معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی در هفته بزرگداشت مقام معلم مطرح کرد:

چشم‌انداز شرکت فولاد مبارکه؛ ایجاد بستری پویا ، مبتنی بر دانایی و خردورزی

چشم‌انداز شرکت فولاد مبارکه؛ ایجاد بستری پویا ، مبتنی بر دانایی و خردورزی
کدخبر : 30290

معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه گفت: سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم بهانه‌ای است برای قدردانی مجدد از کلیه همکارانی که به‌عنوان مدرس داخلی برای اعتلای دانش و تعالی فرهنگ شرکت فولاد مبارکه می‌کوشند.

به گزارش رصد اقتصادی ، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم بهانه‌ای است برای قدردانی مجدد از کلیه همکارانی که به‌عنوان مدرس داخلی برای اعتلای دانش و تعالی فرهنگ شرکت فولاد مبارکه می‌کوشند. معتقدیم که رویکرد استفاده از مدرسین داخلی روشی عالی برای ایجاد پیوند وفاداری بین شرکت و کارکنان به‌عنوان یک تیم است.

مهدی کفایت، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه با بیان این مطلب افزود: مدرسان ضمن ارائه دانش و مهارت خود، ارزش‌های بنیادین شرکت را که همان کار ایمن، باکیفیت و به‌موقع با رعایت ارزش‌های انسانی و اسلامی است نیز در شرکت جاری می‌سازند.

وی خاطرنشان کرد: به مدد شناختی که این گروه از همکاران نسبت به محیط کار، تجهیزات، فرایندها و همکاران خود دارند، آموزش‌هایی که از طریق مدرسان داخلی ارائه می‌شود، دارای بیشترین بهره‌وری و عاملی برای بهبودهای آتی، پویایی و یادگیرندگی سازمان است.

کفایت تصریح کرد: با حضور کارکنان جدیدالاستخدام در شرکت که به‌مثابه سرمایه‌های ارزشمند سازمان و عاملین اصلی بقا و رشد شرکت و نیز وامدار تلاش‌های بی‌دریغ نسل‌های قبلی کارکنان فولاد مبارکه هستند، لازم است رهبران و مدیران شرکت به مشارکت فعال‌تر در امر آموزش و انتقال دانش و تجربیات تخصصی به همکاران زیرمجموعه خود اهتمام ورزند و سهم و رسالت خود را در امر توانمندسازی و ارتقای سرمایه‌های انسانی ادا کنند.

ایجاد گفتمان توسعه سرمایه‌های انسانی با پیشتازی و نقش‌آفرینی مدرسان داخلی شرکت

ابراهیم کاظمی، مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد مبارکه در هفته گرامیداشت مقام معلم از مدرسین فولاد مبارکه که در فعالیت‌های آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی این شرکت نقش‌آفرینی می‌کند، تقدیر و تشکر کرد.

وی تصریح کرد: نظر به سیاست‌های ابلاغی و تأکید مدیرعامل شرکت مبنی بر ضرورت ایجاد گفتمان توسعه و تغییر پارادایم از نیروی انسانی به سرمایه‌های انسانی با چشم‌اندازی آینده‌نگر و جهان‌تراز، معتقدیم مدرسان داخلی، به‌عنوان کارکنان دانشی شرکت، ازجمله شرکای استراتژیک واحد آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی در تحقق این رسالت مهم به شمار می‌آیند.

کاظمی خاطرنشان کرد: تحقق استراتژی‌های کلان شرکت مبنی بر افزایش بهره‌وری و تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر، در گرو نقش‌آفرینی کارکنان دانشی و مشارکت آن‌ها در تسهیم دانش و تجربه تخصصی است که این امر خود به بالندگی و تعالی سازمانی کمک شایانی خواهد کرد. همچنین با توجه به تفاوت‌های فرهنگی میان نسل‌های مختلف شاغل در شرکت، مدرسان داخلی یکی از اصلی‌ترین عوامل انتقال دانش و فرهنگ به نسل جدید شرکت فولاد مبارکه هستند.

مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی اضافه کرد: مدرسین داخلی ضمن ارتقای مهارت‌های تخصصی سایر همکاران، خود نیز ازنظر دانش و مهارت درزمینه تغییرات تکنولوژیک سازمان به‌روز باقی می‌مانند و به این ترتیب، جنبه‌های توسعه شخصی آن‌ها نیز پوشش داده می‌شود.

وی تأکید کرد: مدرسان داخلی به‌واسطه حوزه‌های تخصصی و حضور در کارگروه‌های تخصصی آموزش، با سایر کارکنان ارتباط برقرار می‌کنند و یک شبکه دانشی قوی می‌سازند که عامل مؤثری در تسهیم دانش و تبدیل دانش ضمنی شرکت به دانش آشکار از طریق تدوین جزوات آموزشی به شمار می‌آید. همه این موارد باعث افزایش بهره‌وری مدرسین، فراگیران و نهایتا سازمان می‌شود.

کاظمی در ادامه به دیگر مزایای استفاده از دانش و مهارت مدرسین داخلی برای سازمان اشاره کرد و افزود: سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی آموزش‌ها که منجر به برآورده شدن نیاز آموزشی کارکنان می‌گردد از دیگر مزایا به شمار می‌آید.

مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته حدود 600 نفر مدرس داخلی با واحد آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی مشارکت فعال داشته‌اند که منجر به بیش از 500 هزار نفر ساعت آموزش شده است که شامل دوره‌های مجازی، حین کار، آزمایشگاهی و حضور در کلاس است.

وی یادآور شد: برای آغاز همکاری به‌عنوان مدرس، لازم است فرد متقاضی تدریس، فرم درخواست را که در اختیار تسهیل‌کننده آموزش ناحیه قرار داده شده، به تأیید رئیس واحد برساند و سپس به هماهنگ‌کننده آموزش ناحیه تحویل دهد تا نسبت به ارزیابی متقاضی اقدام شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: ارزیابی دو مرحله دارد. در مرحله اول سوابق تحصیلی، سوابق آموزشی بارز (سوابق حرفه‌ای و علمی-پژوهشی) تألیفات، ترجمه، کتاب، مقاله و پژوهش‌های تحقیقاتی(مرتبط با حوزه‌ای که متقاضی برای تدریس در آن تقاضا داده) بررسی می‌شود و در صورت تأیید در مرحله دوم، ارزیابی متقاضی تدریس در محورهایی چون بیان روشن، تسلط بر محتوا، به‌روز بودن محتوا و... ارزیابی می‌گردد. پس از کسب نمره موردقبول، واحد آموزش از متقاضیان به‌عنوان مدرس داخلی بنا به نیازهای آموزشی اعلام‌شده از سوی نواحی استفاده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش و اهمیت مدرسان داخلی در سال 1401 پروژه ارزیابی و رتبه‌بندی مدرسان داخلی با هدف ارتقای رضایت و افزایش اثربخشی آموزش‌های آن‌ها تعریف شده است.

مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی در پایان افزود: چشم‌انداز ما ایجاد بستری پویا و مبتنی بر دانایی و خردورزی است، به شیوه‌ای که به هر فرد امکان دهد به بهترینِ خودش در محیط کار تبدیل شود.

 

ایراسین

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه