مدیرعامل فولاد مبارکه:

فولاد مبارکه باید یک جهش فوق العاده را تجربه کند

فولاد مبارکه باید یک جهش فوق العاده را تجربه کند
کدخبر : 31541

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به افزایش تشدید فضای رقابتی صنعت فولاد در آینده نزدیک گفت: فولاد مبارکه باید یک جهش فوق العاده را تجربه و در اقتصاد بدون نفت نقشی ویژه ایفا کند.

به گزارش  رصد اقتصادی و  به نقل از ایراسین، محمد یاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه در دومین روز از همایش تدوین مدل کسب‌وکار شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد اظهار کرد: به دلیل جایگاه شرکت فولاد مبارکه و انتظاری که از آن وجد دارد، باید به طور فعال و چابک حرکت‌های جدی در گروه فولاد مبارکه انجام شود تا بتوانیم جایگاه این شرکت را در اقتصاد کشور و عرصه بین‌الملل طی دهه های آتی حفظ کنیم.

وی افزود: ما سخن از رقبایی می‌گوییم که در آینده بسیار نزدیک به عرصه رقابت با فولاد مبارکه وارد می‌شوند اما حرکت‌های جدید ما از روی هوشمندی و با یک نگاه بلندمدت است. ما می‌بینیم در حالی رقبای جدیدی در حال ورود به عرصه هستند که تهدیدهایی برای فولاد مبارکه وجود دارد. شاید در آینده برخی محصولات انحصاری ما دیگر انحصاری نباشد. این مسئله با اینکه تهدید است اما فرصت‌های خوبی بسیار ارزشمندی را برای ما ایجاد می‌کند و ما به عنوان یک مجموعه هوشمند باید به سرعت واکنش نشان دهیم و پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: جایگاه فولاد مبارکه علی رغم پیشرفت خوبی که داشته و طی چند دهه اخیر از ۲ میلیون تن تولید به ۱۰ میلیون تن رسیده است، باید یک جهش فوق العاده داشته باشد و در اقتصاد بدون نفت نقش ایفا کند.

طیب‌نیا اظهار کرد: اگرچه فولاد مبارکه جز برترین شرکت‌های کشور و الگوی ملی بنگاه داری محسوب می‌شود اما باید علاوه بر حفظ این موقعیت، باید در اقتصاد ملی نقش‌آفرینی ویژه داشته باشیم. باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. اگر قبلا می‌خواستیم به سمت محصولات کیفی حرکت کنیم و بازار به دلیل خلأهای شدید این امکان را به ما نمی‌داد اما الان این عرصه را باید به دیگران واگذار کنیم و خود به ارزش‌آفرینی‌های دیگری بپردازیم. مجموعه‌هایی مانند توکافولاد نقاط قوت ما است که دیگران از بی‌بهره هستند بنابراین با رویکردهایی که اکنون داریم به دنبال این هستیم که مجموعه استراتژی‌های رشدی را برای گروه تدوین کنیم که متضمن پایداری گروه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه