فولاد مبارکه

فولاد مبارکه؛ نماد ترویج فرهنگ پاسداری از محیط‌ زیست در روز جهانی زمین

فولاد مبارکه؛ نماد ترویج فرهنگ پاسداری از محیط‌ زیست در روز جهانی زمین
کدخبر : 29787

​شرکت فولاد مبارکه در راستای ایفای نقش شهروند-شرکتی خود در حوزه محیط‌زیست و با هدف توسعه پایدار منطقه همواره حفظ و ارتقای محیط‌زیست را همگام با توسعه‌های کمّی و افزایش تولید و کیفیت محصول در سرلوحه کار خود قرار داده است.

به گزارش  رصد اقتصادی ، ۲۲ آوریل روز جهانی بزرگداشتی است که اهمیت زمین و ضرورت بهره‌برداری پایدار از آن را برای جوامع مختلف در سراسر جهان آشکار می‌سازد. هرساله این روز به‌عنوان ابزاری برای تمرکز بر اهمیت زمین پاک و حمایت از مدیریت پایدار منابع طبیعی بر روی زمین گرامی داشته می‌شود. هدف از تعیین این روز جهانی افزایش آگاهی از اهمیت حفظ اکوسیستم‌های سالم و رفاه انسان از طریق پرداختن به چالش‌های روزافزون در مدیریت زمین پاک، مبارزه با از دست دادن تنوع زیستی، افزایش آگاهی از منابع طبیعی و تشویق دولت‌ها، سازمان‌ها، جوامع و افراد در سراسر جهان به تعهد به پیشرفت فعالانه برای حفاظت از سلامت زمین و جلوگیری از تغییرات اقلیم است.

در همین خصوص شرکت فولاد مبارکه در راستای ایفای نقش شهروند-شرکتی خود در حوزه محیط‌ زیست و با هدف توسعه پایدار منطقه همواره حفظ و ارتقای محیط‌زیست را همگام با توسعه‌های کمّی و افزایش تولید و کیفیت محصول در سرلوحه کار خود قرار داده است. این شرکت با داشتن رویکرد اقتصاد چرخشی و اجرای پروژه‌های گوناگون محیط‌زیستی همچون شناسایی کلیه ضایعات موجود در سازمان ازنظر کیفی و کمّی و مدیریت آن‌ها به‌منظور کاهش آلودگی خاک، بازیابی مقادیر معتنابهی از ضایعات و استفاده آن‌ها در فرایند تولید (نظیر استفاده از پودرهای اکسید فلزی و سرباره‌های تولیدی)، اتخاذ رویکرد ایجاد روند نزولی و مستمر در کاهش میزان ایجاد ضایعات دفعی به ازای هر تولید تن محصول، بهسازی سایت و مخازن نگهداری پسماندهای پایه نفتی و روغن‌های مستعمل با هدف جمع‌آوری و نگهداری اصولی این مواد و پیشگیری از نشت در محیط و خاک، برخورداری از لاگون‌های ایزوله و استاندارد جهت نگهداری اصولی لجن‌ها و پسماندهای صنعتی، برخورداری از انبارهای استاندارد و ایزوله جهت نگهداری ایمن پسماندهای ویژه تا زمان امحا، افزایش پوشش گیاهی متناسب با شرایط منطقه و همچنین ردیابی کلیه پسماندهای موجود در شرکت تا رسیدن به مراکز مجاز و تأییدشده از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست، از طریق سامانه جامع مدیریت پسماند سازمان محیط‌زیست به حفاظت و صیانت از زمین پرداخته است. /دنیای معدن

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه