخانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای استراتژی ها، دستورالعمل ها و استانداردهای HSEE حوزه معادن و صنایع معدنی گفت: دستورالعمل بررسی حوادث و نیز استراتژی ها و نقشه راه توسط مدیریت این حوزه تدوین شده است.

وی ادامه داد: استخراج منابع آموزشی ویژه کارگران و کارشناسان معدن با همکاری دانشگاه امیرکبیر و در قالب تفاهم نامه وزارت کار با مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت و بهداشت کار در حال اجراست. افزون بر این، در سال گذشته، دستورالعمل ارزیابی پیمانکاران در مناقصات مورد بازنگری قرار گرفت.

ارتقای بیش از 20 درصدی عملکرد HSEE واحدهای تابعه

ولدخانی با اشاره به اجرای پنجمین دوره ممیزی عملکرد HSEE واحدهای تابعه سازمان طی سال 1400 تصریح کرد: در این دوره ارزیابی، عملکرد HSEE واحدهای تابعه پنجمین دوره نسبت به دوره قبل، 20.47 درصد و نسبت به نخستین دوره 82 درصد رشد کرد. به طوری که متوسط امتیاز از 168 به 306 ارتقا یافت.

وی افزود: از دیگر اقدامات این حوزه، دریافت برنامه های بهبود عملکرد ممیزی، پیگیری اجرای برنامه های بهبود در واحدهای تابعه، تکمیل فرم ها و گزارشات سامانه جامع اطلاعات HSEE، برنامه پایش و نظارت بر اجرای الزامات HSEE پیمانکاران و تدوین برنامه پیشگیرانه از رخداد مجدد حوادث با فراوانی بالا طی سال گذشته بود.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو خاطرنشان کرد: طی سال 1400، دوره های آموزشی شامل دوره یکساله ارتقای دانش و مهارت HSEE کارشناسان و مدیران HSEE و نیز دوره آموزشی مجازی اشتراک تجربیات در هر دو هفته یکبار برگزار شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه